Felújítják a vasútvonalat Szolnoktól Makóig
Nyolcvannal járhat a vonat
A Szolnok–Szentes–Hódmezővásárhely– Makó útvonalon jövőre már nyolcvan kilométeres sebességgel haladhatnak a vonatok – ígéri a MÁV vezérigazgatója. A felújítás hamarosan Nagytőkénél kezdődik el. Mindezt Szirbik Imre országgyűlési képviselő levelére válaszolva közölte a vasúttársaság vezetője.
Szentes polgármestere, országgyűlési képviselője azért fordult a vezérigazgatóhoz, hogy a dél-alföldi régió közlekedési hálózatának jövőjéről tájékozódjon. Szirbik Imre szerint egyáltalán nem mellékes, hogy a térség lakói és az itt dolgozó vasutasok mire számíthatnak a következő években; hiszen a társaság jövőjével kapcsolatban sok ellentmondásos információ látott napvilágot az elmúlt hónapokban.
Mivel a MÁV sajtóosztályától kitartó várakozásunk ellenére, hosszú időn keresztül nem kaptunk az ügyre vonatkozóan részletes tájékoztatást, a helyi vasutasoktól értesültünk arról, hogy az építkezéshez szükséges sínek és betonaljak már a nagytőkei állomáson vannak. Kunszentmárton állomásának területén szintén lesz felújítás, a város és a nagytőkei állomás között módosítják a nyomvonalat, azaz: áthelyezik a sínpárt. A munka a következő hónapban kezdődik, a megvalósulást pedig három részletben képzelik az építők. Időnként vonatpótlók szállítják az utasokat, de a munkások főként éjszaka dolgoznak majd – tekintettel a nyári melegre. A szentesi vasútállomáson dolgozók nevük elhallgatását kérve fogalmazták meg, hogy éppen a nyomvonal áthelyezése végett felmerült kisajátítások lassítják némiképp a beruházást. Nagytőke és Kunszentmárton környékén több földterület tulajdonosával kell egyezkedni a MÁV-nak. A vasutasok abban bíznak, hogy a Szolnoktól egészen Makóig tartó útvonalon egyre többen közlekednek majd szívesen nyolcvan kilométeres óránkénti sebességgel a felújítás után. Fórum Itt a vonat - hol a vonat?
Fórum |