Szirbik és Fetser – egy
ügyért
Lehet gazdaságosan működtetni a 40 km-es vasútvonalat
Ajánlja a cikket?
| 2006-08-28 |
Blahó Gabriella
A Szentes
és Orosháza közötti vasútvonalat még az idén meg akarja szüntetni a
MÁV. A két szomszédos város polgármestere nem ért egyet a tervvel,
ezért együtt állnak ki az ügyért. Szirbik Imre és Fetser János
szerint lehet gazdaságosan működtetni a vonalat.
Az Orosháza-tábla hamarosan eltűnik a
szentesi állomásról. Fotó: Tésik
Attila
– Kézenfekvőnek tűnik az
összefogás, hiszen mindkét városnak érdeke a vasútvonal léte –
mondta Szirbik Imre. A szentesi polgármester szerint a vonalat
gazdasági szempontok miatt mindenképpen megéri üzemeltetni, és
érdemes volna lehetőséget teremteni a személyszállítás mellett a
teherforgalom számára is. A Szentes környéki falvak lakói használják
a vonatot, a közutat pedig fel kellene újítani a vonal mentén. A
kedvelt Békés megyei pihenőhelyre, Gyopárosfürdőre rendszerint
vonattal utaznak a szentesiek. A fürdő mindössze három kilométerre
van a végállomástól. Az országgyűlési képviselő hangsúlyozta:
orosházi kollégájával a gazdasági tárcánál szeretnének eredményt
elérni az ügyben.
A vonal pályamestere üdvözli a
polgármesterek együttműködését. Bede András szerint ugyanis itt már
csak politikával lehet elérni valamit. – Már régen nem arról van
szó, hogy szakmailag megalapozatlan a vasút üzemeltetése ezen a
negyven kilométeren – fogalmazott a szentesi vasutas, aki
kollégáival már több ízben mentette meg a vonalat különböző
akciókkal.
Gyopárosfürdő közelében vasúti felüljáró épül. Az
egymilliárd forintos beruházás alapkövét tavasszal tette le Kóka
János. Nyáron a gazdasági miniszter határozott a vonal
megszüntetéséről. A Békés megyei fideszesek élesen bírálják a
beruházás folytatását, mondván, hogy az kidobott pénz. Orosháza
polgármestere, a szocialista Fetser János lapunknak elmondta: a
felüljáró alatt a vasút mellett egy közút és egy kerékpárút is visz
majd. Az építkezés leállítása újabb költségeket jelentene, így
szerinte az ellenzék bírálata szakmailag megalapozatlan, és szimplán
politikai támadásként értékelhető. Fetser szerint Szentesnek és
Orosházának egyaránt érdeke a vasútvonal léte, ezért kollégájával
igyekszik minden fórumon érvényt szerezni törekvésüknek.