|
Megbékéltek a helybeli
fuvarozók A szentesi főutcáról is kitiltják a kamionokat
|
|
|
Ajánlja a cikket?
|
|
| 2003-12-01 |
Balázsi Irén |
| |
|
Elfogadhatónak tartják a szentesi fuvarozók a januártól
hatályos helyi rendeletet, amely az önkormányzati utakról kitiltja a
7,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókat.
|
|
|
Nem hiába hallatták hangjukat a
szentesi fuvarozók, akiknek javaslatait figyelembe vették a
városházán. Korábban ugyanis oly módon tervezték szabályozni a 7,5
tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik átmenő forgalmát, hogy
azok vezetőitől díjat és behajtási engedélyt kértek volna, ha
áthaladnak a közutakon. Mint arról lapunkban beszámoltunk, ezzel az
elképzeléssel nem értettek egyet a vállalkozók, mondván: ilyenre
sehol sincs példa az országban, hiszen mindenhol közlekedési
táblákkal történik a forgalom korlátozása. Azt viszont elismerték a
fuvarozók is, hogy az utak védelmében szükség van a kamionok és más
teherautók átmenő forgalmának kitiltására az önkormányzati utakról.
A képviselő-testület legutóbbi ülésén elfogadott helyi
rendelettel már a szolgáltatást végző fuvarozók is egyetértenek. A
polgári oldal frakcióvezetője, Halmai László közlekedési
építőmérnökként ellenben kifogásolta, hogy egymillió forintot
költenek az új KRESZ-táblák kihelyezésére, amikor szerinte
összetettebb dolog az átmenő forgalom szabályozása. Mint magyarázta:
Szentesen úgy épültek az utak, hogy semmiféle rangsor nincs
közöttük. Nem szólva arról, hogy egyik sem felel meg a
szabványoknak. Halmai szerint az lehet az egyetlen megoldás, ha a
közlekedés minden szereplőjére – beleértve a gyalogosoktól egészen a
kamionosokig mindenkit – kidolgoznák a város forgalomtechnikai
rendjét. A szocialista párti Varga Árpád szintén közlekedési
mérnökként azt mondta a jobboldal frakcióvezetőjének, hogy ő viszont
üdvözli az előterjesztést, amely mind a fuvarozók, mind a lakosság
érdekeit figyelembe veszi.
A január elsejétől hatályos
rendeletnek az a lényege, hogy a főutcának az Ady Endre és a Rákóczi
utca közötti részéről teljesen kitiltják a 7,5 tonnánál nagyobb
teherautókat. Fontos eleme a szabályozásnak, hogy a városba vezető
valamennyi önkormányzati tulajdonú útra sem engedik be a nagy súlyú
gépjárműveket. Az átmenő forgalmat pedig – mint Szirbik Imre
polgármester említette, a kiskunfélegyházi gyakorlatnak megfelelően
– az országos közúthálózathoz tartozó Attila, Baross és Rákóczi
útra, valamint a Kossuth utca egy rövid szakára terelik. A forgalom
korlátozása nem érinti a Vásárhelyi és a Csongrádi utat az ott
üzemelő benzinkutakig. Az átmenő forgalom szabályozásáról szóló
rendelet végrehajtása érdekében mintegy 50, többségében Behajtani
tilos! kivéve célforgalom feliratú KRESZ-táblát helyeztet ki az
önkormányzat, az utak kezelőjeként, a város legkülönbözőbb részein.
|
|
|
|
|
| |