Dr. Széchenyiné Csergő Judit a Hermann Ottó Állat- és Természetvédő Egyesület
helyi vezetője:
Az állattartásról szóló rendelet szerint panelházban állatot a lakóközösség
valamennyi tagjának hozzájárulásával lehet tartani.
Megérkezett az ülésre: Baranyi Imre képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 22 fő
Dr. Széchenyiné Csergő Judit:
Vannak lakók, akik nem járulnak hozzá, pedig az idős embereknek az állatok
társat jelentenek.
Megérkezett az ülésre: Dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 23 fő
Dr. Széchenyiné Csergő Judit:
Előfordul, hogy a lakosság több kutyát is tart és nem szeretnének egyiktől
sem megválni. Naponta több bejelentés is érkezik a menhelyre elveszett vagy
talált kutyák miatt. Meg kell oldani, hogy a városban ne legyenek kóborkutyák.
Ez megoldható lenne, ha a gyepmesteri telepen kedvezőbb áron lehetne az állatokat
elhelyezni. A menhely együttműködik a gyepmesteri teleppel és csak a lelkileg
sérült állatokat altatják el. Örömét fejezte ki, hogy felújítják a gyepmesteri
telepet. Kéri a Képviselő-testület együttműködését.
Szirbik Imre:
A közmeghallgatást 14.00-15.00 óra között hirdették meg, ez idő alatt a lakosság
kinyilváníthatja véleményét. Javasolta, hogy jelentkező nem lévén a Képviselő-testület
végezze munkáját.
1./ Tájékoztató a két ülés között történt fontosabb eseményekről
Szirbik Imre:
Elhunyt dr. Zsoldos Ferenc díszpolgár és dr. Mónus Sándor a város vívósportjának
edzője. Javasolta, hogy emlékükre egyperces néma felállással adózzanak.
A Magyar Örökség Díját Balázs Árpád díszpolgár, zeneszerző, Csongrád Megye
Közművelődési Díját Labádi Lajos levéltáros, Csongrád Megye Sportjáért Díjat
Brezovai Sándor, az Oyama Doyo vezetője kapta. Gratulált és további sok sikert
kívánt.
Sikeresen pályáztak a lakossági energiatakarékossági pályázaton, ahol a Kossuth
u. 8., a Kossuth u. 13. 2,3 millió Ft, a Horváth M. u. 1-5. 3,1 millió Ft,
a Bocskai u. 8. 1,2 millió Ft támogatásban részesült. A pályázati pénzösszegnek
megfelelő támogatást biztosít az önkormányzat is a lakóközösségnek.
Szentes város az ÖNHIKI-pályázaton a miniszteri keret terhére 10 millió Ft
támogatást kapott.
Az Állami Számvevőszék befejezte a 2000-2002. évben megyei területfejlesztési
támogatással megvalósult beruházások ellenőrzését. Hiányolta, hogy a város
nem rendelkezik a megyei és regionális területfejlesztési tervéhez illeszkedő
területfejlesztési tervvel. A jelentés a Szervezési és Oktatási Osztályon megtekinthető.
A Szent Erzsébet Római Katolikus Általános Iskola 2003. február 1-jével az
étkeztetését nem a Központi Gyermekélelmezi Konyhán keresztül végzi. A februári
testületi ülésen felül kell vizsgálni a Központi Gyermekélelmezési Konyha működését.
Január 13-án Szűcs Lajos alpolgármesterrel és dr. Sztantics Csaba jegyzővel
részt vett a Kertbarátok Fórumán.
Január 16-án fogadónapot tartottak Alpolgármester Úrral.
Január 14-én részt vett a kormány által meghirdetett lakásépítési és lakásgazdálkodási
fórumon, ahol vázolták az elkövetkező évek elképzeléseit. Bővülni fog a panellakások
felújításának és korszerűsítésének lehetősége.
A Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság kezdeményezésére
találkozót tartottak a városban építőipari tevékenységet folytató vállalkozókkal.
Tárgyaltak arról, hogy a szentesi vállalkozók hogyan tudnának a nagyberuházásokhoz
nemcsak al-, hanem fővállalkozóként csatlakozni.
