Marad a MÁV-tanműhely
 A vasút nem adja el a szakképzési egységet Szentesen

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2005-03-31 | Blahó Gabriella

A dél-alföldi vasutasok úgy tudták, a MÁV Rt. magántulajdonba adja a szentesi tanműhelyt, amelyet a közelmúltban fejlesztett. A részvénytársaságnál cáfolták ezt az értesülést: az államvasutak dolgozói továbbra is tanulhatják a hegesztést az európai hírű szerelőcsarnokban.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
A közelmúltban hatvanmilliót költöttek a műhely fejlesztésére Szentesen Fotó: Tésik Attila
A szakképzési alapba befolyt pénzből valósította meg a MÁV Rt. a szentesi tanműhelyben azt a fejlesztést, amely az európai szabványoknak megfelelő képzést tesz lehetővé a hegesztőrészlegben. Mintegy hatvanmillió forintot költöttek a különböző technikai egységekre és a szakoktatók képzésére – mindezeknek köszönhetően a szakma keretein belül is tekintélyre tett szert a szentesi egység.

Azt rebesgették a városi vasútállomáson, talán a MÁV vezérigazgatósága tervezi, hogy magántulajdonba adja a tanműhelyt, a vasutasok pedig úgy látták, veszélybe kerülhetnek munkahelyek, kérdésessé válhat a szakképzés jövője. Az állami tulajdonú részvénytársaság lapunkhoz eljuttatott közleményében úgy fogalmaz: nem felel meg a valóságnak az az értesülés, mely szerint a közelmúltban fejlesztett, magas színvonalú szakképzési egység magánkézbe kerül. A MÁV nem tervezi megszüntetni munkavállalóinak képzését, a tanműhely az rt. tulajdonában marad, a képzés a korábban megszokott színvonalon folytatódhat a jövőben is.

Egyszerre tíz hallgató dolgozhat a hegesztőműhelyben, a vasút dolgozói itt szerzett ismereteiket a szolnoki, békéscsabai és szentesi állomásokon alkalmazzák. A szakoktatók egyike, Kajtár János nemzetközi hegesztőmester azt mondja, a tanműhelyben több olyan képzettséget lehet szerezni, mely egymásra épül, így az itt tanulók nemcsak a vasútnál, hanem bármely ipari cégnél kedvező fogadtatásra találnak, ha munkavállalásról van szó.

A szentesi tanműhelyben az oktatás a német, magyar és osztrák szabványoknak megfelelően zajlik, s az alkalmazott technika is az európai trendet célozza. A szentesi gépészeti főnökség területén található tanműhely a hamarosan bővülő szerelőcsarnokkal és az itt állomásozó Uzsgyi típusú motorvonatokkal a térség egyik legfontosabb vasúti bázisa marad.