Két ügyintéző két
városra Az
Égáz-Dégáz szerint ez csak átmeneti állapot
Ajánlja a cikket?
| 2007-02-17 |
Balázsi Irén
Hosszú
sorok álltak az utcán az Égáz-Dégáz Zrt. szentesi ügyfélszolgálati
irodája előtt. A többségében idős embereknek nehezükre esik a
várakozás, és felháborítónak tartják az eljárást. A cég
kommunikációs vezetője átmenetinek nevezte a helyzetet, hozzátéve:
telefonon mindent elintézhetnének az ügyfelek.
Az utcán kénytelenek várakozni az ügyfelek.
Fotó: Tésik Attila
A szentesi
Klauzál utcában reggel 8 órától van ügyfélfogadás az Égáz-Dégáz Zrt.
irodájában. De a nyitás előtt 1 órával már ott áll a hosszú sor,
amely később egyre csak nő.
Paprikás
hangulat
Néhány fogyasztót engednek be, amikor
kinyitják a bejárati ajtót, a többiek meg ott álltak a minap is a
szakadó esőben. A szentesi ügyfélszolgálati irodát nemcsak a
helybeliek keresik fel, hanem a csongrádiak és a két város
vonzáskörzetéhez tartozó községekből is érkeznek. Odabent mindössze
két ügyintéző fogadja a jobbára felpaprikázott embereket, a harmadik
munkatárs pedig a pénztárban van. Az utóbbihoz várakozás nélkül
bejuthatnak a fogyasztók, az utcán ácsorgók tegnap ezt úgy
kommentálták: aki pénzt visz a cégnek, soron kívül
bemehet.
Plusz köbméterek
A
fábiánsebestyéni Beretka János viszont a 60 ezer forintos
nyugdíjából nem tudja befizetni azt a pluszköbmétert, amit nem
fogyasztott el, ám a szolgáltató leszámlázta neki. A szentesi
Pusztai József azért panaszkodott, hogy mindig rendesen
kiegyenlítette a díjat, ám most mégis 40 ezer forintos csekket
kapott. – Nem fizetek semmit, egyszer már kifizettem – tette hozzá.
S még ő várakozzon ott hosszú ideig az utcán, hogy bebizonyítsa
igazát? Amíg csutkatővel tüzeltek a háború után, nem kellett sorba
állniuk – fakadt ki az idős ember. A szentesi Balázs Sándorné az
„óraállást" akarta bemondani, mert telefonon nem tudta elintézni. A
bejárati ajtó mellett viszont van egy láda, abba minden további
nélkül bedobhatják a cédulát arról, mennyit mutat a mérőórájuk. Ezt
megtehetik a helybeliek, de a vidéki fogyasztók csak ezért nem
fognak utazni. A szegvári Farkas Jánosné sokat várakozott, de
sikerrel járt: átíratta a gázórát. Az ügyintézők védelmében még
annyit mondott, hogy igyekeznek ők.
Átmeneti
állapot
Az Égáz-Dégáz Zrt. kommunikációs vezetője,
Balla Eleonóra lapunknak a hosszú várakozási idővel kapcsolatos
kérdésére átmenetinek nevezte a kialakult helyzetet, ami a
gázár-kompenzációval függ össze. Az ügyfélszolgálati irodában pedig
azért nem foglalkoztatnak újabb munkatársakat, mert a feladat
ellátása hozzáértést igényel. Az informatikai rendszerbe ugyanis
csak szakember képes beavatkozni. A kommunikációs vezető azt is
elmondta: ha nincs nagy ügyfélforgalom, akkor bőven elegendő a
létszám. Meggyőződése, hogy telefonon minden elintézhető, bár a
helyi tarifával hívható ügyfélszolgálati szám valóban túlterhelt.
Jelenleg azon gondolkodnak, hogyan lehetne ezt a gondot orvosolni.