16./ Javaslat a Központi Orvosi Ügyeleti ellátás átszervezésére (19) [videó]

Szirbik Imre:
Az előterjesztéssel kapcsolatban, írásban van csatolva a Jogi, Ügyrendi és Közbeszerzési, a Pénzügyi és Tulajdonosi, az Egészségügyi és Szociális Bizottság, valamint a Városrendezési, -fejlesztési és Idegenforgalmi Bizottság véleménye.

Dr. Chomiak Waldemar:
Megkérdezte, hogy a 8. számú előterjesztéssel mi a helyzet?

Szirbik Imre:
Kijelentette, hogy ebben a pillanatban a kérdésről nincs érvényes döntése a Képviselő-testületnek.

Dr. Chomiak Waldemar:
Megköszönte a tájékoztatást. Köszönettel tartoznak azoknak a szakembereknek, akik 20 éven keresztül üzemeltették az Orvosi Ügyeletet. 2013. évben már volt előterjesztése a központi ügyelet átszervezésére, mivel már előre látta, baj lesz az ügyelettel. Most ott tartanak, hogy 2017. január 1-től nem lesz orvosi ügyelet, pedig az önkormányzatnak kötelező feladata. A városi költségvetés tervezésénél az a legfontosabb, hogy a kötelező feladatokat el tudja látni az önkormányzat. Előterjesztését azért írta, mert végleges megoldásoknak a híve. Véleménye szerint a jól működés feltétele, hogy minden szerepelő között egyetértés legyen. Az elmúlt 20 évben ez az összhang hiányzott, nem voltak meg a bértárgyalások, egyoldalú döntések voltak a város részéről. Polgármester úr megbeszélést hívott össze a háziorvosokkal, hogyan tudnának részt venni a probléma megoldásában. A Mentőállomás már most jelezte, hogy november – december hónapra nem tudja ellátni a feladatot, nem tudja a beosztást megcsinálni. A háziorvosokkal egyeztettek, novemberben – decemberben segítenek az ügyelet ellátásában annak ellenére, hogy az a Mentőállomás feladata. Kérte, hogy 2017. január 1-től találjon a város olyan megoldást, mely mindenki számára megfelelő. Ez van most a Képviselő-testület előtt, a határozati javaslat „A” változatának elfogadását javasolta az Egészségügyi és Szociális Bizottság is.

Dömsödi Mihályné:
Megkérdezte, melyik változat gazdaságosabb az Önkormányzat számára, mikor hoznak jó döntést? A vállalkozás átvétele esetében mi a garancia arra, hogy lesz megfelelő számú jelentkező háziorvos. Amennyiben az ügyelet a Vásárhelyi út 30. szám alatt lesz, az önkormányzatnak 12 millió forintos kiadása lesz a megfelelő átalakítás miatt. Mennyi jelenleg a város költségvetési tartaléka?

Krausz Jánosné:
Megkérdezte, a háziorvosok szerződésében benne van-e, hogy kötelesek ügyeletet vállalni. Információja szerint a városban lévő háziorvosok nem szoktak ügyeletet vállalni. Kérése, hogy az orvosok járjanak jól, mert akkor a lakosság is jól fog járni. Kérdése, volt-e arra irányuló beszélgetés, amennyiben megfelelő fizetést kapnának, vállalnák-e az ügyeletet, vagy az elzárkózás összegtől független? Nem javasolta az újabb 12 mFt ráfordítást, inkább ez az összeg legyen az orvosoké és maradjon az ügyelet a Mentőállomás épületében.

Szabó Zoltán Ferenc:
A határozati javaslatokban miért nem szerepel a OMSZ-től bérelhető eredeti Központi Orvosi Ügyelet helye?

Krausz Jánosné:
Kérte, amikor döntenek ekkora összeg kiadásáról, név szerinti szavazás legyen.

Dr. Chomiak Waldemar:
A Kérdésre válaszolva kijelentette, a szerződésben benne van az ügyelet biztosítása, de sok orvosnak nincs élő szerződése. Az Egészségügyi és Szociális Bizottság már foglalkozott e témával. Hallott olyanról is, hogy ez ingyen van. Ma nem lehet elvárni senkitől, hogy ingyen dolgozzon, a munkát ki kell fizetni. Nem értette az arra vonatkozó kérdést, hogy ki jár jól az orvosi ügyelettel? A betegek járnak jól, amennyiben elégedett, kipihent személyzet várja az ügyeleten. Támogatta a név szerinti szavazást, melyet kezdeményezhetett volna már 2013-ban is, amikor az ügyelet átszervezése ellen szavazott. Az ügyeleti helyszínnel kapcsolatosan az Egészségügyi és Szociális Bizottság kérte fel a műszaki irodavezetőt, hogy készítsen az októberi ülésre előterjesztést. Megjegyezte, hogy 17 mFt-ot költöttek a Központi Orvosi Ügyelet épületére, mely nem az Önkormányzat tulajdona. Kétszer ezt a hibát elkövetni butaság, nem lehet arra az épületre költeni, mely nem az Önkormányzaté. Több, saját tulajdonú épület van a városban, melyben kisebb-nagyobb átalakítással működhet az orvosi ügyelet. Ezek közül a Vásárhelyi út 30. számú ingatlan átalakítása a legolcsóbb. Megjegyezte, a mentőállomás vezetője nem volt hajlandó évek óta orvosolni az orvosok által jelzett problémát, mely az orvosi pihenőszoba. Ismertette az orvosok által a Polgármester részére írt levelet, melyben közlik, hogy a Mentőállomáson lévő orvosi pihenőszoba koszos, minden zaj behallatszik, nem tudnak benne pihenni. Ezt jelezték a Mentőállomás vezetőjének is, de nem történt semmi. A Mentőállomás vezetőjének javaslata az volt, hogy a gyermekorvosi rendelőt meg kell szüntetni és oda lehetne költöztetni az orvosi pihenőszobát. Ezzel nem értettek egyet, nem szabad megszüntetni a központi gyermekorvosi ügyeletet. Nyáron volt a pihenőszobában, a mosdó csapja is rossz volt, nem lehetett használni. Tudomása szerint a város költségvetésében van még készpénz tartalék is. Véleménye szerint amennyiben a problémák orvoslásra kerülnek, lesz elég orvos az ügyelethez. Meg kell oldani a helyszín kérdést, a bérezés és a szervezés kérdését. Amennyiben a város képtelen ezt megoldani, akkor rá kell bízni egy erre szakosodott vállalkozóra.

