|
Hatvanas korlátozás
Szentesnél A nagyhegyiek meggyőzték a közútkezelőt
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2003-11-27 |
Balázsi Irén |
| |
|
Sebességkorlátozást kért a 45-ös főút belterületi
szakaszára a szentesi Geréné Dunaháti-Vas Márta. A megyei
közútkezelő társaság nem tartotta indokoltnak a kezdeményezést,
végül mégis engedett a kérésnek.
|
|
|
|
A nagyhegyi családok tűrhetetlennek tartják,
hogy a házuk előtt száguldoznak a gépjárművek. Fotó: Karnok
Csaba | Halálos baleset is történt
szombaton a nagy forgalmú kunszentmártoni úton. A kanyargós
szakaszokon még száraz időben sem szerencsés a padlóig nyomni a
gázpedált. Ennek a főútnak a Szentes lakott területére eső
szakaszára kért korábban 60 kilométer per órás sebességkorlátozást
Geréné Dunaháti-Vas Márta szocialista párti helyhatósági képviselő.
Nagyhegy városrész lakói keresték őt meg a panaszukkal, miszerint a
Kunszentmárton–Szarvas felé vezető 45-ös főútnak a lakóhelyükkel
szomszédos részén őrületes sebességgel száguldoznak az autók. Ez
családi házas övezet, és naponta jönnek fel lassú járművekkel a
környező dűlőutakról a gazdálkodók, akik nem képesek mindig
kiszámítani, hogy biztonsággal fel tudnak-e még hajtani a 45-ösre,
ha a távolban feltűnik egy személyautó.
Geréné Dunaháti-Vas
Márta azt említi: amikor ő a képviselő-testület ülésén interpellált
a nagyhegyi családok érdekében, éppen azon a napon is történt
baleset a kritikus útszakaszon. A képviselő asszony kérését azonban
nem tartotta indokoltnak az utat fenntartó társaság. A Csongrád
Megyei Állami Közútkezelő Kht. műszaki igazgatója, Rigó Mihály akkor
úgy fogalmazott a szentesi polgármesteri hivatal műszaki osztályára
küldött levelében, hogy a 45-ös főút nagyhegyi részén „a baleseti
statisztikák nem mutatnak kiemelt baleseti gócra utaló jeleket."
Geréné meg a társaság válaszát nem fogadta el. Annál is inkább,
mivel Földvári N. István rendőr alezredes, a szentesi kapitányság
vezetője is támogatja a nagyhegyi családok kérését.
|
A nagyhegyi családok megunták a száguldást.
Fotó: Karnok Csaba | Ezután
aláírásokat kezdett gyűjteni a sebességkorlátozás bevezetése
érdekében a Kikelet utcában élő állatorvos, dr. Drávai Gyula és
Bánfi Imre vállalkozó. Véleményük szerint a közútkezelő cég baleseti
statisztikája nem helytálló, mert azok a könnyebb személyi
sérüléssel járó karambolok nem szerepelnek benne, amelyeknél nem
történt rendőri intézkedés, de az anyagi kár jelentős. Ám a
nagyhegyiek szerint az is borzolja az ottani kedélyeket, hogy a nap
minden szakában nagy zajt okoz a járműforgalom, és ez a hatás
károsíthatja az út melletti házak lakóinak az egészségét. Drávai
doktor és Bánfi Imre úgy fogalmaz: ha nem teljesítik a kérésüket,
minden balesetért és egyéb hátrányos helyzetért a döntéshozókat
teszik majd felelőssé. A nagyhegyiek biztonsága érdekében pedig
vállalják, hogy a sebességkorlátozó táblák elhelyezési költségeinek
az ötven százalékát állják.
Rigó Mihály műszaki igazgató
lapunk érdeklődésére tegnap úgy nyilatkozott: „Ha azt kérik, hadd
legyen! Akkor kitesszük a táblát." Hozzávetőlegesen 15-20 ezer
forintba kerül egy ilyen közlekedési tábla. A műszaki igazgató
elmondta, ők állandóan két tűz között vannak. A gépkocsivezetők a
sebesség kényszerű csökkentése miatt kritizálják a cégüket, ám ha
leállítják az autójukat, már hasonlóan nyilvánulnak meg, mint a
kunszentmártoni út közelében élő családok. Rigó Mihály ígérete
szerint egy héten belül kiteszik a kért sebességkorlátozó táblát az
ominózus nagyhegyi szakaszra, ám meggyőződése, hogy a következő
napokban máris támadják majd a cégüket. Mint ahogyan állandó
vitatéma Szeged belterületén a Bertalan hídnál meg a 43-as főút
Szeged és Szőreg közötti szakaszán a sebesség meghatározása.
|
|
|
|
|
| |