|
Időjárás-változás és
figyelmetlenség Három halott, négy súlyos sérült az utóbbi két
hétben
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2003-12-01 |
Blahó Gabriella |
| |
|
Három halott, négy súlyos sérült, három anyagi kárral
járó ütközés. Ez az utóbbi két hét baleseti statisztikája Szentesen
és környékén. A csütörtök esti motorbaleset szerencsés kimenetelű
volt: egyvalaki sérült csak könnyebben. A rendőrség a bal esetek
nagy számát az időjárás-változásnak és a figyelmetlenségnek
tulajdonítja.
|
|
|
|
A legutóbbi, a csütörtök esti
motorbalesetben senki nem szenvedett súlyos sérülést. Fotó:
Vidovics Ferenc | A napokban különösen
sok baleset történt Szentesen és környékén: három halott, négy
súlyos sérült, három anyagi kárral járó baleset. Legutóbb
csütörtökön este fél hatkor Szentesen a Vásárhelyi úton két Suzuki
ütközött. A személyautó a Báthory utca irányából érkezett, de a
tábla ellenére sem adta meg az elsőbbséget a Csillag utca irányából
haladó, szintén Suzuki típusú motorkerékpárnak, melynek vezetője a
blokkoló fékezés ellenére az autó jobb oldali hátsó sarkának
ütközött, s ennek következtében elesett.
A motor vezetője
nyolc napon belül gyógyuló sérüléssel megúszta a balesetet, az
anyagi kár azonban jelentős – közölte Bottyán József főhadnagy, a
Szentesi Rendőrkapitányság közlekedési osztályának vezetője.
Felmerült a gyanú, hogy a motorkerékpár vezetője a megengedettnél
jóval nagyobb sebességgel haladt a város belterületén. A
közvéleményt sokkoló motorbalesetek elkerülése érdekében a
közlekedési osztály tervezetet tett az önkormányzat asztalára,
melyben javasolja, hogy a város egyes útjain meghatározott időben
korlátozzák a motorforgalmat. Erről a közeljövőben a
képviselő-testület dönt.
A főhadnagy szerint az
időjárás-változás, a figyelmetlenség és az ittasság nevezhető meg
mint balesetet kiváltó ok. A kunszentmártoni úton történt tragédia –
melyben egy kétéves kislány a csodával határos módon maradt életben,
miközben elveszítette édesapját – elkerülhető lett volna – véli a
főhadnagy. Az autó vezetője előzésbe kezdett a rendkívül rossz
látási viszonyok ellenére, hiszen nagy köd volt. A közlekedési
szakember elmondta: a KRESZ szerint az előzést csak akkor szabad
elkezdeni, ha sem a megelőzött, sem a szemből jövő jármű biztonságát
nem veszélyezteti az előző jármű, így annak biztonsága is garantált.
Az előzéssel kapcsolatos főszabály is óvatosságra int rossz
időjárási viszonyok esetén. A főhadnagy szerint a vezető jó pszichés
állapota segíthet veszélyes helyzetekben.
Az a kerékpáros,
aki a napokban a Rákóczi utcán szenvedett balesetet és később a
kórházban meghalt, nem világította ki járművét. A főhadnagy felhívta
a figyelmet arra, hogy a munkaidő végén, délután 4 óra után már
sötétedik, a fényjelzéssel rendelkező, hazafelé tartó kerékpáros
ilyen körülmények között kevésbé veszélyeztetett. Bármelyik
kerékpárszaküzletben vásárolható egy-kétezer forintért korszerű,
úgynevezett lepattintható villogó lámpa. E kiadás megéri az élet
védelmét.
A halálos gázolás oka, melyet a szegvári úton
szenvedett el egy férfi, valószínűleg az ittasság volt. A főhadnagy
tapasztalata szerint a gyalogosok nem tartják be a fő közlekedési
utakon a rájuk vonatkozó szabályt: a menetirány szerinti bal oldalon
kell haladniuk. A szembejövő járművet ugyanis így könnyen
észreveszik, s egyetlen lépéssel letérhetnek az útról, hogy
elkerüljék a balesetet.
Az autósok nem mindegyike teheti
meg, hogy téli gumit vásárol, nekik azt tanácsolja a főhadnagy, hogy
a városban a megengedett óránkénti 50 helyett 40, míg városon kívül
a megengedett 90 helyett 80 kilométeres sebességet tartsanak szem
előtt. A nyáron is használt gumikkal ugyanis a féktávolság a hideg,
nedves időjárás miatt megnő.
|
|
|
|
|
| |