Szirbik Imre:
Megjegyezte, a válaszokban volt néhány csúsztatás. Ahhoz, hogy valaki területi ellátással bíró háziorvos legyen, ahhoz először szerződést kell kötni az Önkormányzattal, ezt kell benyújtani az OEP-hez ahhoz, hogy az alappraxisához finanszírozást kapjon. Ismertette a szerződés 3. pontját, mely vonatkozik az ügyelet biztosítására hétköznap 15,00 órától másnap reggel 7,00 óráig, valamint hétvégén és munkaszüneti napokon 7,00 órától másnap reggel 7,00 óráig. Külön megállapodás a pénzügyi feltételekre vonatkozik, de az alapjogviszonyra van szerződés. Aki Magyarországon háziorvos, az úgy kapja az OEP-től a finanszírozást, hogy ezt a kötelezettséget vállalta. Nem jótékonysági intézmény vagy gesztus, hogy a háziorvos ügyel vagy nem, hanem az OEP által kifizetett szolgáltatás. Véleménye szerint, hogy a rendelő megfelelő-e vagy nem, nem azon múlik, hogy az alvást, illetve pihenést tudja-e biztosítani, hanem a működési engedélyt az arra jogosult hatóság kiadta-e. A Mentőállomás felvállalta az ügyelet szervezését, mely annak függvénye, hogy az orvos kivel áll jó viszonyban. Szentesi orvosok vidékre mennek ügyelni több pénzért, mint amit Szentesen kaphatnak. Ez erkölcsi és anyagi ügy. Megjegyezte, a képviselő megköszönte a mentősök munkáját, akik ugyanott dolgoznak. A rendelőt felújította a kistérség és az önkormányzat. A napokban ő is volt a rendelőben, találkozott egy fiatal doktornővel és megkérdezte, hogy mi a problémája a rendelővel illetve a pihenővel? A válasza nagyon szimpatikus volt, melyet innen is köszön: azt mondta, hogy ide nem wellneszezni járnak, hanem szolgálatba, dolgozni. Amikor arról beszélnek, hogy hangos a pihenőszoba, akkor felnéz erre a fiatal kollégára, aki azt mondta, hogy dolgozni jön ide. Biztosan ő is örülne a több pénznek.
Jelen van a teremben Dr. Vig István háziorvos, aki tavaly köszönte a Mentőszolgálatnak az ügyelet szervezését. Nem tudja, mi történt az elmúlt év alatt. Egy évvel ezelőtt, szinte napra pontosan megjósolta a Mentőszolgálat, hogy ez év novemberéig tudja ellátni a feladatot. A város eddig nagyon humánusan, a Mentőszolgálattal karöltve gondoskodott arról, hogy nap minden pillanatában a szentesi lakosok magas szinten és biztonságosan el legyenek látva. Ezt szeretnék továbbfolytatni. A Képviselő-testület elfogadta az óradíjemelést, jelenleg 2.500,- Ft/óra hétköznapon, 2.750,- Ft/óra hétvégén és ünnepnapon. Akkor azt vállalták, hogy a jövő évtől 3.000,- Ft/óra hétköznapon, 4.000,-Ft/óra hétvégén és 5.000,-Ft/óra az ügyelet díja ünnepnapon. Ez közel 30 mFt-os többletet jelent, mint amit a Társadalombiztosítás ad. Kérte, hogy minden fillér, amit a szentesi adófizető polgárok pénzéből erre a célra fordítanak, az a szentesi emberek egészségét, biztonságát szolgálhassa, ne vállalkozói haszon legyen, hanem kerüljön az orvoshoz, az asszisztenséhez és a gépkocsivezetőhöz, hogy minden pillanatban rendelkezésre tudjanak állni a szentesiek érdekében. Elnézést kér attól, akinek esetleg az éjszakája nem olyan, mint otthon az ágyában, mert a mentők és az ügyelet munkája az ilyen, amiért mindenkinek a tiszteletét megadja, aki ezt teljes szívvel és szakmai odaadással teszi. Móra József indítványa, hogy mindezt vegyék a saját kezükbe, egy alternatíva. Dr. Chomiak Waldemar már tett erre indítványt, egy debreceni vállalkozás személyében. El lehet dönteni, hogy valaki ezt 200 km-ről tudja-e jobban, vagy a városban.

Dr. Chomiak Waldemar:
Itt van a teremben Dr. Vig István háziorvos, amennyiben szeretne megszólalni, adjanak neki lehetőséget.

Szirbik Imre:
Kijelentette, a vitában ad lehetőséget Dr. Vig István háziorvos felszólalásához, de először a képviselők mondják el véleményüket.

Hevesi-Tulipán Edit:
Tájékozódott a Kórház részéről, a Kórház nem elzárkózott a döntés elől, felvázolta, hogy milyen lehetőségei vannak, és mit kíván a Sürgősségi Osztályon végezni. Az üresen lévő helyiséget az egynapos sebészetre kívánja használni, így nincs lehetősége helyiséget adni.
A költségvetési tartalékkal kapcsolatosan kijelentette, hogy a Számviteli és Tervezési Iroda vezetője sem tudja megmondani, csak februárban a zárszámadási rendelet tárgyalásánál.

Szirbik Imre:
A költségvetés jelenlegi tartaléka – mely nem lekötött – 14 millió forint. Amiről a képviselő asszony beszél az a pénzmaradvány, mely csak februárban látható. Elmondta, hogy ebben a pillanatban nagyon furcsa képet mutat a város gazdálkodása, egyik oldalon rendkívül feszített, a másik oldalon pénzbőség látható. 240 millió forint van, amihez nem lehet hozzányúlni (vízműnek fizetendő, szavatossági letétek – több mint 100 mFt, több mint 30 mFt norvég pénz). A költségvetési tartalék, melyre az indítvány vonatkozik az 14 mFt.

Dömsödi Mihályné:
Ebből a 14 mFt-ból kellene finanszírozni a Vásárhelyi úti gyógyszertár átalakítását és nem maradna tartalék. Még mindig nem tudja, mely döntés lesz a városnak gazdaságosabb a jövőre nézve.

Krausz Jánosné:
Kijelentette, nem provokációs céllal tesz fel kérdéseket, tájékozódni szeretne, mi indokolja azt, hogy a városban mindent vállalkozásnak adjanak ki, és mi indokolja a 12 mFt elköltését a Vásárhelyi út 30. számú épületre, amikor van épület, amiben biztosítható az orvosi ügyelet. Az ott lévő hibákat ki lehet javítani, a dugulást el lehet hárítani, a pihenőszobát ki lehet takarítani. Ilyen indokok miatt nem szükséges az emberek pénzéből elkölteni 12 mFt-ot.

