Amikor átszervezik a városi hivatalt
 Vásárhelyen létszámleépítéssel járt, Szentesen nem

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2003-10-11 | Török Anita

A vásárhelyi polgármesteri hivatal átszervezése létszámleépítéssel is járt. A szentesi városházán munkaerő-átcsoportosítást hajtottak végre, míg Mindszenten egyelőre nem lehet tudni, hogy a tervezett változás hogyan érinti majd a dolgozókat.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Egyes polgármesteri hivatalok már túl vannak az átszervezésen, míg mások csak most állnak a változások előtt. Akad olyan városháza is a megyében, ahol nem tervezik a működés felülvizsgálatát. Már tavaly elkezdődött a vásárhelyi polgármesteri hivatal átszervezése. A lakosságszolgálati és az okmányiroda különválásával a korábbi 5 helyett 7 iroda kezdett működni. Emellett korszerűsödött az ügyfélfogadási rendszer is. A szervezeti felépítés változásával szerették volna elérni, hogy a kisebb, önállóan működő egységekkel hatékonyabbá váljon a lakosság ügyes-bajos dolgainak intézése és az önkormányzat feladatainak teljesítése.

A hivatal átszervezése létszámleépítéssel is járt, az elbocsátások azonban még nem értek véget. Eddig a munkatársak 10 százalékától váltak meg, s az év végéig még 10 százalékukat menesztik. A létszám racionalizálásával akarják elérni, hogy minél erősebb szakmai gárda dolgozzon a városházán, s a megfelelő ember a megfelelő területre kerüljön.

Szentesen is túl vannak a polgármesteri hivatal átszervezésén, de itt nem bocsátottak el embereket a városházáról. A szervezeti felépítés felülvizsgálatával csökkentették a felesleges belső adatáramlást. Új egységként létrehozták a polgármesteri irodát, melynek feladata a város kapcsolatainak gondozása és kiszélesítése.

Csoportok helyett osztályok végzik a munkát a jövő hónaptól a mindszenti polgármesteri hivatalban – számoltunk be erről a közelmúltban lapunkban. A polgármesteri, igazgatási, műszaki, pénzügyi, szociális csoportokat a közigazgatási, az általános igazgatási és a műszaki osztály váltja majd fel. Ez utóbbiak élére olyan vezetőket szánnak, akik jártasak a közigazgatásban, szakmailag felkészültek, s ezáltal színvonalasabbá teszik a hivatal munkáját. A dolgozók remélik, az átszervezést követően is megmarad majd a hivatal 35 dolgozójának állása, persze a végső szót a képviselő-testület mondja majd ki ez ügyben.

Hét évvel ezelőtt szervezték át a csongrádi polgármesteri hivatalt, mely azóta is ugyanabban a formában működik, s a közeljövőben nem is tervezik a szervezeti egység változtatását. A hivatal évek óta állandó létszámú apparátust, 76 alkalmazottat foglalkoztat.
Ugyancsak 1996-ban, a törvényi előírásoknak megfelelően szervezték át utoljára a makói polgármesteri hivatalt, mely a változást követően 99 dolgozót foglalkoztatott. Új egységeket alakítottak ki: az ellenőrzési osztályt, a gyámhivatalt és az építésügyi irodát. Jelenleg több mint 140 munkatársnak a kenyéradója a városháza. Igaz, ebbe a számba – más polgármesteri hivataloktól eltérően – a kiszolgáló személyzet, a takarítók vagy a szivattyúkezelők, illetve a pályagondnok, a kertész és a közterület-felügyelők is beletartoznak.