|
 |
A diákok játszva tanulnak az interaktív
táblán. Fotó: Tésik Attila | A
szentesi oktatási intézmények közül most még csak a Kiss Bálint
Református Általános Iskolában használnak a tanórákon interaktív
táblákat az úgynevezett kompetencia alapú oktatási program
keretében. A korszerű taneszközök beszerzésére és a projekt
alkalmazására 18 millió forintot nyert pályázaton a Karikó-Tóth
Tibor igazgató vezette intézmény. Jelenleg öt oktatótábla működik az
iskolában, ahol az eddigi tapasztalatok alapján nagyon kedvelik a
diákok a hagyományos oktatást felváltó új módszert, amellyel
önállóan képesek ismereteket szerezni.
Dimákné Sebők Veronika
németóráján azt láttuk, hogy nyoma sincs a táblának meg a krétának.
Volt ellenben laptop, projektor és aktív tábla. A német nyelvű
szöveg a kivetítőn arról kérdezte a nyolcadikos tanulókat, hogy
földrajzilag hol helyezkednek el a különböző országok. A jelentkező
tanulók pedig tollal rajzolták az interaktív táblára a megoldást. Ha
nem jól sikerült, letörölték a helytelen választ. Ez az új
pedagógiai módszer a cselekvésből indul ki, és gondolkodásra nevel.
Az egyházi iskolában egyébként nemcsak idegen nyelvet tanítanak a
segítségével, hanem például magyart, matematikát és földrajzot is.
Az utóbbiról az igazgató azt említette: megjelenítették a
táblán Európát üresen, s a földrészhez tartozó országokat pedig egy
csomóba rakták. A diákok ügyesen megtalálták mindegyik helyét az
öreg földrészen. Hozzátette: a kompetencia alapú oktatásnál – ez a
képességek, készségek fejlesztését, alkalmazásképes tudás
középpontba helyezését jelenti – nincs fegyelmezési probléma, pedig
csoportmunka folyik a tanórákon.
|