Antal Balázs Tibor:
A véleményekből az jön ki, hogy a FIDESZ Frakció a hibás, pedig nem ők okozták ezt a problémát. Mint ahogyan Dr. Chomiak Waldemar az Egészségügyi és Szociális Bizottság elnöke is elmondta, ennek voltak előzményei, a Mentőszolgálatnál nem tudják ellátni az orvosi ügyeletet, kudarcra ítélték az orvosi ügyeletet azzal, hogy nem vették észre korábban a problémát. Most azt akarják a lakosoknak sugallni, hogy nincs jó ötletük, nincs jó véleményük. Van elképzelésük az orvosi ügyelettel, a gazdasági számítások vannak folyamatban. Egyetértenek abban is, hogy hogyan tudják az adófizetők pénzét hasznosan elkölteni. Megjegyezte, amikor a Petőfi Szállóval kapcsolatosan költötték a pénzt, a másik oldal volt többségben és 260 mFt-ot költöttek és nem tudni, mi lesz a vége. Ekkor a buzdítás ellenére kivonultak, mert sejtették, amit oda adnak pl. tagi kölcsönt, abból problémák lesznek. A nyáron is rendkívüli ülésen adtak tagi kölcsönt a sportszálló építésére. Most azon vitatkoznak, hogy az orvosi ügyeleten a betegek mennyibe kerülnek, az orvosoknak mennyi pénzt adjanak? Azért jutottak el idáig, mert az orvosok keresték a képviselőket, mert szerettek volna tisztességes bért, nem autószerelői szervízdíjat. Az orvost meg kell fizetni, mert aki beteg, az nem fogja számolni a pénzét, hanem fizet, hogy hálával legyen az orvos felé, hogy meggyógyuljon. Nekik az a feladatuk, hogy a lakosság érdekeit képviseljék, ne feltételezze senki róluk a rosszat. Kudarcot vallottak, Nagymágocs már kiszállt. Miért hagyják itt az orvosi ügyeletet, miért mennek el az orvosok más városba? Azért, mert ott megfizetik, megbecsülik, szeretik őket. Végigjárta az épületet, beszélt orvosokkal, egyetért azzal, hogy a Kisérben maradjon meg a gyógyszertár. Saját háziorvosa a harmadik helyre költözött, oda, ahova a mozgáskorlátozott beteg nem is tud felmenni. Azért költöztették oda, hogy közel legyen a gyógyszertárhoz.

Szirbik Imre:
Helyesbített, nem költöztették, az orvos költözött.

Antal Balázs Tibor:
Hangsúlyozta, az Önkormányzat hozzájárulásával. Most már tudja, hogy a Vásárhelyi úti rendelőkben 7000 kártya van, a Kisérben viszont csak 700 db. Az Orvosi Ügyelet jó infrastruktúrával rendelkező épületbe kerül, ami maximum 12 mFt-ba fog kerülni. Utánanéztek, nem kell garázs a rendelőhöz, a volt gyógyszertár átalakítása kb. 5-6 mFt-ba fog kerülni, de azért maradjon 12 mFt, hogy biztonságosan át lehessen alakítani a gyógyszertárat orvosi rendelővé. Mindenkit kért, ne sugalljon olyat, ami nem tartalmazza azt, hogy az orvosi rendelő jó helyre kerülhessen.

Móra József:
Véleménye szerint olyan gondolatok is megfogalmazódnak, amik el sem hangzottak. Korábban kérte a Képviselő-testületet, döntsön arról, hogy az Orvosi ügyeletet nem adja ki semmilyen vállalkozásnak, hanem a város saját maga szervezi meg. Megjegyezte, a háziorvosok valamilyen gazdasági társaságok képviselői, csak személyes részvételükkel végzik a munkát. Bármely társaságnak lehetősége van arra, hogy ne személyesen, hanem megbízottja, külső helyettesítője által lássa el az ügyeleti feladatot, melyről szerződést kötnek. A finanszírozásról külön megállapodást lehet kötni. Központi finanszírozás, melyet eddig az Önkormányzat átadott a Mentőszolgálatnak. Ehhez, ha kellett a kiegészítést hozzátették. Furcsa dolog azt olvasni, hogy a munkavállalónak mihez van joga. Véleménye szerint, ha valaki munkavállaló, akkor nem pihenni megy, hanem munkát végezni. Emberileg természetes, szükséges, hogy pihenjen. Felelősen gondolkodó képviselőnek nem az a dolga, hogy különböző vállalkozásokat hozzon helyzetbe, hanem az, hogy helyben közmegelégedésre, a helyi vállalkozásokat hozza helyzetbe, akik ellátják az orvosi ügyeletet a betegek és az ellátásukban részt vevő dolgozók kölcsönös megelégedésére. Az érvényben lévő szerződések alapján lenne mit keresni az Önkormányzatnak azoknál a vállalkozásoknál, akik e szerződéseket nem tartották be.

Dömsödi Mihályné:
Maximálisan támogatja, hogy a Kiséri Gyógyszertár a helyén maradjon, de a vállalkozásnál nem lehet megszabni, hogy meddig marad ott, ha neki az nem éri meg.
E napirendnél is javasolta, akik az elmúlt 20 évben rendszeresen ügyeleti munkát végzett a lakosság megelégedésére, az Önkormányzat anyagi elismerésben részesítse. Ennek határideje a decemberi testületi ülés legyen, felelőse a polgármester és az Egészségügyi és Szociális Bizottság elnöke.

Krausz Jánosné:
Antal Balázs Tibor képviselő azt sugallta, ha nem azt a véleményt vallják, mint ő, akkor nem tisztelik az orvosokat, nem szeretik őket, nem akarnak nekik pénzt adni. Ez nem igaz, ezt ők sugallják, elmondta a véleményét az orvosokról, tisztelik, szeretik őket. Akkor kaphatnának több pénzt, ha nem a vállalkozás vinné el, ami pluszt az önkormányzat biztosít. Közölte, ha valaki, akkor ő tudja, mennyit tud segíteni a háziorvos egy családnak. Ezt a segítséget megkapta saját háziorvosától. Leszögezte, ez az oldal sem sajnálja a háziorvosoktól a pénzt, nem sajnálja a jobb körülményeket sem, de ha nem muszáj ne költsenek tízmilliókat.

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
A Jogi, Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság javasolta a szerződésekkel kapcsolatosan, az eddigi gyakorlatnak megfelelően legyen lehetősége arra, hogy előzetesen ezeket megvizsgálhassa. Javasolta, a határozati javaslat „A” változatának 2. pontja egészüljön ki az SzMSz-ben foglaltakkal, ami a Jogi Bizottság tevékenységére vonatkozik, részt vehessen párhuzamosan az előkészítő bizottság munkájában, az ajánlattételi felhívás kidolgozásában.

