Ügyfélkapu a szentesi városházán
 Munkáspárti kérés a függönnyel kapcsolatban

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2005-11-12 | Balázsi Irén

Még nincsenek meg az elektronikus ügyintézés feltételei a szentesi városházán, de az úgynevezett ügyfélkapu rendszere már működik: kérelmet küldhetnek interneten a szentesiek. A szakember szerint bürokratikusabb lesz a novembertől hatályos jogszabály az eddig alkalmazott, közel ötvenéves törvénynél.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Az ön hivatala című internetes portálon két év alatt több mint húszezren tettek látogatást. Az ügyfélfogadás tapasztalatairól szóló előterjesztés kapcsán Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera aljegyző azt is elmondta a képviselő-testület legutóbbi ülésén: ez a portál nem alkalmas az elektronikus ügyintézésre. Annak a feltételei egyébként sem adottak még, bár azokat már lehetővé teszi a közel ötvenéves jogszabályt november 1-jétől felváltó törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól.

Az aljegyző szerint az új jogszabály – éppen az ügyfelek jogainak védelmében – sokkal bürokratikusabb lesz, mint az 1957-ben jóváhagyott államigazgatási törvény volt. Az elektronikus ügyintézés első lépcsőjeként fogható fel az ügyfélkapu rendszere, amelyet a városházán működő okmányirodában vezettek be egy évvel ezelőtt. Ennek az a lényege, hogy bizonyos ügyekben kérelmet nyújthatnak be elektronikus úton a szentesiek, de időpontot is kérhetnek hivatalos dolgaik intézésére. Az előbbi lehetőséggel senki sem élt a városházán, míg időpontot öt alkalommal jegyeztettek elő.

Ügyfélszámlálás nem történt a polgármesteri hivatalban, de az iratok iktatása alapján lehet következtetni a forgalomra: évente mintegy 90 ezer személy fordul meg a városházán. Egy korábbi felmérés szerint minden második ügyfelet azonnal fogadtak a köztisztviselők a hivatal különböző osztályain. Ugyanennyien jobbnak ítélték meg az ügyintézés módját más hivatalokéhoz viszonyítva, de minden ötödik ügyfél rosszabbnak minősítette azt. Az aljegyző úgy fogalmazott: a felmérés eredményére lehetnek büszkék, de szégyellhetik is magukat.

A munkáspárti Pap Imre képviselő a téma kapcsán azt javasolta, hogy a függönyt az irodákban ne ügyfélfogadási napon vegyék le kimosatni. Kérte továbbá, hogy a szociálpolitikai osztályra vegyenek egy olcsó fénymásolót, mert akkor nem kellene a folyosó másik végébe menniük a munkatársaknak. Az MSZP-s Demeter Attila és a jobboldali frakció vezetője, Halmai László egyetértett abban: ha a szentesieknek valamilyen problémájuk van, forduljanak a képviselőjükhöz.