Felülvizsgálják a hidakat is
 Tizenöt éves terv a szentesi utak felújítására

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2004-10-06 | Balázsi Irén

A szentesi úthálózat felújítására tizenöt éves tervet készít az önkormányzat. A legsürgetőbb feladatok között a főutca korszerűsítése szerepel.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Kerékpárutat építenek majd a szentesi főutcán Fotó: Balázsi Irén
A szentesi önkormányzat fenntartásában 145 kilométer úthálózat van a belterületen, míg a település külső részein 70 kilométernyi. Ezek karbantartására és felújítására 2019-ig szóló tervet készít a város, amelyet első olvasatban elfogadott a képviselő-testület. Abból indultak ki a koncepció készítői, hogy Szentesen már nincs földes utca, néhány helyen hiányzik csak a záró burkolat. Az úthálózat felújítására rövid távú terveket és hosszabb időszakra szóló feladatokat fogalmaztak meg az előterjesztésben. A legsürgetőbb tennivalók között a Kossuth utca forgalmának szabályozása szerepel.

Mint arról beszámoltunk lapunkban, ennek részeként a főutcán öt körforgalmi csomópontot szándékoznak kialakítani, továbbá a kerékpárosok biztonsága érdekében elkülönített utat létesítenek a déli oldalon, a Kurcától egészen a Rákóczi utcáig. Évente mintegy öt híd modernizálására is keres majd forrást az önkormányzat. Ugyancsak a közeli jövő feladata a városközpont parkolási rendjének felülvizsgálata. Még nem döntötték el, hogy bevezetik-e a település centrumában a fizető parkolási rendszert.

A polgári oldal képviselője, Dongó László azt indítványozta, hogy sürgősen intézkedjenek a Kurca Kiss Zsigmond utcai hídjának szélesítéséről, mert a rossz állagú átkelőn kaotikus állapotok uralkodnak.

A Hajdú Lajos utcának a főutcára történő kinyitását szorgalmazta az ugyancsak jobboldali Karikó-Tóth Tibor, hozzátéve: ha befejeződik a volt megyeháza felújítása, „a kritikus helyzet tragikussá válik". A pénzügyi bizottság elnöke, Félegyháziné Somogyi Éva azt kérte, hogy a Vásárhelyi úton is folytatódjon a kerékpárút építése. A polgári oldal frakcióvezetője, Halmai László a Schweidel József utca tervezett korszerűsítése mellett azt is javasolta, hogy az ottani lakosok nyugalma érdekében ne csak a 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókat tiltsák ki, hanem már az öttonás gépjárműveket is. A város közlekedési tervezetével kapcsolatban az MSZP-s polgármester, Szirbik Imre azt tartotta fontosnak, hogy összefüggő rendszerként kell kezelni a tizenöt évre szóló elképzelést az úthálózat karbantartására, felújítására. Ha ugyanis egy elemet kiiktatnak, akkor borulhat az egész. Egyébiránt pedig manapság már nem azt kérik a belvárosban építkező cégektől, hogy alakítsanak ki parkolókat az épület előtt, hanem azt várják el tőlük: a zöldterületek megóvása érdekében mélygarázsokat készíttessenek.