Szabó Zoltán Ferenc:
Megjegyezte, bármilyen kínos téma van a Képviselő-testületen belül vagy a város életében, rövid időn belül eljutnak a Petőfi Szállóig és most már a Kinizsi Torna Egyletig. Megköszönte a városnak a pénzügyi segítséget, amit a Kinizsi Szabadidő és Torna Egylet beruházásához kaptak. Elmondta, hogy két éve nem épült semmi a városban, csak amit ez a torna egylet építget. Tagi kölcsönt nem tudtak kapni, mivel a Kinizsi Szabadidő és Torna Egylet nem gazdasági társaság, nincs kisebbségi vagy többségi tulajdonos. Nem kapott viszont választ arra, hogy a felsorolt helyszínek közül miért maradt ki az eredeti helyszín? A vitában folyamatosan elhangzottak számok, elképzelések, gondolatok és már majdnem mindenki csúsztatással vádol mindenkit. Dr. Chomiak Waldemar képviselő azt mondta, hogy 17 mFt lett ráköltve a Mentőállomás épületére, ami állami tulajdon és ne kövessék el még egyszer ezt a hibát, hogy nem önkormányzati tulajdonra költenek. Az előterjesztésben szerepel, hogy belügyminisztériumi forrásból és nem városi forrásból, 10 mFt-ot költöttek el, amelyből 7 mFt a Suzuki Vitara beszerzése, amellyel kimennek a beteghez. Így 3 mFt maradt a tényleges felújításra. Ezt követte 2015-ben egy OMSZ pályázati forrás, amelyből nyílászárót cseréltek, festettek, a körülményeken javítottak ahhoz, hogy a Központi Orvosi Ügyelet, mind az orvosok, mind a betegeknek megfelelő legyen. Több mint tíz éven át a kistérségi orvosi ügyelet jól működött, nem volt rá panasz. Amennyiben 12 mFt-ot ráköltenek a Vásárhelyi úti épületre és az ott lévő gyógyszertári berendezést elraktározzák, a Mentőállomáson 15 évnyi bérleti díjat költenek el 800 eFt/év összeggel számolva. 15 évig nem kellene gondolkodni, hol legyen az ügyelet. Három probléma merül fel az ügyelettel kapcsolatosan: a helyszín, a bérezés és a szervezés. Egyetértett azzal a képviselő társaival együtt, hogy a bérezés nem megfelelő, azt rendezni kell, ami nem befolyásolja a helyszín kiválasztását. Véleménye szerint ez évben rendeződhet a bérezés kérdése, és már ezzel a szervezés is megoldódik, lesz ügyeletre jelentkező háziorvos. A harmadik sarkalatos pontja az ügynek a helyszín. Kíváncsi lenne a lakosság véleményére, mert számára nem érthető, miért ne legyen a mentők, az SBO, a kórház illetve a városközpont közelében. Példaként a légi mentő-bázis elhelyezését említette, ami nem Szegeden, hanem Szentesen lett. Az is egyértelmű volt, hogy az ellátandó terület közepére, Szentesre kell helyezni. A Központi Orvosi Ügyelet elhelyezése is egyértelmű, továbbra is a Mentőállomáson kell elhelyezni, mert gazdaságilag, racionálisan is ott a legjobb helye. Véleménye szerint kilóg a lóláb, mert a Vásárhelyi úti gyógyszertár helye már a Pedagógiai Szakszolgálatnak is fel lett ajánlva, most a Központi Orvosi Ügyeletet szeretnék ott elhelyezni, csak éppen gyógyszertár nem lehet.

Antal Balázs Tibor:
Egyetértett azzal, hogy nem tagi kölcsönt, csak kölcsönt adtak a Kinizsi Szabadidő és Torna Egyletnek, akit teljes jó szívvel támogattak. Megköszönte Dömsödi Mihályné támogatását és javasolta a határozatba szerepeltetni az általa elmondottakat az elismerésre vonatkozóan. Javasolta, hogy a decemberi ülésre erről készüljön előterjesztés. Többször hallotta már, hogy kérdezzék meg a lakosságot. Tapogatózott a polgármesternél, háromszor történt már az, hogy a képviselő kikérte a lakosság véleményét, egyszer mikor együtt indultak a Fideszbe képviselőként – amikor sem kapott bizalmat a lakosoktól. Később a Jobbik Mozgalom színeiben, amikor szintén kikérte a lakosok véleményét és nem szavaztak neki bizalmat.
Hangsúlyozta, az Országos Mentőszolgálat mondta fel a szerződést, nem ők. Kudarcra ítélte, próbálják helyrehozni a helyrehozhatatlan dolgokat. Megállapította, hogy az Országos Mentőszolgálat az általa ellátott feladatokat nem tudta teljesíteni. Bizalomvesztés történt az Önkormányzat és az Országos Mentőszolgálat között. Amennyiben az orvosok nem vállalják, annak vannak üzenet értékei. Fogadják el, hogy az OMSZ kudarcot vallott az orvosi ügyeletben. Megjegyezte, Nagymágocson sem fogja tudni a lakos, hogy ki lesz az ügyeletes orvos. Itt is az a fontos, hogy a feladat biztonságosan el legyen látva.

Szirbik Imre:
Nem értetette, hogyan hozta össze Szabó Zoltán Ferenc képviselő úrral, akinek tiszteli, becsüli munkásságát, mégis van amikor vitatkoznak. Kijelentette, mindenkivel megosztja az információt, ami rendelkezésére áll, időnként kétségeit, amit mindenki úgy használ fel, ahogyan jónak látja. Valóban három kérdésről kell dönteni. A mentők felmondása nem minősítés Szentes városának, mivel a felmondás oka, hogy ilyen feltételek mellett nem tudja a szükséges orvosokat biztosítani. Nem véletlenül idézte, hogy Magyarországon minden területi ellátással bíró háziorvos szerződésében benne van, hogy köteles az ügyeleti ellátásban részt venni. A mentők szervezésében ez vita tárgya volt, hogy e passzust ki lehet-e úgy fordítani, hogy mentesítik a háziorvost az ügyelet teljesítése alól, vagy amit a mentő kért, hogy havi két alkalommal vállaljanak ügyeletet. Ennek hiányában volt szükség vidékről hozni orvosokat, akik Szentesen az ügyeletet ellátták. Mivel nagyon sok orvos külföldre ment, elfogyott az ügyeletet teljesítő. Megjegyezte, korábban is vált ki település az orvosi ügyeletből, ilyen volt Eperjes és Fábiánsebestyén is. Nem szívesen ügyelnek a vidéki orvosok, mert a szentesiek sem teszik ezt, ezért is vittek el települést az ügyeletből. A szervezést kellene megoldani úgy, hogy ami összeget erre fordítanak, az mind az orvosoké legyen. Lehet vitatkozni a helyiségért fizetett 800 ezer forinton, mely elkölteni sok, felhasználni viszont nem. Hangsúlyozta, az épület állami tulajdon. Azon lehet vitatkozni, tisztességes-e, hogy ezért bérleti díjat kér. Mindenkit megszorít a felügyelete, azért kér bérleti díjat a Mentőszolgálat is, viszont a város a Rigó Alajos Általános Iskolának ingyen adott épületet, amikor bajba kerültek. A kormánypártiak közbenjárhatnak Kormányuknál, hogy ezt egalizálják ki. Megjegyezte, a rendelő engedéllyel működik. Megvizsgálva a város rendelőit, a Vörösmartyi utca kivételével minden rendelő gyógyszertárral együtt létezik – van, amelyik magántulajdonban azért, hogy a beteg ember komplett ellátást kapva menjen haza. A gyógyszertárra esély van a Vásárhelyi úton, így az érintett három képviselő körzetében lakó választópolgár teljes ellátást kaphat. A Képviselő-testület döntésén múlik, hogy ettől megfosztják-e őket, vagy nem. Az orvosokkal tárgyalva megegyeztek erre az évre a bérek tekintetében, melyet a költségvetésbe beépítették és akár szavazhatnak is arról, hogy a jövő évben a hétköznapi ügyeletért 3.000,- Ft/óra, hétvégi ügyeletért 4.000,- Ft/óra, ünnepnapért 5.000,- Ft/óra díjat biztosít az Önkormányzat, melynek a felét biztosítja a tb., másik felét az Önkormányzat.
Három alapkérdésben kell döntést hozni. Első, hogy a Képviselő-testület saját maga kívánja megszervezni az orvosi ügyeletet, vagy más vállalkozásra bízza. Ebben a jogértelmezés a legfőbb kérdés. Amennyiben az önkormányzat szervezi az orvosi ügyeletet, a szerződésekben él az ismertetett 3. pont. A tényleges ügyeletért külön finanszírozás jár.
Második kérdés, a díjazás, a harmadik: mondja ki a Képviselő-testület, hogy az ügyelet helyszínén akar-e változtatni. Megjegyezte, a Vásárhelyi úti helyszín az ügyeletben egy minőségi változás. Jelenleg külön gyermekorvosi és felnőttorvosi ügyelet is működik a Mentőállomáson. A Vásárhelyi úton ez úgy oldható meg, ha a gyógyszertár helységéből kialakítják a felnőttorvosi rendelőt és a gyermekorvosi rendelést délelőtti gyermekorvosi rendelő felhasználásával oldják meg. Ez egy más minőség, mint a jelenlegi önálló rendelők.
Kérte a döntésnél mindenki a saját érveit vegye figyelembe, a Petőfivel összehasonlítani csúsztatás.

