|
Nem pénzt, tervet kérnek Lázár is támogatja Szirbikék
utas-előterjesztését
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2004-12-15 |
Balázsi Irén |
| |
|
Szentes és Orosháza
MSZP-s polgármestere nyújtotta be, de Vásárhely fideszes vezetője is
támogatja azt az előterjesztést, amely gyorsforgalmi utak építéséről
szól. A javaslat a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács ülésére
készült arról, hogy a jogszabály módosításával kerüljön az ország és
az Európai Unió fejlesztési térképeire a belső gyűrű kiépítése
Szekszárdtól Debrecenig, illetve a Salgótarján és Szeged közötti
gyorsforgalmi út megvalósítása.
|
|
|
|
Jogszabályt is kell módosítani, hogy zöld
utat kapjon a gyorsforgalmi úthálózat terve Illusztráció:
Tésik Attila | Orosháza szocialista
párti polgármesterével, Fetser Jánossal készített közös
előterjesztést az ugyancsak MSZP-es Szirbik Imre szentesi
polgármester a gyorsforgalmi úthálózatnak az Alföldet érintő
fejlesztéséről. A Kurca-parti település vezetője tegnapi
tájékoztatóján elmondta: indítványukat a Dél-alföldi Regionális
Fejlesztési Tanácshoz nyújtották be, a grémium a jövő héten dönt a
beadványukról. Az utolsó percben vannak – fogalmazott Szirbik,
hozzátéve: a jogszabály módosításával azt kellene elérni, hogy a
gyorsforgalmi úthálózat hazai és uniós térképére minél hamarabb
kerüljön fel a Szekszárd és Debrecen közötti belső gyűrű, valamint
Salgótarjántól Szegedig a gyorsforgalmi út. E két nyomvonal
elfogadtatására azért van szükség, hogy ezeket figyelembe vegyék az
Európai Unió 2007–2012-es pénzügyi tervének elkészítésekor. A
regionális fejlesztési tanács egyébként a jövő héten dönt Szirbikék
beadványáról.
Elhangzott: Szeged nem támadja az
előterjesztést, hallgatólagosan elfogadja azt. A hódmezővásárhelyi
fideszes politikus, Lázár János viszont támogatásáról biztosította
Szentes vezetőjét. A dunántúliak példáját kellene követni, hiszen ők
közös kiállással elérték, hogy megépüljön a Sopron és Szekszárd
közötti félkörgyűrű, az M9-es, kész az új híd is a Dunán, s e gyűrű
keleti oldalának a térképre kerüléséért kellene most lobbizni. A
Szekszárd és Debrecen között tervezett út Arad és Temesvár térségét
kötné össze az osztrák fővárossal, Béccsel úgy, hogy Budapestet nem
érintené. Ez a körgyűrű egyébként az Osztrák–Magyar Monarchia
idejében létezett, valójában csak korszerűsíteni kellene. A szentesi
polgármester meggyőződése: a tőkeerős befektetők nem az autópályák
mellett telepednek le, hanem az utak kereszteződésében. E
kelet–nyugati körgyűrű pedig keresztezné az M5-öst Kisteleknél.
Elhangzott továbbá: nem pénzt kérnek az előterjesztők, hanem azt,
hogy az indítványuk alapján módosítsák a gyorsforgalmi úthálózat
fejlesztési tervét. Csak akkor juthatnak tudniillik uniós
forrásokhoz az elképzelés megvalósításához, ha a szakma is egyetért
az indítvánnyal. Szirbik Imre hozzátette: ez nem dél-alföldi ügy,
hanem nemzeti ügy.
Lapunk kérdésére, miszerint Szekszárd és
Debrecen között hány kilométernek kellene elkészülnie, azt a választ
kaptuk: a teljes hossz 150-180 kilométer, de vannak kész szakaszok
is. Szükség lenne ellenben egy új átkelőhelyre a Tiszán, a
mindszenti komp környékén. Szentes hosszú távú érdeke az, hogy
megépüljön ez az út. Ha elkerülik ugyanis a várost a főközlekedési
utak, akkor nem települnek le a térség jövőjét megalapozó
befektetők.
|
|
|
|
|
| |