|
 |
Egyelőre még ingyen parkolhatnak a szentesi
főutcán. Fotó: Balázsi
Irén | Közismert, hogy a szentesi
főutcán áldatlan állapotok uralkodnak, már ami a parkolást illeti.
Kevés a kijelölt hely, egyre több az autó. Korábban már szó volt
arról, hogy bevezetik a fizetős parkolási rendszert, ez nagy
felzúdulást váltott ki az autósok körében. Akkor azzal halasztották
el a döntést: előbb a környező utcákban új parkolókat építenek, csak
aztán térnek vissza a témára. Ez meg is történt a képviselő-testület
minapi ülésén, ahol alig sikerült dűlőre jutniuk a képviselőknek.
Egyelőre csak elvi döntést hoztak, miszerint kimondták: bevezetik a
fizetőparkoló-rendszert. Arról csak később határoznak, hogy a
városközpont melyik részére terjesztik majd ki. Az is a vita tárgyát
képezi még: automatákat helyeznek-e el, parkolóőrt alkalmaznak, vagy
előre váltott jegyekkel lehet majd parkolni. Abban mindenesetre
egyetértett a két tábor, hogy az új rendszer bevezetése előtt
kikérik a lakosság véleményét.
A főutcán tarthatatlannak
nevezte Szirbik Imre polgármester a lapunkban is hírül adott
jelenséget, hogy egyesek autópiacnak tekintik a közterületet, egész
napra lefoglalják a parkolóhelyet. Ugyanez tapasztalható jó néhány
bolt előtt is: a dolgozók reggel leállítják a kocsijukat az üzlet
közelében, és csak az esti záráskor viszik el onnan. A kereskedelmi
bizottság szocialista párti elnöke, Móra József azt tartaná jónak,
ha a főutcai parkolásért reggel 8-tól délután 5 óráig kérnének
pénzt, így a kereskedők estig egy órát kapnának a rakodásra, a
postára érkezők pedig az ügyeik intézésére. A szakmai grémium a
parkolóórás rendszert tartja elfogadhatónak. A fideszes Halmai
István a mazochizmus újabb változatának nevezte a
fizetőparkoló-rendszer bevezetését, amely szerinte újabb lehetőséget
teremtene a városvezetésnek a díjemelésre.
Jó üzlet
A
parkolási díj bevezetése Szentesen Kotymán László ügyvezető
szerint annak a társaságnak lesz jó, amely a pénzt beszedi. Ha
a Kossuth utcára tervezett körforgalmak megépülnek, még
kevesebb lesz a parkolóhely. Úgy vélte: semmit sem fog
megoldani a fizetős rendszer. Szin Imre ügyvezető
érdeklődésünkre azt mondta, hogy egyetlen állampolgár sem örül
annak, ha újabb kiadása lesz. Elismerte ugyanakkor: a város
bevételét gyarapítaná a parkolási díj, bizonyos cégeket és
embereket viszont hátrányosan érintene. Azt javasolta, hogy
járják körül alaposan a kérdést, mielőtt bevezetnék a
díjat.
| Szirbik szerint
azonban az elképzelés megvalósulását nem a mazochizmus, hanem a
racionalizmus indokolja. A jobboldal frakcióvezetője, Dongó László
úgy véli, hogy 2007-ben korai lenne bevezetni a fizetős parkolást,
ráadásul optimistának találja a 20-30 millió forintot, amellyel
bevételként kalkulálnak. A Szövetség Szentes Felemelkedéséért
Egyesület képviselője, Horváth István viszont parkolásidíj-pártinak
mondta magát, hozzátéve: az egész városban fel kellene mérni az
igényeket, mert ha a főutcán bevezetik a rendszert, akkor
„áthelyezik a város egyik részéből a másikba a problémát". A
fideszes Kozák János szerint a boltosoknak joguk van autóval menni a
munkahelyükre. Szűcs Lajos szabad demokrata alpolgármester annak a
véleményének adott hangot: az üzletek tulajdonosainak talán az a
jobb, ha a vevő parkol előttük. – A lakosság döntést vár –
fogalmazott az MSZP-s Janó Tibor. Hozzátette: később úgyis lehet
módosítani, ha nem lesz tökéletes a határozat.
Makón nincs, Vásárhelyen
van
Nem vezették be a fizetős parkolási
rendszert Makón. Lapunk értesülése szerint az önkormányzat nem
is tervezi azt megvalósítani. Hódmezővásárhelyen viszont
hosszú évek óta működik a parkolásnak ez a rendje. A városban
parkolóőrök szedik be az autósoktól a díjat: a Zrínyi utcán és
az Andrássy utcán a HVSZ Rt., a piacon az ottani felügyelet
megbízásából. |
|