Dr. Chomiak Waldemar:
A polgármester az előző hozzászólásában azt mondta, hogy megosztja az információt a többiekkel. Nem, mert amikor a Mentőszolgálat október 1-jén felmondta a szerződést, október 5-én meghívta Zentay Attilát, de erről a tényről sem őt, sem képviselő társait nem tájékoztatta, magának meghagyja az információkat.
Krausz Jánosné képviselő asszony azt mondta, hogy nem sajnálja a pénzt az orvosoktól, hogy tisztelje azokat. 2013-as jegyzőkönyvből idézett, mely szerint Krausz Jánosné lustának nevezte az orvosokat, akik nem akarnak ügyelni. Jogi Bizottság ülésén azt mondta a képviselő asszony, hogy túl sok pénzt kapnak a háziorvosok, alig dolgoznak 8-11-ig, utána hazamennek. Mit akarnak? Kérte a képviselő asszonyt, ne sajnálja a pénzt másoktól a megkeresett munkájukért.
Ügyrendi kérdés: kérte, hogy a jelenlévő Dr. Vig István háziorvosnak biztosítsanak lehetőséget, hogy megszólalhasson.

Szirbik Imre:
Felhívta a képviselő figyelmét, hogy teljes értékű, cselekvőképes, független személyiségnek tartja magát, nincs sem Dr. Chomiak Waldemar képviselő, sem a FIDESZ Frakció, sem mások gyámsága alatt. Az, hogy kivel tárgyal, az a szuverén döntési joga. Kijelentette, egy várost képvisel, 30 000 választásra jogosult személy választotta meg. Kijelentette, önmaga 20 %-kal több szavazatot kapott, mint az itt ülő összes képviselő együttvéve. Bírja a szentesiek bizalmát, és nekik tartozik számadással, nekik tartozik elszámolással és ők minősítették minden választáskor azzal, hogy bizalmukkal megtisztelték. Arra hatalmazták fel, hogy a nevükben ezt a város vezesse. Ezután is ő dönti el, hogy kivel tárgyal és ehhez sem felhatalmazást, sem jóváhagyást nem kér. Beszámolási kötelezettséggel sem Dr. Chomiak Waldemar képviselőnek, sem másnak nem tartozik. Akkor, amikor az információ elérte azt a megbízhatósági szintet, hogy a nyilvánosság elé tárhatja, azt minden esetben teljes egészében megteszi. Felhívta Dr. Chomiak Waldemar képviselő figyelmét, hogy sem neki, sem másnak nincs a gyámsága alatt.

Krausz Jánosné:
Megjegyezte, hogy Dr. Chomiak Waldemar nagyon szeret vele foglalkozni és a csúsztatásban is nagyon a helyén van. Emlékszik az idézett mondataira, mert 2013. év márciusában halt meg a férje és előtte pontosan 8 hetet feküdt az Intenzív Osztályon. Amikor ezt elmondta, bent a Kórházban és a Sürgősségi Osztályon lévő orvosoktól idézett. A héten a Jogi Bizottság ülésén is elmondta ezt, de úgy adja elő Dr. Chomiak Waldemar képviselő, mintha az a saját véleménye lett volna. Nagyon jól hangzik eláztatni és ráuszítani a háziorvosokat, csak ahogyan ezt most Dr. Chomiak Waldemar képviselő elmondta, nem igaz. Akkor is azt mondta, hogy ezt a Sürgősségi Osztályon mondták az orvosok. Ez az ottani orvosok tolmácsolt véleménye. Valamennyi elhangzott – nem egyező vélemény – nem a saját véleménye, hanem járja a várost, beszél a jobb, illetve baloldali érzelmű emberekkel. Kijelentette, nem csak az Önök által állított vélemény a vélemény, másnak is van véleménye, mely eltérő lehet az Önökétől.

Szirbik Imre:
Kérte, zárják le a folyamatot, döntsenek a három kérdésben.
Első: a Képviselő-testület saját maga kívánja szervezni az ügyeleti ellátást, vagy külső vállalkozóra bízza.
Második: a Képviselő-testület megerősíti a megállapodást Szentes orvostársadalmával, mely szerint 2017. január 1-től az óradíjakat hétköznapi ügyeletként 3.000,- Ft/óra, hétvégén 4.000,- Ft/óra és ünnepnapon 5.000,- Ft/óra értékben állapítja meg.
Harmadik: a Képviselő-testület döntsön abban a kérdésben, meg kívánja-e változtatni az ügyelet helyszínét, amellyel kimondja, a Vásárhelyi úton nem létesülhet gyógyszertár a több mint 7.000 lakos ellátása biztosítása érdekében.
Javasolta először erről döntsön a Képviselő-testület és vállalja mindenki benne saját magát.

Dr. Chomiak Waldemar:
Ügyrendi kérdésként vetette fel, szavaztassa meg a polgármester, hogy Dr. Vig Istvánnak megadja a szót.

