|
A végéhez közeledik az
A kerékpáros közlekedés tekintetében Szentes város kiemelkedő pozícióval büszkélkedhet. Badár Sándor humorista szavaival élve "Sanghaj után Szentesen van a legtöbb biciklis"!
A városközpontban található Kossuth L. utcán végzett forgalomszámlálás szerint, a kerékpárok részaránya a helyi forgalomban a járművek mintegy ¼-e kerékpár. A város célja ennek az aránynak a megtartása személygépkocsik növekvő száma mellett, illetve lehetőség szerinti növelése.
A nagy forgalmú utak mentén kerékpárutak és kerékpársávok építése nagyban hozzájárul e cél megvalósításához, mert ezek létesítése olyan célcsoportok számára is vonzóvá teszi a kerékpározást, amelyek eddig a gépjárműforgalom miatt nem kerékpároztak nagyobb távolságokra, esetleg maguk is autóval jártak.
Az Ipartelepi úti beruházás alapvető célkitűzése biztonságos kerékpárúti kapcsolat létesítése a város keleti ipar negyede és a város belső lakóterületei között.
Az Ipartelepi út a 45 sz. főút Szentes belterületét tehermentesítő szakasza. A 2800 m hosszúságú útszakasz túlnyomó részben lakott területen kívül halad (90 km/h megengedett sebességgel), csak az Attila úthoz csatlakozó első 400 m és a Vásárhelyi úthoz csatlakozó utolsó 400 m van lakott területként szabályozva. A gépjárművek sebessége ezért jellemzően magas.
A beruházás alapvető célkitűzése biztonságos kerékpárúti kapcsolat létesítése a város keleti ipar negyede és a város belső lakóterületei között. A kerékpárút kiépítésével a város vezetése vonzóbbá kívánja tenni a kerékpáros közlekedési formát, növelni a kerékpáros közlekedés részarányát, ezzel hosszú távon a gépjármű közlekedés terjedésének a lassítását, a város környezeti terhelésének az eltűrhető szinten tartását szándékozik megvalósítani.
"Szentes 45. sz. főút (Ipart telepi út) Attila út – Vásárhelyi út közötti szakaszán kerékpárút építése" (DAOP-3.1.2/A-11-2011-0001, ERFA támogatás összege: 118.010.499,- Ft.)
Szentes, 2012. 10. 31. |