|
Az AKA Rt. cáfolja az érdekvédők állításait
Milliárdokat emlegetnek
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2003-09-11 |
Garai Szakács László |
| |
|
Az M5-ös
Autópályát Használók Érdekvédelmi Szövetsége a birtokába került, a
magyar állam és az AKA Rt. által kötött titkos megállapodás alapján
azt állítja: az M5-ös autópályát üzemeltető cég jogtalanul szedett
be 13 milliárd forint autópályadíjat.
|
|
|
|
Tessék készíteni a pénztárcát, a fizetőkapu
következik! Fotó: Gyenes Kálmán | Az
AKA Rt. azt állítja, ők a megállapodás szerint jártak el, a
közlekedési tárca ígérete ellenére nem reagált.
– Egy magát
megnevezni nem kívánó személy juttatta el hozzánk a mellékletet –
felelte Végh László, az M5-ös Autópályát Használók Érdekvédelmi
Szövetségének (MAHÉSZ) elnöke arra a kérdésre, hogyan, kitől
jutottak hozzá az állam és az AKA Rt. által kötött, titkosan kezelt
szerződéshez. – Az Útdíjtarifák és módosítási eljárások című
mellékletben közölt képlet alapján a jelenlegi tarifa szerint csak a
felét kellene fizetni az útdíjnak.
Végh László szerint
informátora valós papírokat jutatott el hozzá: – Nem tartom
valószínűnek, hogy bárki is venné a fáradságot, hogy ilyen
mellékleteket hamisítson – felelte a MAHÉSZ elnöke. – Azért is tűnik
hitelesnek az irat, mert hiába hívjuk három napja az AKA-t és a
minisztériumot, senki nem hajlandó szóba állni velünk.
A
szövetsége elnöke szerint amennyiben hiteles a papír, úgy az
AKA–kormány „páros meccset" is gyorsan be lehetne fejezni: –
Szerződésszegés miatt az állam egyoldalúan felbonthatná a
szerződést, nem kellene tovább alkudozni a társasággal, és végre
folytatódhatna a sztrádaépítés – vélekedett Végh László.
Az
AKA Rt. szóvivője, Garai Valéria nem kívánt érdemben reagálni
megkeresésünkre: – Az AKA Rt. a koncessziós szerződésnek megfelelően
működik – mondta a sajtószóvivő. Nem válaszolt arra a kérdésre, hogy
a lapunkhoz is eljuttatott melléklet valóban része-e a szerződésnek.
Kitért továbbá az elől a kérdés elől is, hogy ha valóban része a
melléklet a megállapodásnak, akkor mi alapján számolják ki az
útdíjat.
A szabályozás kitér arra is, amennyiben a sztrádát
üzemeltető cég megemeli a tarifát, arról a lakosságot 15 nappal az
emelés előtt tájékoztatnia kell két országos napilapban. A
MAHÉSZ-nél nem emlékeznek egyetlen olyan hirdetésre, vagy felhívásra
sem, amely arról tájékoztatta volna a lakosságot: emelkedik az
autópályadíj. – Nem szeretnék ilyen apró részletekben elmerülni.
Ismétlem: a társaság a szerződéseknek megfelelően működik. Nem tudok
konkrétumokat mondani – hárította el az újabb kérdést Garai Valéria.
A kormány részéről a Miniszterelnöki Hivatalban szintén
elhárították az érdeklődésünket, mondván: az M5-ös autópálya teljes
egészében a szaktárcához tartozik.
A Gazdasági és
Közlekedési Minisztérium sajtóosztályán azt mondták, hogy a
kérdésben Kovács Ferenc közlekedési helyettes államtitkár szabadsága
miatt Réthy Imre közigazgatási államtitkár az illetékes. Ígéretet
kaptunk, hogy az általunk felvetett kérdésekre az államtitkár
válaszol, azonban lapzártánkig sem ő, sem más nem reagált.
|
|
|
|
|
| |