|
Szolidáris a szentesi
önkormányzat Aláírásukkal demonstráltak az M5-ös
matricáért
|
|
|
Ajánlja a cikket?
|
|
| 2003-09-25 |
Balázsi Irén |
| |
|
Szentes legnagyobb gazdasági egységeinek vezetői
csatlakoztak tegnap az M5 Autópálya Alapítvány akciójához, amellyel
a kormány figyelmét kívánják felhívni ígéretei betartására. Az
alapítvány kuratóriuma azt szeretné, ha a szentesiek példája
követőkre találna.
|
|
|
|
Van, aki tiltakozásképpen aprópénzzel fizet
az autópályán. Fotó: Tésik Attila
| Az M5 Autópálya Alapítvány vezetői
a tágabb régió érdekében fogalmazták meg célkitűzéseiket, amitől azt
várják, teljesíti majd azokat a kormány. A Szentesen tegnap tartott
békés demonstráción elhangzott: annál is inkább számítanak kérésük
teljesítésére, mert a kormány választási ígéretei között szerepeltek
mindazok a követelések, amelyeket a megyei kereskedelmi és
iparkamara által létrehozott alapítvány kurátorai megfogalmaztak. Az
aláírási ceremónián Szentes legnagyobb cégeinek – Árpád Agrár Rt.,
Pankotai Agrár Rt., Legrand Kontavill Rt., Hungerit Rt. és a helyi
áfész – vezetői vettek részt, hogy aláírásukkal csatlakozzanak az
autópálya ügyét felvállaló alapítványhoz.
A Legrand
Kontavill Rt. vezérigazgatója, Horváth István a kuratórium
|
Oláh József, Magyar József, Horváth istván
és Szirbik Imre aláírásukkal demonstrálnak az M5-ös ügyében.
Fotó: Tésik Attila | elnökeként úgy
fogalmazott, hogy fontos a követeléseik sorrendje. Azonnali
hatállyal szeretnék ugyanis elérni, hogy az M5-ösön is bevezessék a
matricás rendszert. Az autópálya országhatárig történő megépítését
2006 végéig várják, míg a nagylaki határátkelőig az M43-as elkerülő
út elkészülését egy évvel később kérik a kormányzattól. Ahhoz, hogy
kimozduljon az ügy a holtpontról, az elnök szerint szükség van a
közös fellépésre politikai, vallási és egyéb hovatartozástól
függetlenül. Abban reménykednek: a szentesi példát követik majd a
szomszédos megyékben is és békés akciójuknak meglesz az eredménye.
Horváth Istvánnak meggyőződése, hogy ha a régió összefogva,
kulturált eszközökkel gyakorol nyomást a döntéshozókra, akkor
teljesülhetnek a céljaik.
A vonatkozó törvény értelmében
önkormányzat nem csatlakozhat magánalapítványhoz. Annak külön
üzenete van, hogy Szirbik Imre szentesi polgármester a városházán
helyet adott a békés demonstrációnak, sőt aláírásával egyetértését
nyilvánította ki a megfogalmazott célokkal. Tette ezt mintegy
szolidaritást vállalva a tágabb térség kétmillió körüli lakosával,
hozzátéve: ha meg is épül az M5-ös az országhatárig, a Kurca-parti
település akkor sem kerül közelebb hozzá, mint amilyen távolságra
most van a már elkészült szakasszal. A matricás rendszer bevezetését
pedig azért szorgalmazza Szirbik, mert a dél-alföldi gazdálkodóknak
anyagi hátrányt jelent az árujukat a piacra szállítani. Lapunk
kérdésére, miszerint az alapítvány vezetőinek eddig mit sikerült
elérniük a szaktárcánál, azt válaszolta Gedei Zoltán kuratóriumi
titkár: a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes
államtitkárával, Kovács Ferenccel tárgyaltak legutóbb, és mindenben
egyetértettek a célokat illetően. Egyedül a határidőben nem tudtak
megegyezni. A titkár szerint azonban van esély arra, hogy 2004.
január 1-jétől az M5-ösön is bevezessék a matricás rendszert.
|
|
|
|
|
| |