Szolidáris a szentesi önkormányzat
 Aláírásukkal demonstráltak az M5-ös matricáért

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2003-09-25 | Balázsi Irén

Szentes legnagyobb gazdasági egységeinek vezetői csatlakoztak tegnap az M5 Autópálya Alapítvány akciójához, amellyel a kormány figyelmét kívánják felhívni ígéretei betartására. Az alapítvány kuratóriuma azt szeretné, ha a szentesiek példája követőkre találna.
Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
Van, aki tiltakozásképpen aprópénzzel fizet az autópályán. Fotó: Tésik Attila
Az M5 Autópálya Alapítvány vezetői a tágabb régió érdekében fogalmazták meg célkitűzéseiket, amitől azt várják, teljesíti majd azokat a kormány. A Szentesen tegnap tartott békés demonstráción elhangzott: annál is inkább számítanak kérésük teljesítésére, mert a kormány választási ígéretei között szerepeltek mindazok a követelések, amelyeket a megyei kereskedelmi és iparkamara által létrehozott alapítvány kurátorai megfogalmaztak. Az aláírási ceremónián Szentes legnagyobb cégeinek – Árpád Agrár Rt., Pankotai Agrár Rt., Legrand Kontavill Rt., Hungerit Rt. és a helyi áfész – vezetői vettek részt, hogy aláírásukkal csatlakozzanak az autópálya ügyét felvállaló alapítványhoz.

A Legrand Kontavill Rt. vezérigazgatója, Horváth István a kuratórium
Oláh József, Magyar József, Horváth istván és Szirbik Imre aláírásukkal demonstrálnak az M5-ös ügyében. Fotó: Tésik Attila
elnökeként úgy fogalmazott, hogy fontos a követeléseik sorrendje. Azonnali hatállyal szeretnék ugyanis elérni, hogy az M5-ösön is bevezessék a matricás rendszert. Az autópálya országhatárig történő megépítését 2006 végéig várják, míg a nagylaki határátkelőig az M43-as elkerülő út elkészülését egy évvel később kérik a kormányzattól. Ahhoz, hogy kimozduljon az ügy a holtpontról, az elnök szerint szükség van a közös fellépésre politikai, vallási és egyéb hovatartozástól függetlenül. Abban reménykednek: a szentesi példát követik majd a szomszédos megyékben is és békés akciójuknak meglesz az eredménye. Horváth Istvánnak meggyőződése, hogy ha a régió összefogva, kulturált eszközökkel gyakorol nyomást a döntéshozókra, akkor teljesülhetnek a céljaik.

A vonatkozó törvény értelmében önkormányzat nem csatlakozhat magánalapítványhoz. Annak külön üzenete van, hogy Szirbik Imre szentesi polgármester a városházán helyet adott a békés demonstrációnak, sőt aláírásával egyetértését nyilvánította ki a megfogalmazott célokkal. Tette ezt mintegy szolidaritást vállalva a tágabb térség kétmillió körüli lakosával, hozzátéve: ha meg is épül az M5-ös az országhatárig, a Kurca-parti település akkor sem kerül közelebb hozzá, mint amilyen távolságra most van a már elkészült szakasszal. A matricás rendszer bevezetését pedig azért szorgalmazza Szirbik, mert a dél-alföldi gazdálkodóknak anyagi hátrányt jelent az árujukat a piacra szállítani. Lapunk kérdésére, miszerint az alapítvány vezetőinek eddig mit sikerült elérniük a szaktárcánál, azt válaszolta Gedei Zoltán kuratóriumi titkár: a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkárával, Kovács Ferenccel tárgyaltak legutóbb, és mindenben egyetértettek a célokat illetően. Egyedül a határidőben nem tudtak megegyezni. A titkár szerint azonban van esély arra, hogy 2004. január 1-jétől az M5-ösön is bevezessék a matricás rendszert.