A korábbi menetrend visszaállítását kérik Makón
 Csak biciklivel lehet elérni a pesti vonatcsatlakozást

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2005-06-20 |

Makóról csak extrém körülmények között lehet elérni a szegedi, szentesi vonatcsatlakozásokat – állítja a makói Csala Attila, aki – immár nem először – aláírásgyűjtésbe kezdett a régi járatok visszaállítása érdekében. Van olyan utas, aki kerékpárral száll föl a vonatra, s Újszegedről biciklivel teker át a szegedi nagyállomásra: csak így tudja elérni a pesti vonatot.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Csala Attila rendszeresen látogatja a makói állomást, hogy minél több aláírást gyűjtsön. Fotó: DV
Napi hetven is összejön – büszkélkedik Csala Attila, lelkes makói vonatbarát, aki a város számos lakóját igen hátrányosan érintő tavaly év végi menetrendváltozások miatt gyűjti az aláírásokat. A lajstromot már ötszáznál is többen ellenjegyezték, a hónap végéig folytatja az akciót, hiszen szerinte sokak számára rendkívül fontos lenne legalább a megfelelő csatlakozások biztosítása.

Mint arról korábban már írtunk: Martonosi György országgyűlési képviselő is beszélt már a parlamentben a makói menetrendproblémáról. A vasúttársaság a kis utasszámra és a gazdaságtalan működtetésre hivatkozva szüntette meg járatait, miután ezekre jellemzően csak öten-hatan szálltak fel. A kiesés így elsősorban a kisebb települések lakói számára fájdalmas veszteség.

– Azoknak, akik munkába járnak, ingáznak, egyszerűen nem megfelelő a jelenlegi menetrend, hiszen nem alkalmazkodik a munkaidőhöz – állítja Csala Attila. – Több száz utastársammal együtt úgy érezzük, hogy a 2003–2004-es menetrend jobb volt. További problémát jelent a városok vasút- illetve autóbusz-pályaudvarai közötti közlekedés, hiszen Makón az autóbusz-megállótól másfél kilométernyire van a vasútállomás, tömegközlekedés nincs. Sok idős, beteg embernek komoly gondot jelent ennek a távolságnak a legyőzése.

Még rosszabb a helyzet az újszegedi vasútállomás és a szegedi nagyállomás között, hiszen van, amikor csupán néhány perc van az átszállásra, de a trolival-busszal-villamossal kombinált helyi közlekedés túl sok időt vesz igénybe. Ezt nem vették figyelembe az új menetrend összeállítói – foglalta össze a kezdeményezés vezetője, aki extrém példát is említett az utasok találékonyságára: van, aki Makón már eleve kerékpárral száll fel a szerelvényre, Újszegeden nyeregbe pattan, és csak így, két keréken képes elérni a Pestre induló csatlakozást.

Tokajiné Csányi Györgyi makói állomásfőnök-helyettes megerősítette: az utasok mindmáig panaszkodnak a ritka járatok miatt, sokan még most is keresik a már fél éve nem közlekedő vonatokat. A tiltakozók mindenekelőtt a Vásárhely és Makó közt délelőtt és délben, valamint a Szentes és Hódmezővásárhely között kora délután közlekedő járatokat hiányolják, továbbá szeretnék, ha visszaállítanák a Szentes és Csongrád között közlekedő esti vonatot is, hiszen így az ott dolgozók könnyebben hazajuthatnának.