|
 |
Sebestyén Ágnes a felvételin. A kreatív
gyakorlatokban a boldog és megcsalt szerelmes szerepét is el
lehetett játszani. Fotó: Tésik
Attila | Ebben az esztendőben a
kreatív játékok feladatait már nem Bácskai Mihály és Keserű Imre,
hanem Szebeni Zoltán és Szurmik Zoltán drámatanár tárta a
felvételizők elé. Szebeni tanár úr erről azt mondta: nagy
felelősség. A vizsga során a diákok tételt húztak, s feladatuk
szerint játszották el a boldog vagy a csalódott szerelmest, a
biciklitolvajt vagy a rendőrt. A nagy izgalmat oldotta a felsőbb
évfolyamosok jelenléte és a vizsgáztatók humorérzéke, a
segítségnyújtás. Instrukcióként a díszteremben elhangzott
néhányszor: most zokogjál, most háborodjál fel, most pofozd fel,
vagy valljál neki szerelmet. Ahogy az már lenni szokott, a
felvételizők némelyike ügyesen és nagy átéléssel oldotta meg a
feladatot, mások kevésbé.
Százegy diák szeretne
középiskolásként a szentesi drámain továbbtanulni – egyharmaduk
nyerhet felvételt. A hozott pontok száma legfeljebb ötven, a vizsgán
szintén ötven pontot lehet gyűjteni, mely a kreatív tréning, az
irodalmi írásbeli, az ének-zene, a tánc és a testnevelés tíz-tíz
pontjaiból áll össze. Az énekvizsgán Majtényi András például
kíváncsi volt arra, a diáknak milyen a hallása, az énekhangja, tud-e
szolmizálni, s játszik-e hangszeren. A tanár úr azt állította, hogy
nem szigorú, a vizsgán pedig kiderült, hogy tényleg nem kell tőle
félni. A tornateremben Kovács Éva tanárnő előtt tettek bizonyságot a
diákok állóképességükről, labdaérzékükről, s kiderült, hogy
szédülnek-e a gerendán. A drámais felvételi rendszeréből világos,
hogy a megmérettetésre az általános iskolában lehet előre készülni.
A gimiben már számít a tehetség, a humán beállítottság, a
kreativitás, a szorgalom, a rátermettség.
A gimnázium
folyosóján pénteken délután és szombaton délelőtt szülők és bátor
diákok szorongtak; volt drámais szülők is elhozták a naggyá serdült
fiukat, lányukat a felvételire. Az egyik édesanya azt elmondta,
nagyon örülne, ha drámais lehetne a gyermek, hiszen pontosan tudja,
milyen nevelést kaphat. Sebestyén Ágnes azt mondta, azért akar ide
járni, mert szereti a verseket, azokban szárnyal. Reaussout-piot
Eszter az írásbeli után úgy nyilatkozott, a Kör és a négyzet című
fogalmazása szerinte nagyon jól sikerült. A szentesi Tóth Tibor
pedig azt mondta, mindenképpen humán tagozatra készül, és azért
vállalta önként a felvételi megmérettetést, mert szerinte a dráma
tagozat az egyik legjobb hely a városban.
|