http://www.delvilag.hu/cikk.php?id=70&cid=28814 2003-01-25 Nyilas Péter Még nincs rend a vasútnál Több százmilliós a kár A Bz-motorvonatok leállítása után ma reggelre az ország valamennyi fontos vonalán megszervezték az utasok szállítását. A rend helyreállására még négy-hat hetet kell várni. A szegedi vasútigazgatóság eddig ellenőrzött Bz-motorvonatainak 60–70 százaléka repedt tengellyel közlekedett. Péntek késő délutánig tíznél több kocsit vizsgáltak meg, a munka folyamatosan zajlik. Kaposvári Péter, a MÁV Rt. Szegedi Területi Igazgatóságának helyettes vezetője tájékoztatása szerint a csütörtöki leállás után a dél-alföldi régió valamennyi fontos vasútvonalán, valamint az összes Csongrád megyei vonalon megindult a közlekedés: vonatok vagy járatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A rendkívüli helyzetben hat Volán-társaság 28 buszt bocsátott a vasút rendelkezésére. Közlekednek a vonatok, illetve járatpótló buszok az Újszeged, Mezőhegyes, a Makó, Szentes, Szolnok, a Szeged, Békéscsaba (az interpici nem közlekedik), a Kiskunfélegyháza-Szentes-Orosháza vonalon. A Szeged, Kiskunfélegyháza, Budapest, valamint a Szeged, Röszke, Szabadka vonalon minden vonat közlekedik. A teljes menetrend természetesen még nem állhatott helyre: indulás előtt érdemes tájékozódni. A hibás motorvonatokat a szolnoki és szombathelyi műhelyekben javítják. Az alkatrész-utánpótlás hetekig tart, mert a tengelyeket meg kell rendelni a cseh gyártótól. Várhatóan négy-hat hétig tart a „rendkívüli állapot", vagyis ennyi ideig helyettesítik buszok a forgalomba folyamatosan visszaállított vonatokat. A kár egyelőre fölbecsülhetetlen: Mándoki Zoltán, a MÁV Rt. vezérigazgatója szerint több százmillió forintra tehető. A vasút kártérítésre sem számíthat, hiszen a garanciaidő régen lejárt. 2003-01-25 Nyilas Péter