Az ígérgetések nem tántorítják el a demonstrációtól
Dátum: November 20, kedd, 11:29:22
Téma: Hírek


Csanádi Istvánnak a parlamentből származó információi szerint a szocialista frakció egyértelműen utasította a kormányt, hogy a vasúti bezárásokat szüntessék meg. A mezőhegyesi polgármester bízik az információk hitelességében, Murányi László, az Összefogás Csongrádért Egyesület alelnöke viszont nem.

Gyertyás demonstrációt tervez az egyesület Csongrádon, amely a képviselőtestület öt főből álló részlege. Politikai pártállástól függetlenül hív mindenkit a mai vasúti demonstrációra, délután öt órára. Murányi László szerint nincs vége a vasútnak, látják az alagút végét, és nem engedik bezárni a vasútvonalat. Állandóan lebegtetik a vasútvonalak megszüntetését, miközben a tárca semmiféle írásos garanciát nem ad semmiről és vészesen közeledik december 9-e. Csongrádon 30.000 embert érint a vasútvonalak megmaradásának kérdése, és azt sem lehet elfelejteni, hogy gyakorlatilag a vonat az egyetlen lehetősége a csongrádiaknak az ország fontosabb pontjainak megközelítésében.

Csongrádnak a gazdasági hátrányba szoruláson túl a 120 éves vasútvonal szimbóluma is fontos, még akkor is, ha szimbólumokból nem lehet megélni – tette hozzá Murányi László.

Bár a mai lapokban már megjelent, hogy egyelőre nincs vasútvonal bezárás a Szentes és Kiskunfélegyháza között, Murányi László nem bízik az államtitkár ígéreteiben, túlságosan komolytalannak tartja a tárca és a kormány hozzáállását az ügyhöz.

Egy leszoktató menetrenddel le is lehet szoktatni az embereket a vonat igénybevételéről, és Murányi László szerint ez történik most az országban. Személyesen lehetett tanúja annak, hogy Nyugat Európában reneszánszát éli a vasút, inkább tőlük kellene példát vegyen a magyar kormány. Ami a leginkább furcsa, hogy a magyar állam a legnagyobb adósa a magyar vasútnak, ennek fényében nem jogosak a vádaskodások a kormány részéről. De butának is nézik az embereket, hiszen mindenki tudja, hogy az ideiglenes bezárás egy idő után véglegessé válik, hiszen az újraindítás engedélyeztetése a mai technikai megoldással szinte lehetetlen.

Murányi László abban egyetért Csanádi Istvánnal, hogy csak az előremenekülés a megoldás, a fejlesztések hosszú távon meghoznák a gyümölcsét a befektetéseknek. Ezt az is bizonyítja, hogy Esztergom és Budapest között új vonalat állítottak be új technikai eszközökkel, szenzációs menetrenddel és tömeg van a vonatokon.

A teherszállítás is a nyugathoz hasonlóan megoldható lenne, sőt talán nyereséges is lenne, úgy a vasútnak, mint azoknak a cégeknek, amelyeknek a kamionjait szállítanák a vasútvonalon.





A cikk tulajdonosa: PROMENAD - a vidék hírportálja...
http://www.promenad.hu/

A cikk webcíme:
http://www.promenad.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=20668