Két ügyintéző két városra Hozzáadás a gyűjtőhöz
Az Égáz-Dégáz szerint ez csak átmeneti állapot

Ajánlja a cikket? A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
| 2007-02-17 | Balázsi Irén

Hosszú sorok álltak az utcán az Égáz-Dégáz Zrt. szentesi ügyfélszolgálati irodája előtt. A többségében idős embereknek nehezükre esik a várakozás, és felháborítónak tartják az eljárást. A cég kommunikációs vezetője átmenetinek nevezte a helyzetet, hozzátéve: telefonon mindent elintézhetnének az ügyfelek.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Az utcán kénytelenek várakozni az ügyfelek. Fotó: Tésik Attila
A szentesi Klauzál utcában reggel 8 órától van ügyfélfogadás az Égáz-Dégáz Zrt. irodájában. De a nyitás előtt 1 órával már ott áll a hosszú sor, amely később egyre csak nő.

Paprikás hangulat

Néhány fogyasztót engednek be, amikor kinyitják a bejárati ajtót, a többiek meg ott álltak a minap is a szakadó esőben. A szentesi ügyfélszolgálati irodát nemcsak a helybeliek keresik fel, hanem a csongrádiak és a két város vonzáskörzetéhez tartozó községekből is érkeznek. Odabent mindössze két ügyintéző fogadja a jobbára felpaprikázott embereket, a harmadik munkatárs pedig a pénztárban van. Az utóbbihoz várakozás nélkül bejuthatnak a fogyasztók, az utcán ácsorgók tegnap ezt úgy kommentálták: aki pénzt visz a cégnek, soron kívül bemehet.

Plusz köbméterek

A fábiánsebestyéni Beretka János viszont a 60 ezer forintos nyugdíjából nem tudja befizetni azt a pluszköbmétert, amit nem fogyasztott el, ám a szolgáltató leszámlázta neki. A szentesi Pusztai József azért panaszkodott, hogy mindig rendesen kiegyenlítette a díjat, ám most mégis 40 ezer forintos csekket kapott. – Nem fizetek semmit, egyszer már kifizettem – tette hozzá. S még ő várakozzon ott hosszú ideig az utcán, hogy bebizonyítsa igazát? Amíg csutkatővel tüzeltek a háború után, nem kellett sorba állniuk – fakadt ki az idős ember. A szentesi Balázs Sándorné az „óraállást" akarta bemondani, mert telefonon nem tudta elintézni. A bejárati ajtó mellett viszont van egy láda, abba minden további nélkül bedobhatják a cédulát arról, mennyit mutat a mérőórájuk. Ezt megtehetik a helybeliek, de a vidéki fogyasztók csak ezért nem fognak utazni. A szegvári Farkas Jánosné sokat várakozott, de sikerrel járt: átíratta a gázórát. Az ügyintézők védelmében még annyit mondott, hogy igyekeznek ők.

Átmeneti állapot

Az Égáz-Dégáz Zrt. kommunikációs vezetője, Balla Eleonóra lapunknak a hosszú várakozási idővel kapcsolatos kérdésére átmenetinek nevezte a kialakult helyzetet, ami a gázár-kompenzációval függ össze. Az ügyfélszolgálati irodában pedig azért nem foglalkoztatnak újabb munkatársakat, mert a feladat ellátása hozzáértést igényel. Az informatikai rendszerbe ugyanis csak szakember képes beavatkozni. A kommunikációs vezető azt is elmondta: ha nincs nagy ügyfélforgalom, akkor bőven elegendő a létszám. Meggyőződése, hogy telefonon minden elintézhető, bár a helyi tarifával hívható ügyfélszolgálati szám valóban túlterhelt. Jelenleg azon gondolkodnak, hogyan lehetne ezt a gondot orvosolni.


Továbbá:
A szentesiek félnek a bicikliúton
Hasutasokkal hódít Szőke András
Nagykalapba megy a bérleti díj
Angol–magyar tollaslabda
Vizitdíj készpénzben