Csak foltozásra futja Szentes és Csongrád közt
Egyre
több a nyomvályú és a sebességkorlátozás a 451-es úton
Ajánlja a cikket?
| 2006-06-08 |
Bíró Dániel
Nem
folytatódik idén a 451-es főút Csongrád és Szentes közötti
szakaszának felújítása, holott egyre több veszélyes nyomvályú
nehezíti a közlekedést, és ezt a szaporodó sebességkorlátozó táblák
is jelzik. Az útgazdálkodási és koordinációs igazgatóságnál úgy
tudják, még előkészítés alatt sem áll a Csongrád megyei főutak ez
évi felújítása.
Az elmúlt két évben viszonylag jól haladt a
451-es főút Csongrád megyei szakaszának felújítása – idén csak
foltozásra van pénz. Fotó: Tésik
Attila
Az elmúlt két évben
viszonylag jól haladt a 451-es főút Csongrád megyei szakaszának
felújítása, hiszen 2004-ben 270 millió forintból tíz kilométeren
kapott új aszfaltborítást az útpálya, tavaly pedig 90 millió
forintot költöttek a Csongrád és Szentes közötti rész két
kilométerének rendbetételére. Idén azonban kevés remény van arra,
hogy folytatódik a rekonstrukciós program. Holott indokolt lenne,
hiszen sebességkorlátozásra van szükség a Tisza-hídon, ahol a
dilatációs elemek hibásodtak meg.
Néhány akadályt sikerült
ugyan májusban kiiktatni, de a foltozásnak csak rövid távú eredménye
volt. A két várost összekötő úton ugyanis egyre több veszélyes
nyomvályú és kátyú nehezíti a közlekedést, a volt szentesi
szivattyútelepnél pedig a töltéssüllyedés okoz gondot. Ott a
Csongrád felé vezető sávon óránként 60 kilométerre csökkentették a
megengedett sebességet, a Szentes felé tartóknak pedig előzni nem
szabad. A hibák kijavításához másfél milliárd forintra lenne
szükség.
– Bízunk benne, hogy folytathatjuk az elkezdett
munkát, a hídnak például már elkészült a felújítási terve –
fogalmazott szűkszavúan Rigó Mihály, mikor a megvalósításról
faggattuk. A megyei közútkezelő illetékese hozzátette, a 451-esen
kívül a 47-esre és az 55-ös Szegedre bevezető szakaszára is ugyanúgy
ráférne egy aszfaltcsere, de a kivitelezésről a útgazdálkodási és
koordinációs igazgatóság (Ukig) dönt.
Utóbbi szervezetnél
folyik az országos úthálózat fejlesztésének érdemi előkészítése,
vagyis a különböző szakaszok tervezése, a munkák kivitelezőinek
pályáztatása és kiválasztása. Tóth Tibor, az Ukig kommunikációs
vezetője érdeklődésünkre elmondta, a szegedi elkerülő út építése és
a Forráskúthoz közeli 5405-ös út burkolatszélesítése az a két
beruházás, amelyre idén biztosan jut pénz, a többi megyei
főútvonalnak még előkészítés alatt sem áll a felújítása. Hozzátette,
jelenleg kormányzati szinten határoznak arról, melyik út
rekonstrukciójára kell költeni, ezért aztán az sem elképzelhetetlen,
hogy még az idén változik a Csongrád megyei fejlesztési programok
megítélése. A megvalósításhoz viszont hosszú hónapok kellenek, csak
a közbeszerzési eljárásra elmegy negyed év.