Szirbik Imre:
Először megkérdezte Dr. Vig Istvánt, élni kíván-e a lehetőséggel:

Dr. Vig István háziorvos:
Válasza: igen.
Beült azzal, hogy meghallgassa a vitát, de nem készült, hogy beszélni fog. Mégis úgy érzi, szólnia kell, nem gondolta, hogy erre lesz lehetősége.
Úgy érzi, politikai vitába is csöppent, melytől szeretne távol maradni. Mint szakember 13 kollégája felhatalmazásával szeretné véleményét elmondani. Tiszteletre méltó, hogy a polgármester úr az orvosok ügyeleti óradíját rendezi, mert véleménye szerint ez az egyik lépés abba az irányba, hogy a probléma megoldódjon. Felhívta a figyelmet, az ügyelet szervezése szakmailag nagyon veszélyes. Törvény határozza meg, aki szervezi az ügyeletet, alkalmaznia kell olyan szakembert, aki a szakmai felügyelője a szervezésnek. Lehet, hogy úgy működhet, az orvosok maguk megszervezik, csak nem tudnak róla, nem kérdezték meg őket. Ha most véletlen nem jön be, akkor erről sem tud. Említésre került, hogy a külső vállalkozó a kapott díjat egyéb kiadásaira is fordítja. Ezt nem tudják az OMSZ esetében sem.
Megjegyezte, hogy a kórházi orvosoknak az ügyelet után pihenőnap jár, azért mondják, hogy vállalni kell az ügyeletet, mert tudja, hogy utána tud pihenni. A háziorvos nem tud pihenni, mert menni kell rendelni és ellátni a lakosokat. Véleménye szerint ez sokkal bonyolultabb, mint most a két oldal összefeszül és hoznak egy döntést. Vállalhatják az ügyeletet, de akkor meg kell oldani a helyettesítésüket. Ez nagyon bonyolult. Dolgozott az ügyeleten és azért nem jár most, mert az OMSZ-nál nem volt olyan felelős szakember, aki korrektül összerakja az ügyeletet, megteremtse a minimális elvárásokat, hogy tényleg tudjon pihenni, mert másnap dolgoznia kell. Örül annak, ha egyszer vagy kétszer keltik fel egy éjszaka, hogy tudjon pihenni, hogy másnap menjen dolgozni. Az nem megoldható abban a szobában. Valóban van ágy, de vinnie kell az ágyneműjét, és otthon mosatni, mert az OMSZ nem ad ágyneműt sem. Arra nem képes, hogy az ajtót kicserélje, így minden zaj átjön, amikor a mentősök kivonulnak egy hívásra. Egy ilyen éjszaka után még napokig arra ébred, mintha csöngetnének, vagy csörögne a telefon. Kijelentette, nem vállal több ügyeletet, míg nem kényszerítik rá, azért, mert az OMSZ nem tett meg semmit azért, hogy megfelelő körülmények között ügyeljen. Nem kívánja azt, hogy egy ilyen éjszaka után beteg embereket lásson el és felelősséggel döntsön felettük. Ezt nem akarta vállalni, ezért nem ügyel most sem. Közölte, novemberre megoldották az ügyeletet, beosztották az orvosokat, zömében háziorvosok fogják ellátni, így lesz ez decemberben is. Kijelentette, ez hosszútávon nem fog működni. Az OMSZ felmondta a szerződést, de januártól azért tovább csinálná. Ez hogyan lesz? Véleménye szerint nem neki kell eldönteni, hogy egy cég bejöjjön-e az ügyelet szervezésébe, vagy ne. Ezek a cégek arra szakosodtak, hogy orvosi ügyeletet ellássanak szakemberekkel és a háziorvosoknak is alkalmanként megfelelő óradíjat tudnak prezentálni. Információja szerint Magyarországon az ügyeletek zömét külső cégek látják el. Amennyiben a hajlandóság meg van az Önkormányzatban az ügyeleti díjak kiegészítésére, akkor versenyeztessék meg a piaci résztvevőket, hogy mennyiért vállalják ezt el. Az ügyelet helyének vitájába nem akar beleszólni, elmondta, hogy miért ne az OMSZ-nál legyen. Megjegyezte, a környező települések egy részét is külső cégek látják el. Megjegyezte, hogy ezekben a városokban az iparűzési adó 100 %-kát elengedték a háziorvosoknak, itt csak az 50 %-ot. Az itt megmaradt összeg is az ügyeletre fordítható, nem kérik, hogy 100 %-ban engedjék el az iparűzési adót. Megdöbbentette az említett doktornő kijelentése a wellness és pihenés vonatkozásában. Erről szó sincs, dolgozni mennek oda, el szeretnék látni a lakosokat. Csak azt kérik, hogy tisztességesen el tudják látni a lakosokat. Megdöbbentőnek tartotta, hogy szakmailag így fogott hozzá a Képviselő-testület és a kérdést el is akarja dönteni. Nem tudja, hogy a polgármester által felsorolt három pontban most lehet-e dönteni.

Krausz Jánosné:
Az elhangzottakra reflektálva közölte, hogy a Mentőállomáson a legnagyobb probléma, hogy áthallatszik a zaj és nincs ágynemű. Véleménye szerint ezt lehet orvosolni, nem sok pénzből. Megjegyezte, hogy az 5.000,- forintos óradíj mellett egy orvos 12 órás ügyeletben bruttó 60.000,- Ft díjat kap. Ennyit egy egész hónapban gép mellett dolgozó ember kap minimálbérként. Véleménye szerint ez már nem rossz díjazás még akkor sem, ha nem illik párhuzamot vonni a két ember munkájáról, mert az orvoson több múlik, mint egy esztergályoson, de nem gondolná, hogy a háziorvosok olyan jól keresnek, hogy az 5.000,- Ft-os óradíj ne legyen elegendő, hogy egy éjszakai ügyeletet bevállaljanak érte.
Elnézést kért, de rosszkor ment ki cigizni az előző szünetben és hallotta, hogy Dr. Chomiak Waldemar képviselő közölte Dr. Vig Istvánnal, hogy mikor kerül napirendre ez a pont. Így nem hisz a véletlenekben.

Móra József:
Felhívta a figyelmet a 4/2000. (II.25.) EüM. Rendeletre, melyet ismertetett. A 2. § (1) rendelkezik arról, hogy a háziorvosnak mi a feladata, településtől függetlenül. Az ügyelet utáni pihenőre is vonatkozik rendelkezés. Mindent be lehet osztani, meg lehet szervezni. Megoldható, hogy ügyelet után délelőtt tud pihenni és csak délután rendel. Meg van annak a lehetősége, hogy közbeiktatott vállalkozáson kívül a helyi háziorvosok ezt meg tudják tenni. Szakembert is lehet találni, aki ezt felügyeli. Nem fontos külső szervezetet megbízni. Megjegyezte, minden háziorvos valamilyen gazdasági társaság formájában végzi tevékenységét. Amennyiben személyesen nem akar a háziorvos részt venni az ügyeletben, alkalmazhat olyan személyt, aki elvégzi helyette ezt a munkát. Ez az EüM. rendelet mindenkire vonatkozik, aki háziorvosi tevékenységet folytat.

