|
Összefogtak a fuvarozók
Szentesen Az önkormányzat elhalasztotta a díjfizetésről szóló
döntést
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2003-10-08 |
Balázsi Irén |
| |
|
Tiltakoztak a szentesi fuvarozók, mert az önkormányzat
díjfizetés ellenében tervezte beengedni a 7,5 tonnánál nagyobb
össztömegű gépjárműveket a város belterületére. Egyelőre
elhalasztották a döntést.
|
|
|
|
Egyelőre nem kell sarcot fizetniük a
kamionosoknak, ha behajtanak a városközpontba. Fotó: Tésik
Attila | Maradandó károsodást okoztak
a felújított utakban is a kamionok és teherautók, amelyek eddig
minden további nélkül behajtottak még a szentesi főutcára is.
Valójában a belterületi utak védelmében és a lakók nyugalma
érdekében akarta kitiltatni az önkormányzat a 7,5 tonnánál nagyobb
össztömegű gépjárműveket a város kezelésében lévő utakról.
A
fuvarozók körében azonban ellenállásba ütközött a terv
megvalósítása. A határozati javaslatban ugyanis olyan kitételek
szerepeltek, hogy meghatározott díjtétel ellenében útvonalengedélyt
kell annak a helybeli fuvarozónak is beszereznie, aki teherautóval
valamilyen szolgáltatást végez a legkülönbözőbb városrészekben.
A helyi fuvarozókhoz hasonló elképzelés vonatkozna a vidéki
kamionokra is, amelyek a város főutcáján lévő raktáráruházba
szállítják az árut. A témával foglalkozott a Szentes és Vidéke
Ipartestület is. Bőhm Sándor elnök úgy fogalmazott, hogy nem újabb
fizetési kötelezettséggel kell terhelni a teherfuvarozó,
áruszállítást végző vállalkozásokat, hanem az átmenő forgalom
korlátozásáról szóló hatályos jogszabályt szükséges következetesen
betartatni. Szerintük a rendszeres ellenőrzés hatására a
városközpontot elkerülő utat vennék igénybe a járművezetők, s nem
pedig a kertvárosi keskeny és rossz állagú Honvéd utcában
döngetnének a kamionok. Így sok-sok kilométert takarítanak meg,
hiszen elkerülik az elkerülő utat.
Dr. Nagy István, a Rieger
Hungária Kft. szentesi ügyvezetője néhány helyi fuvarozóval nemcsak
bírálta az önkormányzat tervezetét, hanem javaslatot dolgozott ki a
probléma orvoslására. A jogi végzettségű ügyvezető azt magyarázta,
hogy önkormányzati rendelet nem lehet ellentétes magasabb szintű
jogszabállyal. A közlekedési minisztérium hatályos rendelete alapján
a KRESZ- és az útjelző táblák hivatottak a nehéz járművek forgalmát
korlátozni. Az ügyvezető szerint mivel ezek nemzetközileg is
egységesek, így csak a rajtuk lévő tilalmak és korlátozások
betartását lehet számon kérni a külföldi és az ország más vidékeiről
érkező sofőrökön.
Az önkormányzati tervezetben szereplő
behajtási engedély beszerzéséről azt mondta, hogy csak egyetlen
esetben lehet előírni: akkor, ha a mindkét irányból minden járművel
behajtani tilos tábla alatt kiegészítő tábla szerepel „Kivéve
engedéllyel" felirattal. Nem szólva arról, hogy a helyi rendelet
tervezetével ellentétben a vonatkozó jogszabály szerint nem is lehet
díjat szedni a behajtási engedélyért a korlátozás alatt álló
területen lakó, ott telephellyel rendelkező, vagy oda, illetve onnan
áruszállítást végző személyektől. A nehéz járművek átmenő forgalmát
viszont korlátozhatja az önkormányzat a már említett tiltó, illetve
eligazító táblákkal. Annál is inkább, mivel ott van a 451-es út
elkerülő szakasza.
Az ügyvezető szerint a vidéki teherautók
teljes kitiltására Szentes területéről egyébként nincs is
jogszabályi lehetőség. A helybeli fuvarozókról viszont senki sem
gondolhatja komolyan, hogy a lakosság bosszantására céltalanul
autóznának városszerte. Az ipartestület legutóbbi ülésén Szirbik
Imre polgármester úgy nyilatkozott: a helybeli teherfuvarozókkal
együtt azt szeretnék elérni, hogy az utak ne menjenek tönkre. Az
önkormányzat megérti a vállalkozók aggályait, ezért is vette le
napirendről az ominózus rendelettervezetet. Különben sem akarják
újabb sarccal sújtani a helyi fuvarozókat, helyette más forrást
keresnek majd az utak védelmére.
|
|
|
|
|
| |