Kisiklott a vasút
Szentesen December 15-éig dönt a megszüntetésre ítélt
vonalakról
Ajánlja a cikket?
| 2006-11-18 |
Blahó Gabriella
Szentesnek nincs pénze arra, hogy helyiérdekű vasutat
üzemeltessen a megszüntetésre ítélt Szentes és Orosháza közötti
vonalon. Szirbik Imre (képünkön) szentesi polgármester szerint a
személyszállítás gazdaságtalan, legfeljebb teherszállítás lehet a
negyven kilométeres szakaszon.
Szirbik Imre szerint gazdaságtalan a
személyszállítás a Szentes és Orosháza közötti vasútvonalon
Fotó: Tésik Attila
– A
személyszállítás egyértelműen gazdaságtalan a Szentes és Orosháza
közötti vasútvonalon – mondta lapunknak Szirbik Imre. A szentesi
polgármester szerint legfeljebb teherszállítás lehet ezen a negyven
kilométeren. Megtudtuk: a mellékvonal megszüntetéséről szóló döntést
december 15-éig hozza meg a kormány. A szocialista politikus arról
egyezett meg eddig az ügyben érintettekkel, hogy a Szentes és
Fábiánsebestyén közötti szakaszon a közvetlenül a vasútvonal mellett
futó közutat fel kell újítani. El kell érni – mondta Szirbik –, hogy
a Volán a munkavállalók és a diákok számára a község központjában
fel- és leszállási lehetőséget biztosítson. A polgármester arról is
szólt, hogy a vasútvonal középső szakasza valóban holtvágány lesz,
míg a Gyopárosfürdőhöz közelebb eső rész tovább élhet valamilyen
formában. Szentesnek viszont nincs arra pénze, hogy helyiérdekű
vasutat üzemeltessen ezen a vonalon.
A teljes vonal szinten
tartására százmillió forintot költöttek az elmúlt években. Lapunkban
megírtuk, hogy a gazdasági miniszter tavasszal tette le az orosházi
felüljáró alapkövét. A közút a vasút felett fut. Az egymilliárd
forintos beruházás fényében többek szerint érthetetlen, miért
akarják megszüntetni a mellékvonalat. Szirbik Imre szerint a tíz éve
tartó határozatlanság egyértelműen pazarlást eredményezett ezekben
az ügyekben. A politikus úgy véli, hogy a kihasználatlanul, és éppen
ezért gazdaságtalanul működő vonalak felszámolása pontot tehet a
folyamat végére.