Cél: felkerülni a térképre!

Gyorsforgalmi utakért lobbiznak

 

Nemrég a Világgazdaság címoldalán jelent meg az ország gyorsforgalmi úthálózatának fejlesztési terve, mely több, az Alföldön élő és az Alföld fejlődése mellett elkötelezett személyiség gondolatát megindította. Ha ránézünk a térkép Dunától keletre eső elgondolásaira, abból világosan látszik, hogy a Budapestről kiinduló sugaras úthálózat átfut az Alföldön, és Romániába, illetve Szerbia-Montenegróba kilépve gyakorlatilag elhagyja az országot. Ez azt mutatja, hogy az M3, M4, M5, M44-es autópályák kinyíló ollói közé kerülő területek hosszú távon fehér foltjai maradnak a gazdaság-fejlesztésnek.

 

 

- Talán az utolsó előtti percben vagyunk abban a kérdésben, hogy az ország gyorsforgalmi úthálózatán valamilyen szintű változást át tudjunk vinni. Ami az aktualitását adja, várhatóan a közeli napokban megegyezés születik az Európai Unióban arról, hogy Románia és Bulgária mikor lesz teljes jogú tagja a közösségnek. Ezáltal Magyarország keleti határai jódarabon megszűnnek. Az európai hálózat részévé válik az ország közlekedési rendszere - jelentette ki Szirbik Imre polgármester napokban megtartott sajtótájékoztatón, melyen az újonnan megrajzolt M9-es autópályáról esett szó.

 

 

 

Orosháza polgármesterével közös előterjesztést készített Szirbik Imre a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács következő, várhatóan 20-22-e között megtartandó ülésére. Remélhetőleg a tanács mellé áll a tervnek, és elkezdi azokat a jogszabály módosításokat, amelyek azt eredményezik, hogy a gondolat fölkerüljön Magyarország, s az által az Európai Unió gyorsforgalmi térképére.

Szentes, 2004. 12. 20.

.