Kerékpárút helyett csupán felfestés Szentesen
 Látszatmegoldást emlegetnek – Nem elég széles az utca

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2005-09-08 | Balázsi Irén

Kerékpársávot alakítanak ki a balesetveszély elhárítása érdekében a szentesi Vásárhelyi úton. A helybeliek nem értik, miért ezt választotta az önkormányzat, amikor korábban bicikliút építését tervezték. A települési képviselő és a közlekedési szakember látszatmegoldásnak nevezi az úttest felfestését. A városháza főtanácsosa viszont az aggodalmakra úgy reagált: nincs még kész a sáv, ezért tűnhet rossz elképzelésnek.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
A Vásárhelyi úton szeptember közepére fejeződik be a kerékpársáv kialakítása. Fotó: Tésik Attila
Az egyik legforgalmasabb utcája Szentesnek a Vásárhelyi út, ahol eléggé gyakoriak a közlekedési balesetek. Félegyháziné Somogyi Éva helyhatósági képviselő ezek megelőzése érdekében hosszú ideje szorgalmazta, hogy kerékpárutat építtessen a város ezen a részen. Korábban még arról is szó volt: a Csongrádi úti bicikliutat összekötik majd a Vásárhelyi útival. Ehhez képest a meglepetés erejével hatott a járókelőkre, hogy az utóbbi részen sárga festékkel jelölik ki az úttesten azt a helyet, ahol a kerékpárosok közlekedhetnek majd. A képviselő lapunk érdeklődésére azt mondta: nem ilyen megoldást képzelt el.

Szerinte a szentesi biciklisek megérdemeltek volna egy rendes kerékpárutat. Nem szólva arról, hogy a Vásárhelyi úton sok vállalkozónak van üzlete, műhelye, mindannyian fizetik a helyi adót. Őket hátrányosan érintheti ez a változás, mert a szállítóik nem tudnak majd parkolni.
Jelenleg is dolgoznak a Vásárhelyi úton a szakiparosok, de amivel eddig elkészültek, az meglepte Balogh Gábor közlekedési mérnököt. Úgy fogalmazott: egyelőre nem látja a végkifejletet. Baleseti igazságügyi szakértőként is foglalkoztatják őt, és ebből a szemszögből sem tartja megfelelőnek a közlekedés feltételeit.

Információja szerint a Vásárhelyi út egyik oldalán engedélyezik majd a járművek parkolását. A közlekedési szakember elmondása szerint egyébként keskeny az egyméteres sáv a biciklistáknak, hiszen nem mindenki egyforma sebességgel halad. A kerékpársávon belül pedig nem tudják megelőzni egymást, mert az egyik oldalon magas az útpadka, a másikon meg a járművek lesodorhatják őket. Balogh Gábor szerint télen ennél is nagyobb a veszély: a havat ugyanis éppen a kerékpárosok sávjába túrják a gépek, és a sárga jelzést betakarja a hó. Egyébként pedig a közlekedés biztonsága érdekében az jelenthetne megoldást, ha egyirányúsítanák az utcát.

Eredetileg is kerékpársáv kialakítását tervezték a Vásárhelyi út mindkét oldalán Cseuz Csaba, a polgármesteri hivatal főtanácsosa ismeretei szerint. Hozzátette: az utca páros oldalán, ahol sok üzlet van, megállhatnak majd a gépjárművek. Egyébként pedig még nincs készen a sáv, hiszen az egy méter széles részhez tartozik majd egy hatvan centiméteres biztonsági szakasz is. A nagyobb cégeknél kiépített parkolók vannak, azok bejárata előtt természetesen nem állhatnak meg az autósok. Ami pedig a téli hónapokat illeti, az út fenntartójának a feladata, hogy gondoskodjon a hó eltakarításáról a kerékpársávban.


Bicikliút nem fért volna

A Vásárhelyi úton a vonatkozó szabványok szerint nem fért volna el kerékpárút. A biciklisek sávjának kialakítására mintegy 3,5 millió forintot fordít az önkormányzat. A kerékpársávot Berekháttól az Új utcáig jelölik majd ki, mert a Petőfi Sándor Általános Iskolánál már elágazik az út, és a Petőfi és a Szent Imre herceg utca keskeny. Így nincs lehetőség arra, hogy a Vásárhelyi úti kerékpársávot összekössék a Csongrádi úti kerékpárúttal. A Vásárhelyi úton egyébként szeptember közepére tervezik a sáv műszaki átadását.