Ki van az M5-ös fizetős kapujában?

Ajánlja a cikket?  A hét legnépszerűbb cikkei a látogatók szavazatai alapján
       | 2003-09-05 |

A Népszabadság tegnapi számában megjelent, hogy az M5-ös autópálya üzemeltetésének kivásárlásában a TriGránit cég szerephez jut. Az érintettek cáfolták a hírt.

Nyomtatható változat
Cikk küldése e-mailben
A heti legnépszerűbb 10 cikk
A Népszabadság tegnap megbízható információkra hivatkozva A TriGránit az M5-ös kapujában című írásában azt állította, hogy a Demján Sándor nevével fémjelzett TriGránit-csoport szerepet kaphat az M5-ös autópálya üzemeltetésének kivásárlásában. Az újság szerint erre következtetnek szakértők a gazdasági tárca és az M5-öst üzemeltető AKA Rt. tulajdonosai között folyó tárgyalások alapján. A lap úgy tudja, a megbeszéléseken közvetítőként állítólag a legnagyobb AKA-tulajdonos, a francia Bouygues felkérésére megjelent Bartha Ferenc, a TriGránit elnöke is.

A kabinet évek óta szeretné a matricás rendszert bevezetni az Európa legdrágább autósztrádájaként emlegetett M5-ösön. A tárgyalások eddig nem vezettek eredményre, még a matricásoknak ígért 30 százalékos kedvezmény sem jelent meg.

Az államnak ugyanakkor továbbra sincs határozott elképzelése arról, hogyan vonhatná be a matricás rendszerbe az M5-ös autópályát. Az vitathatatlan, hogy a kormányváltás óta is egymást érik az ígéretek az M5-ös díjainak mérséklésére, de eddig semmi nem történt.

Tegnap késő délután, egyórás különbséggel Bartha Ferenc és Kovács Ferenc, a közlekedési tárca helyettes államtitkára is közleményt juttatott el az Országos Sajtószolgálathoz. A TriGránit elnöke találgatásnak, a minisztérium illetékese pedig hivatalos, tényeken alapuló információkat nélkülöző írásnak minősítette a cikket. A helyettes államtitkár azzal vádolta a Népszabadságot, hogy különböző lobbik érdekében állhatott a cikk megírása és közlése.

A cikk felvetése, mely szerint a közvetlen pénzügyi terhet nem jelentő megoldást kétségkívül az jelentené, ha a mostani, meglehetősen kemény tárgyalópartnernek bizonyuló AKA-tulajdonosokat egy simulékonyabb csoport váltaná fel, mindenképpen reális elképzelés. Az elmúlt évek ígérgetéseit figyelembe véve egyébként nem elhanyagolható körülmény: a TriGránit és az autópályákat felügyelő gazdasági tárca kapcsolatát erősíti, hogy a minisztérium közigazgatási államtitkára korábban Demján Sándor cégének tanácsadója volt.