A Tesco benzinkútja
diktál Vásárhelyen A
Mol és a Shell is levitte az üzemanyagok árát
Ajánlja a cikket?
| 2006-06-01 |
Kormos Tamás
Miután
megépült a vásárhelyi Tesco olcsó üzemanyagot kínáló benzinkútja, a
városban lévő más töltőállomások is levitték áraikat. Így megyénkben
Vásárhelyen lehet a legkevesebbért tankolni. A Mol és a Shell
képviselője szerint nincs semmi furcsa abban, hogy kútjaik például
Szegeden 15-20 forinttal drágábban adják a benzint, mint
Vásárhelyen.
A Shell ugyanazt az üzemanyagot drágábban
adja Szegeden, mint Vásárhelyen. Fotó: Schmidt Andrea és Tésik
Attila
Keddi számunkban közölt
riportunkból kiderült, hogy Csongrád megyében Makón lehet a
legdrágábban, és Vásárhelyen a legolcsóbban tankolni. Itt azért
ilyen olcsó az üzemanyag, mert egyelőre megyénkben egyedül ebben a
városban nyitott a Tesco benzinkutat, s leszorította az
üzemanyagárakat.
A multi vásárhelyi üzletének parkolójában
lévő töltőállomáson 272 forintot kérnek a 95-ös oktánszámú benzin
literjéért, a gázolaj literje pedig 261 forint. A Szentesi úton
szinte egymással szemben üzemel egy Shell, illetve egy Mol
benzinkút.
A „kagylós" cégnél a 95-ös benzin litere 275, a
gázolajé pedig 269 forint. A Molnál ez a fajta benzin ugyancsak 275
forint, a gázolaj viszont öt forinttal olcsóbb.
Makón,
Szegeden, illetve Szentesen egyelőre nincs benzinkútja a Tescónak.
Ezekben a városokban mind a Mol, mind a Shell 15-20 forinttal
drágábban méri az üzemanyagjait, mint a vásárhelyi kútjain. Arra
voltunk kíváncsiak, vajon a két nagy olajtársaság hogyan vélekedik a
Tesco-benzinkutak megjelenéséről, illetve a multi által diktált
árversenyről. E-mailen mind a két cég sajtóosztályának elküldtük
kérdéseinket. A fentieken kívül azt szerettük volna még megtudni:
találnak-e abban valami kivetnivalót, hogy a társaságuk által
más-más városban üzemeltett kútjai között ekkora árkülönbség is
lehet, illetve mit szólnak ahhoz, hogy a megyében a Tesco további
benzinkutak nyitását tervezi.
A Mol részéről Csillik Zita
szóvivő röviden csak annyit válaszolt, hogy semmi furcsa sincs
abban, hogy eltérőek az üzemanyagáraik, hiszen náluk nincs szigorúan
vett központi árképzés, részben az egyes kutakra van bízva,
mennyiért adják a benzint, illetve a gázolajat.
A Molnál is jóval olcsóbb az üzemanyag
Vásárhelyen, mint Szegeden. Fotó: Schmidt Andrea és Tésik
Attila
Kerékgyártó Péter, a Shell
kereskedelmi üzletágvezetője a következő e-mailt küldte vissza
szerkesztőségünkbe: „A kiskereskedelmi árképzésnek több tényezője
van, így a nagykereskedelmi ár mellett a piaci környezetet és a
forgalom helyzetét is figyelembe kell venni az árak
meghatározásánál. A kiskereskedelmi árakra azonban legnagyobb
hatással az adott versenykörnyezet és a kereslet alakulása hat. A
piaci viszonyoknak megfelelően igyekszünk minden versenykörnyezetben
kedvezőbb árakat szabni."
– Magyarországon elsőként a Magyar
Autóklub nyitott olcsó benzinkutakat Klubpetrol néven. Miután
felfutattuk ezt a hálózatot, sajnos eladtuk – mondta Juhász József.
A Magyar Autóklub hódmezővásárhelyi csoportjának elnöke úgy véli,
hogy a különféle társaságok közötti 8-10 forintos, vagy ennél
nagyobb üzemanyagár-különbséget nem lehet igazi árversenynek
tekinteni. Ugyanis hazánkban más európai országokhoz képest egyrészt
jóval drágább az üzemanyag, másrészt rosszabb minőségű is.
–
A gázolaj kéntartalma nálunk igen magas, ami idő előtt tönkre teszi
a dízelüzemű gépkocsikat. Ezért az lenne a legideálisabb a magyar
autósoknak, ha a társaságok a felesleges árverseny helyett jobb
minőségű üzemanyagokat forgalmaznának – vélte a klubvezető.