|
Válaszolt a miniszter |
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2004-12-22 |
Bíró Dániel |
| |
|
A térség
városai, köztük Csongrád kérését teljesítette a MÁV akkor, amikor az
intercity vonatok elérése érdekében módosította a
Szentes–Kiskunfélegyháza vonal járatainak menetrendjét – áll Kóka
János gazdasági miniszter Vincze László országgyűlési képviselőnek
címzett levelében.
|
|
|
Mint arról korábban beszámoltunk,
Vincze László csongrádi országgyűlési képviselő azzal a kérdéssel
fordult a gazdasági és közlekedési miniszterhez, megkezdte-e a MÁV a
Kiskunfélegyháza–Szentes közti szárnyvonal felszámolását. A tárca
vezetője, Kóka János válaszában megemlíti, hogy a térség
városvezetői, köztük Csongrád polgármestere is 2003 tavaszán azzal a
kéréssel kereste meg a MÁV-ot, hogy a szárnyvonalak
intercityhálózathoz való csatlakoztatása érdekében a társaság
állítson forgalomba interpici vonatokat a Szentes–Kiskunfélegyháza
szakaszon – ezek segítségével legfeljebb két és fél órán belül el
lehetne jutni Budapestre. A december 12-én hatályba lépő menetrend
kialakításánál ezt a korábbi kérést vette figyelembe a
vasúttársaság. Az új struktúra lehetővé teszi, hogy naponta
négyszer, pénteken és vasárnap pedig ötször így utazhassanak a
környékbeliek a fővárosba, vagy onnan vissza.
A honatya által
kifogásolt IC-pótjegy vásárlására rendelkezésre álló idővel
kapcsolatban a miniszter hangsúlyozta: ezt a tervezett utazás előtt
két hónappal már meg lehet vásárolni, illetve közvetlenül indulás
előtt, némi telefonos egyeztetést követően, a csongrádi
vasútállomáson is meg lehet váltani.
Vincze Lászlónak a
szárnyvonal megszüntetésére vonatkozó aggodalmát Kóka János
alaptalannak tartja.
|
|
|
|
|
| |