Szirbik Imre:
Mindenképpen abban kell dönteni, hogy kiadják-e az ügyelet megszervezését. A helységre vonatkozóan is dönteni kell. Megadná a lehetőséget, hogy a Vásárhelyi úton legyen komplett ellátása a betegeknek. Amennyiben ott lesz az orvosi ügyelet, kizárják az ott lakókat, hogy az orvosi rendelő mellett lehessen gyógyszerészeti ellátás is. Az lenne az üzenet, hogy a város komolyan gondolja és áldozni is képes és hajlandó is. Mindhárom döntést minden képviselő saját nevével és arcával vállalhatja.

Ügyrendileg megkérdezte, hogy az általa felsorolt kérdésben vállalja-e a név szerint szavazást a Képviselő-testület?

A Képviselő-testület 7 igen szavazattal vállalta a név szerinti szavazást.

Dr. Sztantics Csaba:
Ismertette a név szerinti szavazás menetét. Az Mötv. szerint név szerint szavaz a képviselő-testület a képviselők egynegyedének indítványa alapján. A jegyzőkönyvben rögzíteni kell a név szerinti szavazást kérő képviselők nevét.

Kérte, azon képviselőket, akik a név szerinti szavazás mellett dönt, kézfeltartással jelezze:
Szabó Zoltán Ferenc, Dömsödi Mihályné, Krausz Jánosné, Kiss Csaba István, Móra József, Dr. Demeter Attila és Szirbik Imre.

Szabó Zoltán Ferenc:
Megköszönte Dr. Vig István hozzászólását. Az ügyeleti ellátás helyének döntésénél kérte, hogy a jelenlegi helyszínt, a Mentőállomáson való Orvosi Ügyeletet a problémák megoldásával szavazzák meg.

Dr. Sztantics Csaba:
A Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza a név szerinti szavazás módját. A jegyző felolvassa a képviselő nevét, aki nevének elhangzása után hangosan adja le szavazatát.

Szirbik Imre:
Ismertette az eldöntendő kérdést.
1. Egyetért-e Ön azzal, hogy Szentes Város Önkormányzata az éjszakai illetve ünnepnapi ügyeletet saját maga szervezze meg. Aki ezt támogatja az „igen” szavazatával jelezze, aki nem az másként nyilatkozzon.
2. Egyetért-e Ön azzal, hogy az ügyelet továbbra is a Mentőállomáson kialakított ügyeleti helyiségben legyen. Aki ez támogatja az „igen”, aki nem az „nem” szavazatával jelezze.
3. Megerősíti-e a szentesi orvosokkal kötött megállapodást, miszerint 2017. január 1-től a ügyeleti óradíj hétköznap 3.000,- Ft/óra, hétvégén 4.000,- Ft/óra és ünnepnap 5.000,- Ft/óra legyen. Erre is „igen”-nel, vagy „nem”-mel lehet válaszolni.

Kérte, hogy minden kérdésben külön szavazzanak.

Dr. Sztantics Csaba:
Kérte a Polgármester által feltett 1. kérdésre adott válaszokat.

Szirbik Imre: igen, az önkormányzat maga bonyolítsa le az ügyelet szervezését
Dr. Demeter Attila: igen,
Antal Balázs Tibor: nem kíván részt venni a szavazásban
Bujdosó Tamás Károly: nem kíván részt venni a szavazásban
Dömsödi Mihályné: tartózkodik
Dr. Chomiak Waldemar: nem kíván részt venni a szavazásban
Dr. Rébeli-Szabó Tamás: nem kíván részt venni a szavazásban
Dr. Szabó Andrea: nem kíván részt venni a szavazásban
Hevesi-Tulipán Edit: nem kíván részt venni a szavazásban
Kiss Csaba István: igen
Kovács János: nem kíván részt venni a szavazásban
Krausz Jánosné: igen
Móra József: igen
Sipos Antal: nem kíván részt venni a szavazásban
Szabó Zoltán Ferenc: igen

Dr. Sztantics Csaba:
Kijelentette, 6 igen szavazat hangzott el a kérdésre.

Szirbik Imre:
Második kérdés, a helyszínre vonatkozik. Aki azt kívánja, hogy maradjon a helyszín a Mentőállomáson, az „igen”-nel, aki más helyszínt szeretne az „nem”-mel szavazzon. Természetesen a hozzá tartozó felújítással.

Dr. Sztantics Csaba:
Szólította a képviselőket:

Szirbik Imre: igen
Dr. Demeter Attila: igen
Antal Balázs Tibor: nem kíván részt venni a szavazásban
Bujdosó Tamás Károly: nem kíván részt venni a szavazásban
Dömsödi Mihályné: igen
Dr. Chomiak Waldemar: nem kíván részt venni a szavazásban
Dr. Rébeli-Szabó Tamás: nem kíván szavazni
Dr. Szabó Andrea: nem kíván részt venni a szavazásban
Hevesi-Tulipán Edit: nem kíván részt venni a szavazásban
Kiss Csaba István: igen
Kovács János: nem kíván részt venni a szavazásban
Krausz Jánosné: igen
Móra József: igen
Sipos Antal: nem kíván részt venni a szavazásban
Szabó Zoltán Ferenc: igen

Dr. Sztantics Csaba:
Kijelentette, 7 igen szavazat hangzott el a kérdésre, nem kapott többséget.

Szirbik Imre:
Harmadik kérdésre, az óradíjakra vonatkozóan kérte a Képviselő-testület döntését, a felsorolt összegekkel.

Dr. Sztantics Csaba:
Szólította a képviselőket:

Szirbik Imre: igen
Dr. Demeter Attila: igen
Antal Balázs Tibor: nem kíván részt venni a szavazásban
Bujdosó Tamás Károly: nem kíván részt venni a szavazásban
Dömsödi Mihályné: igen
Dr. Chomiak Waldemar: nem kíván részt venni a szavazásban
Dr. Rébeli-Szabó Tamás: nem kíván részt venni a szavazásban

Szirbik Imre:
Kérte, hangosan mondják szavazataikat, mert nem lehet hallani.

Dr. Szabó Andrea: nem kíván részt venni a szavazásban
Hevesi-Tulipán Edit: nem kíván részt venni a szavazásban
Kiss Csaba István: igen
Kovács János: nem kíván részt venni a szavazásban
Krausz Jánosné: igen
Móra József: igen
Sipos Antal: nem kíván részt venni a szavazásban
Szabó Zoltán Ferenc: igen

Dr. Sztantics Csaba:
Kijelentette, 7 igen szavazat hangzott el a kérdésre, nem kapott többséget.

Szirbik Imre:
Megállapította, hogy egyik indítvány sem kapott többséget. Megkérdezte, miről döntsenek?

Dr. Chomiak Waldemar:
Az előterjesztésben szereplő határozati javaslat „A” és „B” változatáról kell dönteni. Kérte a polgármestert, arról szavaztasson. Az Egészségügyi és Szociális Bizottság a határozati javaslat „A” változatát javasolta elfogadni.

