|
Amikor átszervezik a városi hivatalt
Vásárhelyen létszámleépítéssel járt, Szentesen
nem
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2003-10-11 |
Török Anita |
| |
|
A vásárhelyi
polgármesteri hivatal átszervezése létszámleépítéssel is járt. A
szentesi városházán munkaerő-átcsoportosítást hajtottak végre, míg
Mindszenten egyelőre nem lehet tudni, hogy a tervezett változás
hogyan érinti majd a dolgozókat.
|
|
|
Egyes polgármesteri hivatalok már túl
vannak az átszervezésen, míg mások csak most állnak a változások
előtt. Akad olyan városháza is a megyében, ahol nem tervezik a
működés felülvizsgálatát. Már tavaly elkezdődött a vásárhelyi
polgármesteri hivatal átszervezése. A lakosságszolgálati és az
okmányiroda különválásával a korábbi 5 helyett 7 iroda kezdett
működni. Emellett korszerűsödött az ügyfélfogadási rendszer is. A
szervezeti felépítés változásával szerették volna elérni, hogy a
kisebb, önállóan működő egységekkel hatékonyabbá váljon a lakosság
ügyes-bajos dolgainak intézése és az önkormányzat feladatainak
teljesítése.
A hivatal átszervezése létszámleépítéssel is
járt, az elbocsátások azonban még nem értek véget. Eddig a
munkatársak 10 százalékától váltak meg, s az év végéig még 10
százalékukat menesztik. A létszám racionalizálásával akarják elérni,
hogy minél erősebb szakmai gárda dolgozzon a városházán, s a
megfelelő ember a megfelelő területre kerüljön.
Szentesen is
túl vannak a polgármesteri hivatal átszervezésén, de itt nem
bocsátottak el embereket a városházáról. A szervezeti felépítés
felülvizsgálatával csökkentették a felesleges belső adatáramlást. Új
egységként létrehozták a polgármesteri irodát, melynek feladata a
város kapcsolatainak gondozása és kiszélesítése.
Csoportok
helyett osztályok végzik a munkát a jövő hónaptól a mindszenti
polgármesteri hivatalban – számoltunk be erről a közelmúltban
lapunkban. A polgármesteri, igazgatási, műszaki, pénzügyi, szociális
csoportokat a közigazgatási, az általános igazgatási és a műszaki
osztály váltja majd fel. Ez utóbbiak élére olyan vezetőket szánnak,
akik jártasak a közigazgatásban, szakmailag felkészültek, s ezáltal
színvonalasabbá teszik a hivatal munkáját. A dolgozók remélik, az
átszervezést követően is megmarad majd a hivatal 35 dolgozójának
állása, persze a végső szót a képviselő-testület mondja majd ki ez
ügyben.
Hét évvel ezelőtt szervezték át a csongrádi
polgármesteri hivatalt, mely azóta is ugyanabban a formában működik,
s a közeljövőben nem is tervezik a szervezeti egység változtatását.
A hivatal évek óta állandó létszámú apparátust, 76 alkalmazottat
foglalkoztat. Ugyancsak 1996-ban, a törvényi előírásoknak
megfelelően szervezték át utoljára a makói polgármesteri hivatalt,
mely a változást követően 99 dolgozót foglalkoztatott. Új egységeket
alakítottak ki: az ellenőrzési osztályt, a gyámhivatalt és az
építésügyi irodát. Jelenleg több mint 140 munkatársnak a kenyéradója
a városháza. Igaz, ebbe a számba – más polgármesteri hivataloktól
eltérően – a kiszolgáló személyzet, a takarítók vagy a
szivattyúkezelők, illetve a pályagondnok, a kertész és a
közterület-felügyelők is beletartoznak.
|
|
|
|
|
| |