Élménybeszámoló a Bp.-Bamako Rally-ról

I. rész

14-17. Nagyon jól haladtunk a pontok megszerzésével, persze voltak olyan pontok amiket nem szereztünk meg, mert számunkra értelmetlen volt. Rengeteg kis utcán kellett volna bemenni, ahhoz hogy a helyszínre érjünk, és úgy döntöttünk nem foglalkozunk vele. Ezért nekivágtunk Olaszországból a közel 1600 km-es távnak 18 órakor. A sok sebesség-korlátozás egy kicsit visszafogott minket, mert mi figyeltünk rá. Spanyolországban a 120 km –es sebesség korlát autó pályán és 6-5 km-ként a 100-as, 80-as, majd 50-es táblák szokatlanok voltak. Hajnali 4-körül érkeztünk meg a kompozás helyszínéhez, amikor kiderült, hogy 10:00 kor indul a komp. Még aludni is lehetett egy kicsit, a komp út 6 óra, számomra újdonság.

20. Marokkóban

Nagyon kemény napokon vagyunk hátra.  Kevés pihenővel, nagy gázzal vészeltük át a napokat, mindaddig, míg a GPS úgy nem döntött törli magát gép elindítás után. Így teljesen egy napot ki kellett hagynunk, a 6. helyről visszaestünk a 12. helyre a 47 versenyzőből. De ezen kívül adódtak problémák, az Inter Cooler csöve úgy döntött leesik, így kb. egy órát szereltünk, mivel a légszűrőt, csavarokat meghúzva, haspáncélt kissebre vágva nekivágtunk a napnak. Sikerült egy gépre telepíteni a térkép-programot , de nem tökéletes, így sikerült 20-án beérni elsőként ,2 pont kivételével összeszedve minden pontot. És már itt vagyunk az Óceán parton.

Remélem a szerencse most már mellénk áll! Én már haza akartam menni, de feleségem mondta az nem én lennék. Mivel én nem adok fel semmit!

Amúgy minden oké nagyon finomak a konzervek J valamikor főznek is nekünk. A májkrém már a fülemen jön ki, nem baj kibírom!!! Mert az erő velem van!

Nagyon jó csapatok vannak, segítőkészek,  mivel itt magára van utalva az ember, és tudja hogy segítenie kell, ha baj van hisz őrajta is segítenek.

Jön a Szahara, ide kell a Nagy gáz és még nagyobb szerencse, ahogy a Barna mondaná.

21. Ma elég élvezetes volt: Dakar szakaszon vagyunk túl, ami „470km” kissé kavicsos, ami átváltott homokra, teli kanyarokkal és nem utolsó sorban, imitt-amott aknákkal - mondták is, hogy az útról ne térjünk le. Mi ezért szerettünk volna túllenni a szakaszon, és ezért ráálltunk a 100-150-es tempóra, mivel trafi az nem volt. De érdekes módon elég sok helyen, a főutakon ki van téve a figyelmeztető tábla.

Ezek után elértük a Mauritánt. Itt Afrikában a határátkelés nem úgy történik mint máshol, itt amikor a határőr megunja, lezárja a sorompót és reggel 9-kor újra kinyitja. Azzal még nincs is gond, csak a papírok elintézése kb két órát vesz igénybe.

A huszonkettedike pihenőnap lesz csak 100 km kell megtenni a táborhelyig. És ki tudjuk pihenni magunkat, végre. Utána irány a B2 Beach amit már nagyon várok ….

22. Ma nagyon jól kezdődött a nap, felébredtünk a határ tövében, este olyan fáradtak voltunk a sátrat se állítottuk fel. Az autóban alvás nem olyan kényelmes, de nem volt olyan hideg mint a sátorban.

Térjünk vissza a jól kezdődik a naphoz. Reggel fogmosás, egy kis májkrém reggelire és mivel 9-kor nyit a határ teljesen olyan volt volt mint egy bevásárlóközpont megszabbot nyitva tartással. Körülbelül egy óra alatt átjutottunk az úgynevezett senki földjére, ami szó szerint az. Felrobbant autók ,taposó aknák és az elég furcsa arcok: a „buckalakók”. Mindenki üzletel mindennel!

Egyszer észrevettük, hogy olyan érdekesen megy az autó. Pisti kiszállt megnézni: semmi. Gurulunk kb 5-6 métert és hopp, már gumi szag is van. Kiszálltunk és elég komoly baj tárult elénk: egy felső lengőkar törés. Hál’ istennek, nekünk nem lett bajunk, mivel történhetett volna a tegnapi gyors szakaszon  150 km/óra  körül is. Egyből gondolkozás, mit tudunk csinálni, ahol a törvénytelenség az úr. Jöttek a csapattársak nagyon segítőkész volt mindenki. Különösen két csapat, akik kijelentették, hogy nem hagynak bennünket itt. Utána egy számomra hihetetlen dolog történt: hegesztés kettő db akkumulátorral,  szöggel és dróttal. Ez sajnos nem volt olyan jó megoldás, de a helyszín mást nem engedett meg - két méter után ismét eltört.

Utána jött egy norvég srác, hogy elvesztette az összes papírját pénzét és ő is a két határ közt rekedt. De ezt a dolgot egy kis törvénytelenséggel megoldottuk: a qvadját más vitte át a srác meg elbújt a buszban.

Már csak az volt a kérdés, hogy mi mit csinálunk az autóval.

Egyszer csak ott termett  egy kis turbános emberke, fekete autóval: „a sanyi”. Körbeugrálta az autót, magyarázott valamit, és mondta:  ő megcsinálja.

Jelzem ez a semmi közepén és ráadásul a senki földjén!

A Sanyinkkal megegyeztünk: nekiugrott és szétszedte - jelzem a határ másik vége négykor bezár. Sanyi leszedte mondta jön nemsokára. Mi beletörődtünk: vagy túléljük az éjszakát, vagy nem.

Addig főztünk, vízipipáztunk, és lám: megjött a Sanyi kb. 3 óra múlva, ami azt jelentette határ zárva, de ö bejutott. És nem hittünk a szemünknek: megerősítve, lefestve megcsinálta a lengőkart, majd felszerelte.

Ezután elindultunk a Marokkói határ felé.