|
Harmadik helyen a Radnóti
Továbbtanulás, felzárkóztatás,
nyelvvizsga
|
|
|
Ajánlja a cikket?   |
|
| 2005-01-14 |
|
| |
 |
 Továbbtanulási
eredményei alapján 2004-ben a szegedi Radnóti Miklós gimnázium
harmadik lett az országos rangsorban. A szakközépiskolák között
ugyancsak bekerült a legjobb húsz közé a csongrádi Batsányi,
valamint a szegedi Kőrösy és Tömörkény is. A legjobbak közé tartozik
a felzárkóztatásban a szentesi Boros, a nyelvvizsgázó diákok száma
alapján a szegedi Ságvári.
 |
|
 |
 |
A Radnótiból továbbtanuló diákok jól
helytállnak a felvételi vizsgákon Fotó: Karnok
Csaba | Közzétették a magyar
középiskolák 2004-es rangsorát, amely szerint a szegedi Radnóti
Miklós gimnázium kiemelkedően szerepelt: továbbtanulási eredményei
alapján a harmadik helyre került. Ugyancsak a legjobb húsz magyar
középiskola között végzett a szegedi Kőrösy és Tömörkény, valamint a
csongrádi Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskola is.
Az
elemzést a középiskolák sorrendjét minden évben fölállító Országos
Közoktatási Intézet (OKI) készítette. Több szempontból vizsgálták a
gimnáziumok és szakközépiskolák eredményeit, s kiadták az 1999–2004
közötti összesített rangsort is.
Nem föltétlenül azok a
legjobb középiskolák, amelyekből a legtöbb tanulmányi versenyt nyert
diák vagy továbbtanuló kerül ki – hangsúlyozzák a szakemberek. Az
OKI a közelmúltban új módszert dolgozott ki a „hozott hátrányok"
ledolgozásának, vagyis a fölzárkóztatás és a képességek
kibontakoztatásának mérésére is. Eszerint az élgimnáziumok közül
csak a budapesti piaristák értek el jó eredményt, mellettük az
ugyancsak egyházi fönntartású iskolák szerepeltek jól. Csongrád
megye ezen a listán is képviselteti magát: a szentesi Boros Sámuel
Közgazdasági és Egészségügyi Szakközépiskola a 16. az ország 600
középiskolája között.
Az említetteken kívül a Szegedi
Tudományegyetem Ságvári Endre Gyakorló Gimnáziuma szerepel a legjobb
húsz között, de egy másik ranglistán: a nyelvvizsgával rendelkező
diákok aránya szerint – 98,51 százalékos eredménnyel – a 19. helyre
került.
Mike Csaba, a Radnóti gimnázium igazgatója az
eredményt úgy kommentálta, hogy „most érik be a korábbi évek
munkájának gyümölcse". Kiemelte, hogy tanártársai egységes nevelési
és oktatási elvek alapján dolgoznak. Fontos a diákok széles körű
fölkészítése, s annak szem előtt tartása, hogy a tanuló is tévedhet
és elfáradhat – emiatt nem érheti hátrány. Ugyancsak lényeges az
egyébként jó képességű tanulók azonos szintre hozása – ezzel telik a
kilencedik tanév. A sok versenylehetőségnek köszönhetően a diákok
hozzászoknak a vizsgahelyzetekhez, így a legfontosabb próbán, a
fölvételin is helytállnak.
Hasonlóképpen nyilatkozott Kőrösi
Tibor, a csongrádi Batsányi igazgatóhelyettese.
Eredményességük „titka" – többek között –, hogy közismereti
és nyelvi tárgyakból is azonos szinten oktatják a gimnázium és
szakközépiskola tanulóit. Ugyancsak hangsúlyozta a versenyek
szerepét a fölvételire készülésben.
|
 |
|
|
 |
| |