A Petőfi Szálló áráról is szó esett Szentesen
A
kerékpársávon lovagló képviselők
Ajánlja a cikket?
| 2005-10-01 |
Balázsi Irén
Sok kritika érte
a Vásárhelyi úton nemrégiben kialakított kerékpársávot a szentesi
képviselő-testület tegnapi ülésén. Mások ellenben azt javasolták,
hogy a bírálóknak fel kellene lapozniuk a KRESZ-könyvet.
Még a napirendek tárgyalása előtt
jelentette be a személyi változások között Szirbik Imre polgármester
a szentesi képviselő-testület tegnap délutáni ülésén, hogy a műszaki
osztály megbízott vezetőjének, Babos Istvánnak megszüntették a
munkaviszonyát. Eredetileg is próbaidőre kötöttek vele szerződést,
ám problémák merültek fel tevékenységével kapcsolatban. Ezért Czirok
Jánosnét kérték meg az osztályvezetői feladatok ellátására, és ezzel
egyidejűleg pályázatot írtak ki az állás betöltése
érdekében.
Mint ismeretes, az illetékes bíróság jogerősen a
városnak ítélte a Petőfi Szálló tulajdonjogát. Ezzel kapcsolatban
azt kérdezte a polgári összefogás frakció tagja, Rébeli Sz. Tamás,
hogy mikortól terheli az áfával és kamatokkal növelt vételár az
önkormányzatot. A polgármester elmondása szerint a 25 millió
forintot még tavaly letétbe helyezte a város, ez az összeg
tartalmazza az általános forgalmi adót is. Írásban viszont még nem
kapták meg az ítéletet a bírósági döntésről, így az indoklást
egyelőre nem ismerik. Ezért nem világos, hogy miért kell kamatot is
fizetni, hiszen valójában az 1998 szeptemberében hozott ítélet
emelkedett most jogerőre. Ennek jegyében viszont az önkormányzatot
megilletné az a bérleti díj, amelyet az ingatlan korábbi tulajdonosa
beszedett az épületben működő vállalkozásoktól.
Nagy
visszhangja volt a Vásárhelyi úton – mint arról beszámoltunk
lapunkban – nemrégiben kialakított kerékpárútnak. Ollai Istvánné
független képviselő hozta fel a témát, mondván: képtelenség ott
autóval előzni. Kíváncsi lenne arra, hogy télen, ha a kerékpárosok
sávjába tolják a havat, hol közlekednek majd a biciklisek. A
polgármester úgy reagált: a közlekedés-felügyelőség illetékes
szakemberei javasolták, hogy a Vásárhelyi út mindkét oldalán legyen
kerékpársáv. Egyébként pedig ő úgy tanulta a KRESZ-könyvből, hogy az
előzés nem kötelesség, hanem lehetőség. Hozzátette: amióta
felfestették a jelzéseket, a páros oldalon lévő cégek már parkolókat
kezdtek kialakítani.
Szirbik meggyőződése, hogy két autó
elfér egymás mellett a gépjárműforgalomnak megmaradt úttesten. A
kerékpárút kialakításáért kardoskodó Félegyháziné Somogyi Éva azt
nehezményezte, hogy a vonatkozó szabályok nem teszik lehetővé a
Vásárhelyi úton az autók várakozását és megállását. A szocialista
párti Oltyán Lajos úgy fogalmazott: Szentes a biciklisek városa, és
az ő biztonságuk érdekében készült az út. Majd azt tanácsolta a
bírálóknak, hogy olvassák újra a KRESZ-t.