|
Az egyenlő esélyért Szentesen TÁMOP-3.3.2/08/2 - 2008-0038
Szentes Város Önkormányzata a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) keretében újabb sikeres pályázatot tudhat maga mögött. Ennek eredményeként a város több mint 80 millió forintot fordíthatott Közoktatási Esélyegyenlőségi Terve megvalósítására. Kétéves, hat intézményt felölelő, Az egyenlő esélyért Szentesen című projekt zárórendezvényét tartották 2012. június 21-én a Megyeháza KKK dísztermében.
A pályázat alapvető céljai között a halmozottan hátrányos helyzetű és roma gyerekek szegregácójának csökkentése, illetve a korai fejlesztés szerepelt. Szirbik Imre polgármester kiemelte: a megkezdett munkát kötelessége folytatni a városnak. – Aki nem tudja felvenni a mai világ tempóját, lemarad. Nincs jövője egy olyan társadalomnak, amely nem tud mit kezdeni a gyermekeivel – mutatott rá.
A projektben többek között megújult a helyi közoktatási esélyegyenlőségi terv, fejlesztéshez szükséges eszközöket vásároltak 8 millió forint értékben, illetve nagy hangsúlyt kapott az egyénre szabott, rendszeres fejlesztés.
Alapvető célok:
Megvalósított tevékenységek:
A. Komponens: - Iskolai szegregáció csökkentése. Az általános iskolákban a HHH-s tanulók aránya javult. A Petőfi Sándor általános Iskolát a fenntartó bezárta 2011. július 01-el és jogutódként a Klauzál Gábor Általános Iskolát jelölte ki. - Létrejött a városban az Esélyegyenlőségi Fórum, esélyegyenlőségi szakértő alkalmazásával. Csoprtjai: · Adat nyilvántartási és adatkezelési munkacsoport · Fejlesztési és tehetséggondozási munkacsoport – SNI prevenció · Erőforrás optimalizálás munkacsoport – horizontális tanulás és intézményi együttműködés · Továbbtanulási és pályaorientációs munkacsoport - Tanulóbarát környezet kialakítása. Az ehhez szükséges eszközbeszerzés 7.999.962 Ft értékben történt. Az eszközök beszerzése HHH tanulók arányának megfelelően történt.
C. Komponens: - Sajátos nevelési igényű tanulók szakértői felülvizsgálatának megszervezése. A bizottság 8 alkalommal jött Szentesre. Nagy segítséget jelentett a szülők számára. - 1 fő normál tantervű osztályba visszahelyezett gyermek, korábbi sajátos nevelési igényű tanuló mentorálása, beilleszkedésének segítése. - 2010/11 tanévben 68 fő, 211/12 tanévben 41 fő gyermek részesült preventív óvodai fejlesztésben egyéni és mikrocsoportos formában.
D. Komponens Óvodai programok: - A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek korai szervezett beóvodázásának és az óvodai hiányzások megszűntetésének elősegítése. Mindkét óvodában 1-1- beóvodázási felelős irányította a munkát. Részt vettek a TÁMOP 3.3.1 projekt akkreditált képzésén. - Nyitott óvodai programok működtetése. (Gyermeknap, Karácsonyi készülődés, családi nap) A leendő óvodások és szüleik is meghívást kaptak. Elsősorban a célcsoport. - Programkínálat bővítés 10 csoport működtetésével.(néptánc, angol, tartásjavító torna, gyermek aerobic, drámajáték) - Egészségügyi és szociális szolgáltatók és az óvodák szakmai együttműködésének megteremtése. A leendő HHH-s gyermekeknél az óvónők, védőnők és a CKÖ képviselői családlátogatásokat tettek. - 2010/11 tanévben 24 fő, 211/12 tanévben 20 fő gyermek részesült egyéni és mikrocsoportos fejlesztőfoglalkozásban, az egyéni fejlesztési tervek alapján. - Óvoda-iskola átmenet. Óvónők-tanítók szoros együttműködése annak érdekében, hogy megkönnyítsék az első osztályba lépő gyermekek beilleszkedését az általános iskolába. Szerveztünk nyílt órákat, foglalkozásokat, iskola bemutatókat,óvodás olimpiát, szülői értekezleteket és 8 db szakmai előadást. - Aktív szociális támogató program keretében szervezett gyermekvédelmi napon a védőnők, szociális munkások és óvónők tanácskoztak, hogy szorosan együttműködjenek a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek beóvodázása érdekében.
E. Komponens - Felvételi előkészítő foglalkozás sajátos nevelési igényű tanulók számára. Heti 2órában, kulcskompetencia fejlesztésben részesültek. (2010/11 tanévben 26 fő SNI tanuló, 2011/12 tanévben 42 fő SNI tanuló) - Felvételi előkészítő foglalkozás halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára. (2010/11 tanévben 54 fő HHH tanuló, 2011/12 tanévben 35 fő HHH tanuló) - Pályaorientációs tevékenységek. (Előadások, szakmabemutató foglalkozások szervezése a középiskolákban a szakmák megismertetése gyakorlatban) - Együttműködés a középiskolákkal az SNI tanulók nyomon követésére.
Egyéb: - 101 fő pedagógus 2-3 x 30 órás akkreditált képzése. IPR általános és IPR módszertani képzések. 5 fő önkormányzati dolgozó 30 órás akkreditált képzése szociális érzékenyítő képzés - 5 intézmény számára szakmai tanácsadás. IPR módszertani mentor alkalmazása 60 óra/intézmény. - Az Integrált Pedagógiai rendszerek bevezetése, Pedagógiai Programok átdolgozása. Szakértetése folyamatban van. - A pedagógusok intézmények közötti horizontális tanulása, hospitálási programok, jó gyakorlatok átvétele. Mind az 5 intézmény vásárolt jó gyakorlatot.
A projekt időtartama: 2010. augusztus 02. – 2012. augusztus 02. 24 hónap Támogató szervezetek: Európai Szociális Alap Magyar Állam
Szentes, 2012. 06. 26.
|