|
Az ingatlantulajdonosok
is a zsebükbe nyúlnak Lemondott a pesti cég a szentesi útról
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2004-11-18 |
Balázsi Irén |
| |
|
Összefonódást gyanítottak egyes szentesiek annak
kapcsán, hogy az önkormányzat pályázatot nyújt be egy külterületi
földút korszerűsítése érdekében. Kiderült azonban: ha sikerül
támogatást nyerni az út megépítésére, az ottani ingatlanok
tulajdonosainak is hozzá kell járulniuk a beruházás költségeihez.
|
|
|
|
Pályázati pénzből aszfaltszőnyeget kaphat az
alsóréti földút Fotó: Tésik
Attila | Nem csitulnak a kedélyek a
szentesi képviselő-testület azon határozata miatt, miszerint
negyvenmilliónyi forintból szilárd burkolattal akarja ellátni az
önkormányzat a Csongrádi út és a 451-es elkerülő szakaszát összekötő
külterületi földutat. Ennek érdekében pályázatot nyújt be a
Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal operatív programjához
csatlakozva, amelytől mintegy 30 millió forintos támogatást remél. A
tízmilliós önrészt pedig a város jövő évi költségvetésének terhére
tervezik fedezni. A pénzügyi bizottság nem támogatta az Alsóréten,
az egykori Tóthtanyánál kezdődő és az elkerülő útig terjedő szakasz
korszerűsítését.
Sipos Ferenc, az Együtt Szentesért
képviselője szerint a pályázat elnyeréséhez szükséges önrészt az út
mentén lévő ingatlanok tulajdonosainak kellene állniuk, mert a
szilárd burkolattal értékesebb lesz a területük. A forráshiánnyal
küzdő önkormányzatnak egyébként sincs forrása e beruházásra a
pénzügyi bizottság álláspontja szerint.
A földhivatal
nyilvántartása alapján a Tóthtanyánál lévő út és annak mentén az
ingatlanok a fővárosi Primobau Ingatlanforgalmi és Kereskedelmi Kft.
tulajdonában vannak. A Termál Szövetkezet felszámolásakor ez a
társaság lett a gazdája 2003-ban ennek a területnek. Valóban adódik
a kérdés: az önkormányzat miért költ egy pesti társaság tulajdonát
képező út korszerűsítésére: A városfejlesztési bizottság MSZP-s
elnöke, Baranyi Imre azt mondja, hogy a fővárosi kft. lemondott a
Tóthtanyánál lévő útról a helyhatóság javára. Az útnak a kiépítésére
az elkerülő útig azért van szükség, mert az ottani területet így
kapcsolhatják be a település „vérkeringésébe". Az elnök szerint, ha
elkészül a szilárd útburkolat, akkor számítani lehet a vállalkozók
letelepedésére.
Nem a fejlesztést nehezményezi a jobboldali
képviselő, Rébeli Sz. Tamás, aki azt nem érti, miért éppen ennek az
útszakasznak a korszerűsítése fontos a lakosság közlekedése
szempontjából. Az sem világos számára, miért ezt az utat kell
kinyitni nagy hirtelenjében, amikor a felsőpárti lakosságnak talán
még nagyobb szüksége lenne a Rákóczi utat összekötni a Csongrádi
úttal. A képviselő hozzáteszi: a nagyhegyiek is szívesen vennék, ha
az ingatlanuk árát az ottani utak felújításával megemelné az
önkormányzat.
A város vagy harminc éve szeretné kinyitni a
Tóthtanyánál lévő utat, ám a volt Termál Szövetkezet vezetői nem
járultak hozzá. Móra József MSZP-s képviselő azt is elmondja: már
régebben elkészült az Alsórét részletes rendezési terve, amely a
Kiss Zsigmond utcának, a Tóthtanyát is érintő összekötését
tartalmazza az elkerülő úttal. Most pedig van lehetőség a
külterületi úthálózat pályázati pénzből való kiépítésére. A
képviselő szerint azért kell beadni a pályázatot, hogy ne az
adófizetők pénzéből, hanem külső forrásból valósuljon meg a terv.
Móra úgy tudja: a jelenlegi földút mentén két cégnek és két
magánszemélynek van ingatlana. Ha nyer az önkormányzat pályázata, a
pályamunkában vállalt önrészhez nekik is hozzá kell járulniuk.
Egyébiránt pedig más külterületi utak modernizálásánál is az a
gyakorlat, hogy az ottani lakosság is állja a költségek bizonyos
hányadát.
|
|
|
|
|
| |