|
Fél öttől várt az első
vevő A Lidl kedvéért korábban keltek a
vásárhelyiek
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2004-11-19 |
Szögi Andrea |
| |
|
Több száz
vásárló várta tegnap korán reggel türelmetlenül, hogy a Lidl
megnyissa áruházát Vásárhelyen. Akadt, aki már fél ötkor
letáborozott a bolt előtt, hogy elsőként léphesse át annak küszöbét
– az üzletben hét óra után néhány perccel ki lehetett volna tenni a
megtelt táblát. A vevők kartonszámra pakolták kosarukba az akciós
sört, csokit, bort és étolajat.
|
|
|
|
Nem volt könnyű felszerelni, de sikerült.
Papp Lajos és új tévéje Fotó: Tésik
Attila | Háromnegyed hét tájban
érkeztünk a vásárhelyi Lidl Áruház parkolójába tegnap reggel. Ha
vásárolni szerettünk volna, úgy kétszázadikként kapunk helyet a sor
végén. Az üzlet ajtaja előtt, a sokak által irigyelt első helyen
Pallagi Ferenc és felesége táborozott. Mint megtudtuk, elsősorban a
kíváncsiság hajtotta ide a házaspárt hajnali fél ötkor.
Bevallották, nagyon fáztak a hidegben. A nyugdíjas családfő
elmesélte: rendszeresen járják a hipermarketeket, keresik, mi hol
olcsóbb. Nem terveztek most nagyobb bevásárlást, de evés közben jön
meg az étvágy. Az biztos, hogy a korai kelésért a férfinek sör,
nejének pedig csokoládé jár. Vörös Ernő és felesége szintén dobogós
helyet szerzett a bejáratnál: másodikként, öt perccel Pallagiék után
érkeztek. Mint mondták, régen várták már az áruház nyitását,
figyelték az építkezést. Úgy készültek, abból vesznek majd, ami
olcsó.
Pár perccel hét előtt egy biztonsági őr állt meg a
kapu előtt, s fotóriporter kollégánkra pillantva udvariasan közölte:
bent nem készíthetünk képeket.
Amikor aztán végre kinyílt a
kapu, a boltot elözönlötték a vásárlók. Különösebb nézelődés nélkül,
reflexszerűen dobálták a kosárba az akciós, 49 forintos mogyorós
csokit, amit ha akartak, sem kerülhettek volna ki. Az út az
ugyanennyibe kerülő dobozos sörökhöz vezetett, itt sokan már nem
darabban, hanem kartonban mérték a mennyiséget. „Milyen lehet ez az
olaj, ugyan?" – tette fel a kérdést a közelben egy fiatal nő, de
bizonyára bízott az olcsó termékben, mert rögtön nyolc üveggel
vásárolt belőle. „Nézd már, apa! 5 forint a káposzta kilója! Ez
nevetséges!" „Tényleg az! Vegyünk káposztát!" – hangzott egy
házaspár dialógusa. Egy idős néni vérnyomásmérő után kutatott, Papp
Lajos pedig lecsapott egy televízióra, amit elmondása szerint
feleségének vásárolt. Szenvedett is vele, mire a jókora dobozt
kempingbiciklijére erősítette.
Erős multi, alacsony
ár
– A multit nem tudja a kisvállalkozó
követni – véli Martonosi István, a kisvállalkozók
érdekképviseletének, a Kisosznak a megyei titkára. –
Nemzetközi cégeknek megfelelő tőkéje van, hogy propagandát
csináljon, megteheti, hogy egy-két cikkelemet beszerzési ár
alatt meghirdet, odacsábít százakat. A versenyhivatal feladata
volna, hogy meghatározza, meddig lehet elmenni egy akcióban. A
minőségéről nem könnyű véleményt alkotni, de valószínű, hogy
gyengébb terméket kap kedvező áron a magyar fogyasztó, aki
sajnos anyagi helyzeténél fogva árérzékeny. Kíváncsi vagyok,
hogy meddig lesz 49 forint a Lidlnél a sör. A magyar
kisvállalkozókat kellene segíteni, hogy az erős multikkal
szemben versenyben maradhassanak, meg tudjanak
élni. | Csúcstartónak azonban
– legalábbis az első félórában – valószínűleg Nagy Gábor és párja
számított a vásárhelyi Lidlben. Nyolc perccel nyitás után ugyanis
három karton sör, három karton dobozos bor, hat karton csoki, három
karton étolaj és egy karton spagetti volt már a kosarukban, ám nem
értek még a végére. A fiatalember elmondta: egy részét édesanyjának
veszik, a többi pedig eláll otthon. „Így többet spórolunk, nem?" De.
|
|
|
|
|
| |