Legyen-e körforgalom?

 SZAVAZZON!!!

Segítsünk a képviselőinknek dönteni!

 

 

A Mosonmagyaróvári körfogalom képe

 

A hétvégi testületi ülés egyik indítványa azt tartalmazza, hogy hozzájárul-e a képviselő-testület ahhoz, hogy 5-6 millió forintból megvalósuljon az első körforgalom a Kossuth utcán.

 

 

Az első körforgalom helye a Kossuth u. és a Tóth J. utca találkozásánál

 

Mosonmagyaróváron épült meg az első mobil körforgalom. Egy új eljárásnak köszönhetően a tervezett 27 millió forint helyett (közműcserék, -áthelyezések, javítások) töredékéből épülhet meg a Megyeháza sarkánál az első körforgalom. A csomópontban kialakított körforgalom esztétikus, biztonságos és mobilizálható. A korábbi körforgalom-tervezet rendkívül drága volt. Ezzel a megoldással jókora költséget meg lehet takarítani, hiszen a körforgalom kialakítása különösebb építési munkálatok nélkül történik. Hazánkban egyedülálló módon előre legyártott, egymáshoz kapcsolódó elemekből építenék fel a csomópont középső részét. Ez a megoldás teljesen új, jelenleg szabadalmaztatás alatt áll.

 

 

Jó tudni, hogy egy számítógépről óránként 1 szavazatot fogad el a szavazógép!

Nem kell regisztrálni, nincs IP cím ellenőrzés, tehát csak be kell jelölni a válaszunkat

(esetleg rövid kommentárt hozzá) és a KÜLD gombra kattintani!

A szavazás 2008. június 24-én indult.

 

Ez a kialakítás várhatóan nem igényel burkolatbontást, mert a mintegy 0,5 méter magas, íves kialakítású, előre gyártott betonelemeket a burkolathoz való rögzítés nélkül lehet elhelyezni a csomópont közepén, az előre kitűzött helyükre. Az elemek nem látható acél kampós kapcsolatban vannak egymással, ami megnöveli a körgyűrű stabilitását. Az elemek elhelyezése következtében nem változik meg a kereszteződés jelenlegi vízelvezetési rendszere.

A meglévő, felfestett burkolatjeleket (terelőszigeteket, gyalogos átkelőhelyeket), valamint a közúti jelzőtáblákat kell csak megváltoztatni az új forgalmi rendnek megfelelően. Az elemek által körbezárt terület földdel való feltöltés után alkalmas növények beültetésére, és így tetszetős, a városképet kedvezően befolyásoló csomópont kialakítására. Az előterjesztéshez csatolt vázlat szerinti körforgalom biztosítja az autóbuszok részére is a megfelelő kanyarodási íveket a jelenlegi kiemelt szegélyek megbontása nélkül. Lényeges változtatást a körforgalmi csomópont kialakítása miatt szükségessé váló gyalogos átkelőhely áthelyezések, és az ehhez szükséges új járdakapcsolatok kiépítése jelent. Az előzetes számítások alapján a kialakítás mintegy 5 mFt-ot igényel. Ekkor csak a csomópont belsejében kialakított kör alakú felület lesz növényzettel ellátva, a csomópontba bevezető útszakaszok terelőszigetei felfestéssel lesznek kialakítva.

 

 

Tekintettel arra, hogy esztétikus legyen a kialakítás továbbgondolva a megvalósítás lehetőségeit, a számítások eredménye az lett, hogy ha a csomópontba bevezető útszakaszok ellentétes irányú forgalmi sávjai között kialakításra kerülő terelőszigetek is előre gyártott betonelemekből készülnének, akkor azokba is ültethető virág, tovább növekszik a csomópont esztétikai értéke és a zöldfelület nagysága is. Ezek, a közterületeken már több helyen használt, kb. 30 cm magas betonelemek szintén elhelyezhetők az aszfaltburkolat megbontása nélkül, egymáshoz rögzítve éppúgy, mint a csomópont közepét alkotó elemek. Ez utóbbi esetben a megvalósítás összköltsége kb. 6 mFt. Mindkét esetben a költség lényegesen kisebb, mint a 2005-ben készült tervezői árajánlat szerinti 27 mFt, amit a tárgyi csomópont átalakítására kalkulált a tervező. A lényeges különbség abból adódik, hogy az ideiglenes kialakítás nem igényli a útburkolat elbontását, új aszfaltburkolatú pályaszerkezet készítését, a szegélyek átépítését, a közvilágítási kandeláber áthelyezését, közműkiváltásokat.

Szentes, 2008. 06. 24.

 

 

.