|
Ki van az M5-ös fizetős kapujában?
|
|
|
Ajánlja a cikket? |
|
| 2003-09-05 |
|
| |
|
A Népszabadság
tegnapi számában megjelent, hogy az M5-ös autópálya üzemeltetésének
kivásárlásában a TriGránit cég szerephez jut. Az érintettek cáfolták
a hírt.
|
|
|
A Népszabadság tegnap megbízható
információkra hivatkozva A TriGránit az M5-ös kapujában című
írásában azt állította, hogy a Demján Sándor nevével fémjelzett
TriGránit-csoport szerepet kaphat az M5-ös autópálya üzemeltetésének
kivásárlásában. Az újság szerint erre következtetnek szakértők a
gazdasági tárca és az M5-öst üzemeltető AKA Rt. tulajdonosai között
folyó tárgyalások alapján. A lap úgy tudja, a megbeszéléseken
közvetítőként állítólag a legnagyobb AKA-tulajdonos, a francia
Bouygues felkérésére megjelent Bartha Ferenc, a TriGránit elnöke is.
A kabinet évek óta szeretné a matricás rendszert bevezetni
az Európa legdrágább autósztrádájaként emlegetett M5-ösön. A
tárgyalások eddig nem vezettek eredményre, még a matricásoknak ígért
30 százalékos kedvezmény sem jelent meg.
Az államnak
ugyanakkor továbbra sincs határozott elképzelése arról, hogyan
vonhatná be a matricás rendszerbe az M5-ös autópályát. Az
vitathatatlan, hogy a kormányváltás óta is egymást érik az ígéretek
az M5-ös díjainak mérséklésére, de eddig semmi nem történt.
Tegnap késő délután, egyórás különbséggel Bartha Ferenc és
Kovács Ferenc, a közlekedési tárca helyettes államtitkára is
közleményt juttatott el az Országos Sajtószolgálathoz. A TriGránit
elnöke találgatásnak, a minisztérium illetékese pedig hivatalos,
tényeken alapuló információkat nélkülöző írásnak minősítette a
cikket. A helyettes államtitkár azzal vádolta a Népszabadságot, hogy
különböző lobbik érdekében állhatott a cikk megírása és közlése.
A cikk felvetése, mely szerint a közvetlen pénzügyi terhet
nem jelentő megoldást kétségkívül az jelentené, ha a mostani,
meglehetősen kemény tárgyalópartnernek bizonyuló AKA-tulajdonosokat
egy simulékonyabb csoport váltaná fel, mindenképpen reális
elképzelés. Az elmúlt évek ígérgetéseit figyelembe véve egyébként
nem elhanyagolható körülmény: a TriGránit és az autópályákat
felügyelő gazdasági tárca kapcsolatát erősíti, hogy a minisztérium
közigazgatási államtitkára korábban Demján Sándor cégének
tanácsadója volt.
|
|
|
|
|
| |