Szakmai egyeztetésre gyűltek össze
hétfőn a dél-alföldi légi mentésben érintett szolgáltatók, városok, felügyeleti
szervek valamint a szaktárca képviselői a minisztériumban.
Mint korábban
hírül adtuk, áprilisban a szaktárca és a mentőszolgálat úgy döntött: a régióból
hiányzó légimentő-bázist Szentes helyett Szegeden alakítják ki. A mentést végző
szolgáltató vezetője akkor hangsúlyozta: Szeged – mivel az innen tizenöt percen
belül elérhető terület, az úgynevezett bevetési kör felerészt Szerbiába és
Romániába nyúlna – alkalmatlan a feladatra. Szentesi bázissal ugyanakkor az
eddig lefedetlen alföldi területek is elérhetők lennének.
Szeged túlságosan délen van
Mint
korábban hírül adtuk, áprilisban a szaktárca és a mentőszolgálat úgy
döntött: a régióból hiányzó légimentő-bázist Szentes helyett Szegeden
alakítják ki. A mentést végző szolgáltató vezetője akkor hangsúlyozta:
Szeged – mivel az innen tizenöt percen belül elérhető terület, az
úgynevezett bevetési kör felerészt Szerbiába és Romániába nyúlna –
alkalmatlan a feladatra. Szentesi bázissal ugyanakkor az eddig lefedetlen
alföldi területek is elérhetők lennének. |
Túri
Pétertől, az OMSZ Légimentő Kht. vezetőjétől megtudtuk: a hétfői megbeszélésen
minden szakmai testület – a szakmai kollégiumoktól az országos szakfelügyelőn át
a nemzeti és polgári légügyi hatóságokig – Szentest javasolta helyszínül Kovács
Attila államtitkárnak. Ezt az álláspontot vallja immár az Országos
Mentőszolgálat is, Szentes városa pedig földdel, jogerős építési engedéllyel és
10-15 millió forinttal támogatja az ott megvalósuló beruházást. A szentesi bázis
mellett szól továbbá a helyi és a megyei közgyűlés majd egyöntetű döntése is. A
bázisépítés és -fenntartás nyolcvanmilliós költségét felvállaló Szeged egyedül
maradt a reptéri légimentő-központ tervével.
A légi mentők vezetője
elmondta: döntést egy-két hét múlva ígért a minisztérium. Ha a szakmai érvek
ellenére mégis úgy döntenének, hogy Szegedre kerül a bázis, a projekt
előkészítetlensége miatt az üzemeltetés leghamarabb jövő május-június körül
indulhatna be. Szentesről ezzel szemben már idén felszállhatna a
mentőhelikopter. Becslések szerint havi 60-70 súlyos sérült helikopteres
mentésére lenne igény a régióban – amit jelenleg földi, vagy jelentős
időveszteséggel távoli bázisokról induló légi mentéssel oldhatnak csak
meg.