Csak foltozásra futja Szentes és Csongrád közt Hozzáadás a gyűjtőhöz
Egyre több a nyomvályú és a sebességkorlátozás a 451-es úton

Ajánlja a cikket? A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
| 2006-06-08 | Bíró Dániel

Nem folytatódik idén a 451-es főút Csongrád és Szentes közötti szakaszának felújítása, holott egyre több veszélyes nyomvályú nehezíti a közlekedést, és ezt a szaporodó sebességkorlátozó táblák is jelzik. Az útgazdálkodási és koordinációs igazgatóságnál úgy tudják, még előkészítés alatt sem áll a Csongrád megyei főutak ez évi felújítása.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Az elmúlt két évben viszonylag jól haladt a 451-es főút Csongrád megyei szakaszának felújítása – idén csak foltozásra van pénz. Fotó: Tésik Attila
Az elmúlt két évben viszonylag jól haladt a 451-es főút Csongrád megyei szakaszának felújítása, hiszen 2004-ben 270 millió forintból tíz kilométeren kapott új aszfaltborítást az útpálya, tavaly pedig 90 millió forintot költöttek a Csongrád és Szentes közötti rész két kilométerének rendbetételére. Idén azonban kevés remény van arra, hogy folytatódik a rekonstrukciós program. Holott indokolt lenne, hiszen sebességkorlátozásra van szükség a Tisza-hídon, ahol a dilatációs elemek hibásodtak meg.

Néhány akadályt sikerült ugyan májusban kiiktatni, de a foltozásnak csak rövid távú eredménye volt. A két várost összekötő úton ugyanis egyre több veszélyes nyomvályú és kátyú nehezíti a közlekedést, a volt szentesi szivattyútelepnél pedig a töltéssüllyedés okoz gondot. Ott a Csongrád felé vezető sávon óránként 60 kilométerre csökkentették a megengedett sebességet, a Szentes felé tartóknak pedig előzni nem szabad. A hibák kijavításához másfél milliárd forintra lenne szükség.

– Bízunk benne, hogy folytathatjuk az elkezdett munkát, a hídnak például már elkészült a felújítási terve – fogalmazott szűkszavúan Rigó Mihály, mikor a megvalósításról faggattuk. A megyei közútkezelő illetékese hozzátette, a 451-esen kívül a 47-esre és az 55-ös Szegedre bevezető szakaszára is ugyanúgy ráférne egy aszfaltcsere, de a kivitelezésről a útgazdálkodási és koordinációs igazgatóság (Ukig) dönt.

Utóbbi szervezetnél folyik az országos úthálózat fejlesztésének érdemi előkészítése, vagyis a különböző szakaszok tervezése, a munkák kivitelezőinek pályáztatása és kiválasztása. Tóth Tibor, az Ukig kommunikációs vezetője érdeklődésünkre elmondta, a szegedi elkerülő út építése és a Forráskúthoz közeli 5405-ös út burkolatszélesítése az a két beruházás, amelyre idén biztosan jut pénz, a többi megyei főútvonalnak még előkészítés alatt sem áll a felújítása. Hozzátette, jelenleg kormányzati szinten határoznak arról, melyik út rekonstrukciójára kell költeni, ezért aztán az sem elképzelhetetlen, hogy még az idén változik a Csongrád megyei fejlesztési programok megítélése. A megvalósításhoz viszont hosszú hónapok kellenek, csak a közbeszerzési eljárásra elmegy negyed év.


Továbbá:
Pünkösdölő eső szakadt a főzőkre Csongrádon
El akar költözni a Bajusz Trans
A zöldek jobban védenék Nagyrétet
Segítséget várnak a csongrádi gyermekoltalmazók
Vargabetű vár a szemétszállításra