Csanádi Istvánnak a parlamentből
származó információi szerint a szocialista frakció
egyértelműen utasította a kormányt, hogy a vasúti bezárásokat
szüntessék meg. A mezőhegyesi polgármester bízik az
információk hitelességében, Murányi László, az Összefogás
Csongrádért Egyesület alelnöke viszont nem.
Gyertyás demonstrációt tervez az egyesület
Csongrádon, amely a képviselőtestület öt főből álló részlege.
Politikai pártállástól függetlenül hív mindenkit a mai vasúti
demonstrációra, délután öt órára. Murányi László szerint nincs
vége a vasútnak, látják az alagút végét, és nem engedik
bezárni a vasútvonalat. Állandóan lebegtetik a vasútvonalak
megszüntetését, miközben a tárca semmiféle írásos garanciát
nem ad semmiről és vészesen közeledik december 9-e. Csongrádon
30.000 embert érint a vasútvonalak megmaradásának kérdése, és
azt sem lehet elfelejteni, hogy gyakorlatilag a vonat az
egyetlen lehetősége a csongrádiaknak az ország fontosabb
pontjainak megközelítésében.
Csongrádnak a gazdasági hátrányba szoruláson túl a 120 éves
vasútvonal szimbóluma is fontos, még akkor is, ha
szimbólumokból nem lehet megélni – tette hozzá Murányi László.
Bár a mai lapokban már megjelent, hogy egyelőre nincs
vasútvonal bezárás a Szentes és Kiskunfélegyháza között,
Murányi László nem bízik az államtitkár ígéreteiben,
túlságosan komolytalannak tartja a tárca és a kormány
hozzáállását az ügyhöz.
Egy leszoktató menetrenddel le is lehet szoktatni az
embereket a vonat igénybevételéről, és Murányi László szerint
ez történik most az országban. Személyesen lehetett tanúja
annak, hogy Nyugat Európában reneszánszát éli a vasút, inkább
tőlük kellene példát vegyen a magyar kormány. Ami a leginkább
furcsa, hogy a magyar állam a legnagyobb adósa a magyar
vasútnak, ennek fényében nem jogosak a vádaskodások a kormány
részéről. De butának is nézik az embereket, hiszen mindenki
tudja, hogy az ideiglenes bezárás egy idő után véglegessé
válik, hiszen az újraindítás engedélyeztetése a mai technikai
megoldással szinte lehetetlen.
Murányi László abban egyetért Csanádi Istvánnal, hogy csak
az előremenekülés a megoldás, a fejlesztések hosszú távon
meghoznák a gyümölcsét a befektetéseknek. Ezt az is
bizonyítja, hogy Esztergom és Budapest között új vonalat
állítottak be új technikai eszközökkel, szenzációs
menetrenddel és tömeg van a vonatokon.