Felújítás Szentes és Csongrád között Hozzáadás a gyűjtőhöz
Milliárdok kellenének a főút teljes rendbetételére

Ajánlja a cikket? A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
| 2005-08-25 | Bíró Dániel

Kilencvenkétmillió forintot fordít a megyei közútkezelő a 451-es számú főút Csongrád–Szentes közötti, két kilométeres szakaszának felújítására. A munka hétfőn kezdődött és szeptember 10-éig tart. A szakemberek szerint milliárdos nagyságrendű összeget kellene fordítani a főútvonal megyei szakaszának korszerűsítésére, minderre azonban nincs meg a fedezet.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Elkezdődött a régen várt munka. Most kilencvenkétmillió forint jutott rá Fotó: Karnok Csaba
Hétfő óta munkagépek dolgoznak a 451-es főút Csongrád és Szentes közötti szakaszán. A Csongrád megyei közútkezelőtől kapott információk szerint a gépek 2,2 kilométer hosszan marják le a felgyűrődött aszfaltot a nyomvályúk miatt balesetveszélyessé vált úttestről, majd a felújítás során – úgynevezett meleg remixes eljárással – újra feldolgozzák az eltávolított aszfaltréteget. A beruházás bruttó 91 millió forintot emészt föl, és várhatóan, ha az időjárás engedi, szeptember 10-éig befejeződik.

– A 451-es teljes Csongrád megyei szakaszának korszerűsítéséhez milliárdokra lenne szükség – mondta lapunknak Rigó Mihály, a közútkezelő műszaki igazgatója. – A távlati célok között az szerepel, hogy ez a főút közvetlen összeköttetést biztosítson Kiskunfélegyháza és Battonya között. A három dél-alföldi megye közútkezelő társasága ennek megvalósítása érdekében már korábban összefogott, de a szükséges források előteremtése időt vesz igénybe. A koncepcióban szerepel egy gátéri és egy csongrádi elkerülő út építése, amelynek összköltsége közel ötmilliárd forintra rúgna, emellett szükség lenne a Csongrád és Szentes közötti szakasz útburkolatának, valamint a Tisza-híd dilatációs elemeinek felújítására, illetve a szentesi oldalon a töltéssüllyedés miatt a pályaszerkezet újjáépítésére. Mindezek kivitelezése újabb másfél milliárdot igényelne – sorolta a szakember. Rigó Mihály úgy látja, fedezet birtokában két év alatt meg lehetne valósítani ezeket a célkitűzéseket, de mivel az állam egyelőre nem tud ennyi pénzt erre elkülöníteni, több évbe telhet a modernizáció.

A bokrosi bekötőút felújítása is hamarosan elkezdődik – tudtuk meg a közútkezelőtől. Mivel a beruházással kapcsolatos közbeszerzési eljárás lezajlott, a nyertes kivitelező augusztus végén átveheti a munkaterületet. Az öt kilométeres szakasz korszerűsítésére 390 milliót költ a társaság. Az összeg jelentős részét, 310 millió forintot uniós források kiaknázásával sikerült előteremtenie a közútkezelőnek.