Szirbik Imre:
Ismertette a határozati javaslat „A” változatát.
A határozati javaslat 2. pontját kiegészítette a Jogi Bizottság közreműködésével.

Szabó Zoltán Ferenc:
Név szerinti szavazást kért a határozati javaslatról.

Kérdezte, ki csatlakozik az indítványhoz?

Dr. Sztantics Csaba:
A név szerinti szavazáshoz csatlakozott:
Szabó Zoltán Ferenc, Dömsödi Mihályné, Krausz Jánosné, Kiss Csaba István, Móra József, Szirbik Imre.
Megállapította, a Képviselő-testület több mint egynegyede indítványozta a név szerinti szavazást, így az megtartható.

Szirbik Imre:
Mivel több kérdés egyben van, az ügyelet ellátása szakmai feladat, és helyszínhez kötődik, kérte két fordulóban döntsenek. Az 1-5. pont képezzen egy egységet, a 6. pontról külön döntsenek.

Dr. Chomiak Waldemar:
Előterjesztőként kérte, hogy az eredeti előterjesztés szerint döntsenek.

Dr. Rébeli-Szabó Tamás:
Kérte beiktatni a határozati javaslat 3. pontjába is a Jogi, Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság közreműködését.

Szirbik Imre:
Név szerinti szavazást rendelt el.
Kérte, aki az előterjesztés „A” változatával ért egyet a Jogi Bizottság elhangzott kiegészítésével, szavazatával jelezze.

Dr. Sztantics Csaba:
Szólította a képviselőket.

Szirbik Imre: A közbeszerzést igen, a Vásárhelyi út 30-ba történő elhelyezést nem támogatja mert nem kívánja 7000 ember – három választókerület - esélyét elvenni a gyógyszertárra vonatkozóan, hogy gyógyszertára elméletileg lehessen. Kénytelen „nem”-et mondani, mert olyan dolgot kötöttek hozzá, amivel alapvetően nem ért egyet.
Dr. Demeter Attila: A Vásárhelyi út 30. szám alá helyezést nem támogatja.

Dr. Sztantics Csaba:
Felhívta a figyelmet, hogy a határozati javaslat egyben történő szavazásáról van szó.

Dr. Demeter Attila:
Kijelentette, akkor nem vesz részt a szavazásban.

Dr. Sztantics Csaba:
Folytatta a név szerinti szavazáshoz a képviselők megszólítását.

Antal Balázs Tibor: igen
Bujdosó Tamás Károly: igen
Dömsödi Mihályné: tartózkodott
Dr. Chomiak Waldemar: igen
Dr. Rébeli-Szabó Tamás: igen
Dr. Szabó Andrea: igen
Hevesi-Tulipán Edit: igen
Kiss Csaba István: nem
Kovács János: igen
Krausz Jánosné: nem
Móra József: nem
Sipos Antal: igen
Szabó Zoltán Ferenc: nem vesz részt a mutyiban

Dr. Sztantics Csaba:
Megállapította, a Képviselő-testület 8 igen szavazattal elfogadta az előterjesztett határozat „A” változatát az alábbiak szerint:

234/2016. (X.27.)
Tárgy: Javaslat a háziorvosi ügyeleti ellátás átszervezésére

HATÁROZAT

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete megtárgyalta a Központi Orvosi Ügyelet átszervezésére vonatkozó előterjesztést, és a következő határozatot hozza:

1. A Szentes Város Önkormányzat Képviselő-testülete a háziorvosi orvosi ügyeleti feladatok ellátásával orvosi ügyeleti feladatok ellátására szakosodott vállalkozást kíván megbízni.

2. A Képviselő-testület az ügyeleti ellátásban az orvosi ügyeletre közbeszerzési eljárás kiírását határozza meg. A közbeszerzési eljárás kiírásával megbízza a Szentes Városi Szolgáltató Kft-t, A Képviselő-testület közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívásának kidolgozásában való közreműködésre felkéri az Egészségügyi és Szociális Bizottságot és a Jogi, Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottságot.

Határidő: 2016. november 10.
Felelős: Egészségügyi és Szociális Bizottság;
Szentes Városi Szolgáltató Kft.

3. A közbeszerzési eljárás lefolytatásáig a Képviselő-testület nyílt pályázattal szerződést köt külső szolgáltatóval a Jogi Bizottság előzetes véleményével a közbeszerzés lezárásáig, de legfeljebb egy év időtartamra. A kiválasztási eljárás lefolytatásával megbízza az Egészségügyi és Szociális Bizottságot illetve a Jogi, Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottságot. A kiválasztási eljárást lezáró Képviselő-testületi döntés előkészítésére, előterjesztés benyújtására a Képviselő-testület felkéri az Egészségügyi és Szociális Bizottságot.

Határidő: 2016. decemberi testületi ülés
Felelős: Szociális Bizottság elnöke

4. A képviselő-testület felhatalmazza polgármestert, hogy tájékoztassa a központi ügyeletben érdekelt települések polgármestereit az ügyeleti alapellátásra vonatkozó várható változásokról; és a központi orvosi ügyelet megszűnését követő időszakot illetően szíveskedjen az Önkormányzatok szándékait felmérni.

Haláridő: 2016. november 20.
Felelős: Szirbik Imre polgármester

5. A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a 2017. évi költségvetés tervezése során az orvosi ügyelet működésének várható többletköltségeit szíveskedjen betervezni.

Határidő: 2017. január 30.
Felelős: Szirbik Imre polgármester

6. A Képviselő-testület az orvosi ügyeletet a Szentes, Vásárhelyi út 30. alatti saját tulajdonú épületben kívánja üzemeltetni.

A Képviselő-testület jóváhagyja a rendelkezésre álló épület átalakítását oly módon, hogy az az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X.20.) ESzCsM rendeletben meghatározott minimumfeltételeknek megfeleljen.

A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy az építési munkák teljesítéséhez szükséges intézkedéseket szíveskedjen megtenni. A Képviselő-testület erre a célra az általános tartalék terhére biztosítja 12.000 eFt összegű forrást a 2016. évi költségvetésben.

Határidő: 2016. december 31.
Felelős: Szirbik Imre polgármester

A határozatról értesítést kapnak:
1. Szentes Város Polgármestere
2. Szentesi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője
3. Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete Egészségügyi és Szociális Bizottság elnöke
4. Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete Jogi, Ügyrendi és Közbeszerzési Bizottság
5. Szentesi Intézmények Gazdasági Szervezete Szentes, Vásárhelyi út 12.
6. Szentesi Közös Önkormányzati Hivatal Számviteli és Tervezési Iroda
7. Szentesi Közös Önkormányzati Hivatal Műszaki Iroda
8. Szentesi Közös Önkormányzati Hivatal Szociális Iroda

Javaslat a Központi Orvosi Ügyeleti ellátás átszervezésére