|
Felülvizsgálják a
hidakat is Tizenöt éves terv a szentesi utak
felújítására
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2004-10-06 |
Balázsi Irén |
| |
|
A
szentesi úthálózat felújítására tizenöt éves tervet készít az
önkormányzat. A legsürgetőbb feladatok között a főutca
korszerűsítése szerepel.
|
|
|
|
Kerékpárutat építenek majd a szentesi
főutcán Fotó: Balázsi
Irén | A szentesi önkormányzat
fenntartásában 145 kilométer úthálózat van a belterületen, míg a
település külső részein 70 kilométernyi. Ezek karbantartására és
felújítására 2019-ig szóló tervet készít a város, amelyet első
olvasatban elfogadott a képviselő-testület. Abból indultak ki a
koncepció készítői, hogy Szentesen már nincs földes utca, néhány
helyen hiányzik csak a záró burkolat. Az úthálózat felújítására
rövid távú terveket és hosszabb időszakra szóló feladatokat
fogalmaztak meg az előterjesztésben. A legsürgetőbb tennivalók
között a Kossuth utca forgalmának szabályozása szerepel.
Mint arról beszámoltunk lapunkban, ennek részeként a főutcán
öt körforgalmi csomópontot szándékoznak kialakítani, továbbá a
kerékpárosok biztonsága érdekében elkülönített utat létesítenek a
déli oldalon, a Kurcától egészen a Rákóczi utcáig. Évente mintegy öt
híd modernizálására is keres majd forrást az önkormányzat. Ugyancsak
a közeli jövő feladata a városközpont parkolási rendjének
felülvizsgálata. Még nem döntötték el, hogy bevezetik-e a település
centrumában a fizető parkolási rendszert.
A polgári oldal
képviselője, Dongó László azt indítványozta, hogy sürgősen
intézkedjenek a Kurca Kiss Zsigmond utcai hídjának szélesítéséről,
mert a rossz állagú átkelőn kaotikus állapotok uralkodnak.
A
Hajdú Lajos utcának a főutcára történő kinyitását szorgalmazta az
ugyancsak jobboldali Karikó-Tóth Tibor, hozzátéve: ha befejeződik a
volt megyeháza felújítása, „a kritikus helyzet tragikussá válik". A
pénzügyi bizottság elnöke, Félegyháziné Somogyi Éva azt kérte, hogy
a Vásárhelyi úton is folytatódjon a kerékpárút építése. A polgári
oldal frakcióvezetője, Halmai László a Schweidel József utca
tervezett korszerűsítése mellett azt is javasolta, hogy az ottani
lakosok nyugalma érdekében ne csak a 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű
teherautókat tiltsák ki, hanem már az öttonás gépjárműveket is. A
város közlekedési tervezetével kapcsolatban az MSZP-s polgármester,
Szirbik Imre azt tartotta fontosnak, hogy összefüggő rendszerként
kell kezelni a tizenöt évre szóló elképzelést az úthálózat
karbantartására, felújítására. Ha ugyanis egy elemet kiiktatnak,
akkor borulhat az egész. Egyébiránt pedig manapság már nem azt kérik
a belvárosban építkező cégektől, hogy alakítsanak ki parkolókat az
épület előtt, hanem azt várják el tőlük: a zöldterületek megóvása
érdekében mélygarázsokat készíttessenek.
|
|
|
|
|
| |