Hatvanas korlátozás Szentesnél
 A nagyhegyiek meggyőzték a közútkezelőt

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2003-11-27 | Balázsi Irén

Sebességkorlátozást kért a 45-ös főút belterületi szakaszára a szentesi Geréné Dunaháti-Vas Márta. A megyei közútkezelő társaság nem tartotta indokoltnak a kezdeményezést, végül mégis engedett a kérésnek.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
A nagyhegyi családok tűrhetetlennek tartják, hogy a házuk előtt száguldoznak a gépjárművek. Fotó: Karnok Csaba
Halálos baleset is történt szombaton a nagy forgalmú kunszentmártoni úton. A kanyargós szakaszokon még száraz időben sem szerencsés a padlóig nyomni a gázpedált. Ennek a főútnak a Szentes lakott területére eső szakaszára kért korábban 60 kilométer per órás sebességkorlátozást Geréné Dunaháti-Vas Márta szocialista párti helyhatósági képviselő. Nagyhegy városrész lakói keresték őt meg a panaszukkal, miszerint a Kunszentmárton–Szarvas felé vezető 45-ös főútnak a lakóhelyükkel szomszédos részén őrületes sebességgel száguldoznak az autók. Ez családi házas övezet, és naponta jönnek fel lassú járművekkel a környező dűlőutakról a gazdálkodók, akik nem képesek mindig kiszámítani, hogy biztonsággal fel tudnak-e még hajtani a 45-ösre, ha a távolban feltűnik egy személyautó.

Geréné Dunaháti-Vas Márta azt említi: amikor ő a képviselő-testület ülésén interpellált a nagyhegyi családok érdekében, éppen azon a napon is történt baleset a kritikus útszakaszon. A képviselő asszony kérését azonban nem tartotta indokoltnak az utat fenntartó társaság.
A Csongrád Megyei Állami Közútkezelő Kht. műszaki igazgatója, Rigó Mihály akkor úgy fogalmazott a szentesi polgármesteri hivatal műszaki osztályára küldött levelében, hogy a 45-ös főút nagyhegyi részén „a baleseti statisztikák nem mutatnak kiemelt baleseti gócra utaló jeleket." Geréné meg a társaság válaszát nem fogadta el. Annál is inkább, mivel Földvári N. István rendőr alezredes, a szentesi kapitányság vezetője is támogatja a nagyhegyi családok kérését.

A nagyhegyi családok megunták a száguldást. Fotó: Karnok Csaba
Ezután aláírásokat kezdett gyűjteni a sebességkorlátozás bevezetése érdekében a Kikelet utcában élő állatorvos, dr. Drávai Gyula és Bánfi Imre vállalkozó. Véleményük szerint a közútkezelő cég baleseti statisztikája nem helytálló, mert azok a könnyebb személyi sérüléssel járó karambolok nem szerepelnek benne, amelyeknél nem történt rendőri intézkedés, de az anyagi kár jelentős. Ám a nagyhegyiek szerint az is borzolja az ottani kedélyeket, hogy a nap minden szakában nagy zajt okoz a járműforgalom, és ez a hatás károsíthatja az út melletti házak lakóinak az egészségét. Drávai doktor és Bánfi Imre úgy fogalmaz: ha nem teljesítik a kérésüket, minden balesetért és egyéb hátrányos helyzetért a döntéshozókat teszik majd felelőssé. A nagyhegyiek biztonsága érdekében pedig vállalják, hogy a sebességkorlátozó táblák elhelyezési költségeinek az ötven százalékát állják.

Rigó Mihály műszaki igazgató lapunk érdeklődésére tegnap úgy nyilatkozott: „Ha azt kérik, hadd legyen! Akkor kitesszük a táblát." Hozzávetőlegesen 15-20 ezer forintba kerül egy ilyen közlekedési tábla. A műszaki igazgató elmondta, ők állandóan két tűz között vannak. A gépkocsivezetők a sebesség kényszerű csökkentése miatt kritizálják a cégüket, ám ha leállítják az autójukat, már hasonlóan nyilvánulnak meg, mint a kunszentmártoni út közelében élő családok. Rigó Mihály ígérete szerint egy héten belül kiteszik a kért sebességkorlátozó táblát az ominózus nagyhegyi szakaszra, ám meggyőződése, hogy a következő napokban máris támadják majd a cégüket. Mint ahogyan állandó vitatéma Szeged belterületén a Bertalan hídnál meg a 43-as főút Szeged és Szőreg közötti szakaszán a sebesség meghatározása.