|
Szentesről indult Júlia Dadája
Náray Erika a pálya széléről került vissza a
csúcsra
|
|
|
Ajánlja a cikket?   |
|
| 2005-08-19 |
Hollósi Zsolt |
| |
 |
 Öt főszerepet
játszik párhuzamosan a Budapesti Operettszínházban a szentesi dráma
tagozatról indult Náray Erika, aki most a Dadát alakítja a Rómeó és
Júlia Dóm téri előadásain. A színművészeti után a Zeneakadémia
dzsessz tanszakát is elvégző színésznő hosszú útkeresés után az
elmúlt években jutott fel a csúcsra.
 |
|
 |
 |
Náray Erika a Dada jelmezében Fotó: Schmidt
Andrea | Húsz évvel ezelőtt Alföldi
Róbert mellett osztálytársa, Náray (Nagy) Erika számított a szentesi
dráma tagozatos gimnázium legígéretesebb tehetségének. Sokan azt
jósolták, nagy drámai színésznő lesz belőle. Fel is vették a
színművészetire, de a diploma után szinte eltűnt a
pályáról.
Sokk után dzsessz
– Elegem
lett mindenből, nem szerződtem le színházhoz. Az életem négy
meghatározó éve volt az, amit a szentesi gimnáziumban töltöttem.
Alföldi Robitól Hevesi Tamáson át Zsédáig a magyar színházi és zenei
élet számtalan nagy egyénisége indult onnan. A csodálatos szentesi
időszak után sokkhatást jelentett számomra a főiskola. Úgy éreztem,
bement egy kíváncsi, lelkes, idealista lány, és kijött egy olyan,
akinek semmi köze már a színészi pályához, utálja az egészet.
Szerencsém volt, hogy a diploma után egy évvel összehozott a jó
sorsom néhány zenésszel, akik rábeszéltek, hogy jelentkezzek a
zeneművészeti főiskola dzsessz tanszakára. Miután zenei általános
iskolába jártam, és nyolc évig csellóztam, rövid idő alatt sikerült
felkészülnöm a felvételire. Akkoriban azt sem tudtam, hogy mi az a
dzsessz, ezért bátran kezdtem énekelni. A pofátlanságom és a
lelkesedésem vitt be a Zeneakadémiára, ahol négy éven át tanultam,
közben pedig saját zenekarommal, a Golden Era of Jazz-zel havi
húsz-harminc koncertet adtam. Rengeteg dzsessz standardet tanultam,
sokat kluboztunk – mesél a kanyargós indulásról a Dóm téren az
előadásra készülve Náray Erika.
Megszületett
Kamilla
Főként Lengyel Györgynek köszönheti, hogy
visszakerült a színi pályára. Két musicalfőszerepet is kapott tőle:
a Chicagóban és A három testőrben játszott Pécsett és Debrecenben.
Utána kisebb szerepekre meghívták a József Attila Színházba, és
dolgozott a szinkronban is.
– Ezeket tanulás mellett is
tudtam csinálni. Egy ideig a szinkronizálásból tartottam el magam, a
kezdetektől fogva énekeltem az összes Walt Disney-film magyar
változatában. Két éven át minden másnap este a Musical World című
produkcióban léptem fel a Vigadóban, utána nyelvet tanultam New
Yorkban, ahol rengeteg színházi előadást is megnéztem. Hazatérve
férjhez mentem Bergendy István fiához, aki szintén zenész,
basszusgitáron és bőgőn játszik. Hamarosan megszületett kislányunk,
Kamilla. Amikor Kerényi Miklós Gábor lett a Budapesti Operettszínház
igazgatója, társulatot szervezett, sok meghallgatást tartott, az
egyikre én is elmentem. A Mozartban megkaptam Waldstätten bárónő
szerepét, ami nagy találkozásnak bizonyult, óriási sikerem volt
vele. A következő évadra már szerződést is kínáltak, mert a Rómeó és
Júlia, a Helló! Igen?! és a Sweet Charity szereplőgárdájába is
bekerültem. A Szépség és a Szörnyeteggel együtt már öt
operettszínházi produkcióban játszom.
Szeme tűzben
ég
– Az egyik kolléga azt mondta: amit az
osztálytársaim tizenvalahány év alatt játszottak el, azt én most az
utóbbi három évben bepótoltam. Keveseknek adatik meg, hogy a
másodvonalból, szinte a pálya széléről visszatérve az egyik
legnépszerűbb színház legjobb produkcióiban főszerepeket kapnak.
Nagy bátorság volt a direktorunktól, hogy ennyire bízott bennem –
véli a színésznő, aki esténként vastapsot kap a szabadtérin, amikor
Júlia Dadájaként dzsesszes stílusban elénekli a Szeme tűzben ég
kezdetű slágert.
– Azt is mondhatnám, a hangom akadályozott
meg abban, hogy drámai színésznő legyek. De nem bántam meg. Ma
nagyon népszerűek a zenés darabok, azokat a színészeket, akik jó
hangi adottságokkal is rendelkeznek, beszippantják ezek a
sikerprodukciók. A musicalekben is arra törekszem, hogy a játékomból
kiderüljön: valaha prózai színésznőnek készültem. A Dada például
ilyen szempontból is hálás szerep, az ember megcsillogtathatja benne
a humorérzékét, karakterformáló tehetségét, azután pedig nagy drámai
kiteljesedéssé is válhat az alakítása.
|
 |
|
|
 |
| |