|
Marad a MÁV-tanműhely
A vasút nem adja el a szakképzési egységet
Szentesen
|
|
|
Ajánlja a cikket?   |
|
| 2005-03-31 |
Blahó Gabriella |
| |
 |
 A
dél-alföldi vasutasok úgy tudták, a MÁV Rt. magántulajdonba adja a
szentesi tanműhelyt, amelyet a közelmúltban fejlesztett. A
részvénytársaságnál cáfolták ezt az értesülést: az államvasutak
dolgozói továbbra is tanulhatják a hegesztést az európai hírű
szerelőcsarnokban.
 |
|
 |
 |
A közelmúltban hatvanmilliót költöttek a
műhely fejlesztésére Szentesen Fotó: Tésik
Attila | A szakképzési alapba befolyt
pénzből valósította meg a MÁV Rt. a szentesi tanműhelyben azt a
fejlesztést, amely az európai szabványoknak megfelelő képzést tesz
lehetővé a hegesztőrészlegben. Mintegy hatvanmillió forintot
költöttek a különböző technikai egységekre és a szakoktatók
képzésére – mindezeknek köszönhetően a szakma keretein belül is
tekintélyre tett szert a szentesi egység.
Azt rebesgették a
városi vasútállomáson, talán a MÁV vezérigazgatósága tervezi, hogy
magántulajdonba adja a tanműhelyt, a vasutasok pedig úgy látták,
veszélybe kerülhetnek munkahelyek, kérdésessé válhat a szakképzés
jövője. Az állami tulajdonú részvénytársaság lapunkhoz eljuttatott
közleményében úgy fogalmaz: nem felel meg a valóságnak az az
értesülés, mely szerint a közelmúltban fejlesztett, magas színvonalú
szakképzési egység magánkézbe kerül. A MÁV nem tervezi megszüntetni
munkavállalóinak képzését, a tanműhely az rt. tulajdonában marad, a
képzés a korábban megszokott színvonalon folytatódhat a jövőben
is.
Egyszerre tíz hallgató dolgozhat a hegesztőműhelyben, a
vasút dolgozói itt szerzett ismereteiket a szolnoki, békéscsabai és
szentesi állomásokon alkalmazzák. A szakoktatók egyike, Kajtár János
nemzetközi hegesztőmester azt mondja, a tanműhelyben több olyan
képzettséget lehet szerezni, mely egymásra épül, így az itt tanulók
nemcsak a vasútnál, hanem bármely ipari cégnél kedvező fogadtatásra
találnak, ha munkavállalásról van szó.
A szentesi
tanműhelyben az oktatás a német, magyar és osztrák szabványoknak
megfelelően zajlik, s az alkalmazott technika is az európai trendet
célozza. A szentesi gépészeti főnökség területén található tanműhely
a hamarosan bővülő szerelőcsarnokkal és az itt állomásozó Uzsgyi
típusú motorvonatokkal a térség egyik legfontosabb vasúti bázisa
marad.
|
 |
|
|
 |
| |