A Szentesi Vasútépítő Kft.
az első magyar cég, amely a teljes Európai Gazdasági Térségre
működési engedélyt kapott, és a tizedik vállalkozás, amely
jogot szerzett arra, hogy Magyarországon a vasúti pályát
használja – közölte Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal
elnöke kedden Szentesen, a társaság székhelyén tartott
sajtótájékoztatón.
Az engedély, amely az első a tavalyi
EU-konform vasúti törvény alapján kiadott határozat, 2007.
január 1-jétől lehetővé teszi a vállalkozás számára a román és
bolgár vasúti hálózat használatát is – közölte az
elnök.
Egy vasútépítő cég számára azért lényeges, hogy
szabadon közlekedhessen a vasúti pályán, mert így nincs
kiszolgáltatva külső szállítópartnereinek. A magyar
vasútpolitika szempontjából pedig azért fontos, mert ilyen
módon versenyre késztetjük azokat a társaságokat is, melyek fő
tevékenysége a vasúti közlekedés – hangsúlyozta a
szakember.
A több mint ötvenéves múlttal rendelkező, a
Strabag-csoport tulajdonában álló Szentesi Vasútépítő Kft. az
ország egyik legjelentősebb vasútépítő tevékenységet folytató
vállalkozása. A 160 főt foglalkoztató cég az ország egész
területén végez vasúti tevékenységet, vasútépítést,
fenntartást, saját vasúti járműveivel, gépeivel közlekedik a
magyar vasúti hálózaton, és jelentős fuvarpiaci partnere a MÁV
Zrt.-nek – közölte Frányó Ferenc ügyvezető.
A szakember
elmondta, a Szentesi Vasútépítő Kft. készítette Magyarország
első óránként 160 kilométeres sebességre alkalmas vasúti
pályáját Budapest és Hegyeshalom között. Jelenleg folyik a
Zalalövő–Bagod új nyomvonal építése, a Cegléd–Szolnok-szakasz
átépítése, és hamarosan elkezdődik a főváros és Székesfehérvár
közötti szakasz részbeni felújítása.
A tavaly 9
milliárd forint, az idén várhatóan 8 milliárd forintos
árbevételű cég a vasútépítés mellett vasúti fuvarszervezéssel
is foglalkozik, az utóbbi években jelentős árbevétele
származott abból, hogy a MÁV Zrt. számára az autópályákhoz
szükséges több százezer tonna követ, kavicsot szállított –
mondta Frányó Ferenc.