Két megyei vasútvonal szűnik meg Hozzáadás a gyűjtőhöz
Szentes és Orosháza, Makó és Vásárhely között nem megy vonat

Ajánlja a cikket? A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
| 2006-07-07 | Szabó Imre

Év végéig megszűnik a közlekedés a Makó és Hódmezővásárhely, illetve a Szentes és Orosháza közötti vasútvonalon. A minisztérium által bejelentett terv részleteiről egyelőre a jelek szerint a MÁV tud a legkevesebbet: az állami vállalatóriás sajtósai tegnap nem tudták megmondani, megyénkben mindez hogyan zajlik le.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Busz és vonat. A minisztérium szándéka szerint egymást egészítik ki. Illusztráció: Segesvári Csaba
Év végéig megszűnik a közlekedés a Makó és Hódmezővásárhely, illetve a Szentes és Orosháza közötti vasútvonalon. A minisztérium által bejelentett terv részleteiről egyelőre a jelek szerint a MÁV tud a legkevesebbet: az állami vállalatóriás sajtósai tegnap nem tudták megmondani, megyénkben mindez hogyan zajlik le. Egyelőre a Tisza Volánnál sem tudják, milyen buszok járnak majd a vonatok helyett.

Összesen közel ezer kilométer hosszúságú vasútvonalon, huszonhét mellékvonalon szűnik meg szerte az országban a vonatközlekedés még idén – így Szentes és Orosháza, illetve Makó és Hódmezővásárhely között is. Mint tegnap megírtuk, a teljes vasúthálózat bő tizenkét százalékát érintő leépítést a Magyar Államvasutakat felügyelő Gazdasági Minisztérium költségvetési tényezőkkel indokolja. Ezeken a vonalakon alacsony a szerelvények kihasználtsága, a forgalom megszüntetésétől pedig évi hat és fél milliárd forintos megtakarítást remél a tárca.

Ami a két, megyénket érintő mellékvonalat érinti: a minisztérium statisztikája szerint a Makó és Hódmezővásárhely közötti, harmincnégy kilométeres szakaszon az átlagos utasszám éppúgy mindössze huszonöt fő vonatonként, mint a Szentes és Orosháza közötti, negyven kilométeres szakaszon.

A minisztériumban bejelentett intézkedés, úgy tűnik, magát a vasúttársaságot is váratlanul érte. Tegnap a MÁV budapesti központjában kora délelőtt érdeklődtünk, miképpen érinti a reform a két Csongrád megyei vonalat; szerettük volna például megtudni, pontosan mikor halad át ezeken a vonalakon az utolsó szerelvény, illetve az átszervezés miatt hány ember munkája válik itt feleslegessé, és elbocsátják-e őket, vagy másutt foglalkoztatják – választ azonban e-mailben elküldött kérdéseinkre estig nem kaptunk. A vasúttársaság helyi illetékeseit ugyancsak hiába kerestük.

A minisztérium elképzelései szerint az érintett települések között a vonatközlekedést az ugyancsak a szaktárcához kerülő helyi autóbusz-társaságok révén pótolják. Szeri István, a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatója lapunk érdeklődésére annyit tudott mondani: amennyiben ezt a szolgáltatást az állam megrendeli tőlük, természetesen teljesítik. Erről azonban – bár az elképzelésről természetesen már tudnak – egyelőre nincs szó, így a vezérigazgató a várható részletekről sem tudott felvilágosítással szolgálni. A Tisza Volánnak az esetleges új járatok indítása nem okoz kapacitásgondokat.

A gazdasági szaktárca nyilvánosságra került tervei szerint a vasutat érintő átszervezések a jövő év végére fejeződnek be, és a két Csongrád megyei vonalon azért szűnik meg a közlekedés már idén, mert a reform éppen a nyugat-dunántúli, illetve a dél-alföldi régióban indul. Más itteni mellékvonalak – például a mezőhegyes–újszegedi – megszüntetése a jelenlegi tervek között nem szerepel, arra a kérdésre azonban ugyancsak hiába vártuk a választ, hogy kell-e számítani további leépítésre a megyében.


Továbbá:
Öt család kapott ingyentelket Makón
Buzást Szegeden ápolják
Nem lesz már több magántanuló
Szeged és Makó új evangélikus lelkésze
Huszár Gáboréktól 3,6 milliót vitt el a víz