Csodadaru emeli az Uzsgyit Hozzáadás a gyűjtőhöz
400 milliót költött a MÁV szentesi telephelyére

Ajánlja a cikket? A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
| 2006-11-11 | Blahó Gabriella

Új csarnokot avatott, új gépeket szereltetett fel a MÁV a szentesi gépészeti főnökségen. A magyar vasúttársaság négyszázmillió forintot költött a javítóbázis fejlesztésére.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
A szentesi gépészeti főnökségen emelődaruk segítségével javítják az orosz motorkocsikat. Fotó: DV-fotó
A szentesiek tanúi lehetnek a MÁV fejlődésének és leépítésének egyszerre. Miközben itt szűnik meg a megyében az egyik vonal – a Szentes és Orosháza közötti –, a városban lévő javítóbázist fejleszti az állami vállalat.

Az elmúlt hetekben jelentős beruházás eredményeként modernizálták a szentesi gépészeti főnökséget. Négyszázmillió forintból építettek egy új, 660 négyzetméteres csarnokot, ürítőberendezést és akkumulátortöltőt szereltek fel. Két új csatornában dolgozhatnak a szerelők, akiknek munkáját daru is segíti: a nagy teherbírású emelő képes a magasban tartani a hírnevet szerzett orosz vonatot. A Bz-motorkocsikat és az Uzsgyikat most már megfelelő körülmények között tartják karban.

Kemenesi Csaba szerint ez a beruházás megerősíti a szentesieket abban, hogy a MÁV hosszú távon számol a javító telephellyel, nem véletlenül fejleszti. Negyven Uzsgyi és további harminc Bz-motorkocsi rendszeres karbantartása lesz a feladata a helyi szerelőgárdának. A vasút hosszú távú elképzelése szerint újabb tíz dízelmozdonyt szereznek be külföldről, ezeket szintén Szentesen fogják javítani.


Továbbá:
Lefokozzák a szentesi dandárt
Szárad a medence, árad a meleg a kabinokban
Gullay Mihály még ma is repül
Füstbe ment mágocsi terv?
Csúszik a szentesi templomfelújítás