Szirbik és Fetser – egy ügyért Hozzáadás a gyűjtőhöz
Lehet gazdaságosan működtetni a 40 km-es vasútvonalat

Ajánlja a cikket? A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
| 2006-08-28 | Blahó Gabriella

A Szentes és Orosháza közötti vasútvonalat még az idén meg akarja szüntetni a MÁV. A két szomszédos város polgármestere nem ért egyet a tervvel, ezért együtt állnak ki az ügyért. Szirbik Imre és Fetser János szerint lehet gazdaságosan működtetni a vonalat.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Az Orosháza-tábla hamarosan eltűnik a szentesi állomásról. Fotó: Tésik Attila
– Kézenfekvőnek tűnik az összefogás, hiszen mindkét városnak érdeke a vasútvonal léte – mondta Szirbik Imre. A szentesi polgármester szerint a vonalat gazdasági szempontok miatt mindenképpen megéri üzemeltetni, és érdemes volna lehetőséget teremteni a személyszállítás mellett a teherforgalom számára is. A Szentes környéki falvak lakói használják a vonatot, a közutat pedig fel kellene újítani a vonal mentén. A kedvelt Békés megyei pihenőhelyre, Gyopárosfürdőre rendszerint vonattal utaznak a szentesiek. A fürdő mindössze három kilométerre van a végállomástól. Az országgyűlési képviselő hangsúlyozta: orosházi kollégájával a gazdasági tárcánál szeretnének eredményt elérni az ügyben.

A vonal pályamestere üdvözli a polgármesterek együttműködését. Bede András szerint ugyanis itt már csak politikával lehet elérni valamit. – Már régen nem arról van szó, hogy szakmailag megalapozatlan a vasút üzemeltetése ezen a negyven kilométeren – fogalmazott a szentesi vasutas, aki kollégáival már több ízben mentette meg a vonalat különböző akciókkal.

Gyopárosfürdő közelében vasúti felüljáró épül. Az egymilliárd forintos beruházás alapkövét tavasszal tette le Kóka János. Nyáron a gazdasági miniszter határozott a vonal megszüntetéséről. A Békés megyei fideszesek élesen bírálják a beruházás folytatását, mondván, hogy az kidobott pénz. Orosháza polgármestere, a szocialista Fetser János lapunknak elmondta: a felüljáró alatt a vasút mellett egy közút és egy kerékpárút is visz majd. Az építkezés leállítása újabb költségeket jelentene, így szerinte az ellenzék bírálata szakmailag megalapozatlan, és szimplán politikai támadásként értékelhető. Fetser szerint Szentesnek és Orosházának egyaránt érdeke a vasútvonal léte, ezért kollégájával igyekszik minden fórumon érvényt szerezni törekvésüknek.


Továbbá:
Dömsödi függetlenként indul
Nagymágocs választ
Húsz forinttal olcsóbb benzin – Szentesen is
Műemléki védelem alatt a szentesi téglagyár
Míg a kampány tart, leveti az egyenruhát