A strand "fekete vizével" kapcsolatos változásokat a napirend tárgyalásakor
ismerteti. Az ÁNTSZ délelőtt visszavonta bezáró határozatát.
Dr. Demeter Attila:
Tájékoztatta a Képviselő-testületet a Szentes és Térsége Vízgazdálkodási Társulat
értekezletén elhangzottakról. A költségvetésben biztosítani kell önerőt a
belvízzel kapcsolatos pályázatokra.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A Polgármester Úr elfogadhatónak és megfelelőnek tartja-e a város hóeltakarítását?
Szirbik Imre:
Az adott körülmények figyelembevételével a város hóeltakarítását elfogadhatónak
és megfelelőnek tartja. A városban két nap alatt 66 cm hó esett. Egy délután
és egy éjszaka 6 db saját és 4 db bérelt járművel megtettek mindent annak
érdekében, hogy ne bénuljon meg a város közlekedése. A hóeltakarításra a
tervezett összeg kétszeresét költötték. A gumi- és fémszegélyes tolólapokat
4 cm-nél lejjebb nem lehet leengedni, mert rongálja az utat. Ezért voltak
olyan bejelentések, hogy "felhúzott tolólappal szaladgáltak a hódúrók
és csak a gázolajat fogyasztották". Sok magánvállalkozó is végzett hóeltakarítást
megbízás alapján. A -28,3 oC fokban lefagytak a járművek, nem volt lehetőség
gépi munkára. Azon utcákban, ahol a járda és az úttest között nincs lehetőség
hótárolásra, ott a parkolókat használták e célra. A rendkívüli időjárást
a város kezelni tudta. Varga Sándor intézményvezető fegyelmi vizsgálatot
kért maga ellen, mely kérdésben a munkáltató fog dönteni.
Kérte a képviselőket, aki a tájékoztatást tudomásul veszi, szavazzon.
A Képviselő-testület a tájékoztatót 20 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében elfogadta (2 fő nem szavazott).
2./ Koncepció az ÁRT felülvizsgálatához
Szirbik Imre:
Jogszabály írja elő az ÁRT felülvizsgálatát, melynek határideje 2004. december
31-e.
Zsohár Zsuzsanna:
Az ÁRT fontos elemi feltétele a városfejlesztési koncepció, melynek tartalmi
követelményeit jogszabály határozza meg. Kérte, hogy ismeretükkel és szaktudásukkal
segítsék munkájukat.
Szirbik Imre:
A Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság az előterjesztés
elfogadását javasolja.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Kérte vizsgálják meg, hogy a városba vezető utak mentén milyen lehetőség van
a területrészek belterülethez való csatolására.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki dr. Rébeli Sz. Tamás javaslatával a határozati javaslatot
elfogadja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 22 igen szavazattal elfogadta (1 fő nem szavazott) és meghozta az alábbi határozatot:
1/2003.(I.24.)KT Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete elfogadja Szentes városfejlesztési koncepciójának munkaprogramját. Felkéri a bizottságokat, a Polgármesteri Hivatal és Intézményei szakmai vezetőit a munkában való aktív részvételre. Meg kell vizsgálni, hogy a városba vezető utak mentén milyen lehetőség van a területrészek belterülethez való csatolására.
A határozatról értesítést kapnak: (A városfejlesztési koncepciót az 1. sz. melléklet tartalmazza.) |
3./ Állattartásról szóló rendelet felülvizsgálata - I. forduló -
Szirbik Imre:
Vannak, akik a megélhetés és jövedelem-kiegészítés miatt, valamint kedvtelésből
tartanak állatot, továbbá vannak, akiknek el kell viselniük az ezzel járó
következményeket. Javasolta, kérjék ki a rendelettervezettel kapcsolatban
a lakosság véleményét.
Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera:
A rendelet megalkotásához kompromisszumokat kell kötni. A tervezés során kikérte
az állategészségügy és az ÁNTSZ véleményét. A panelházakban való állattartáshoz
csak a közvetlen szomszédok hozzájárulása szükséges. A 3.§. /1/ bekezdésében
megjelölt időpontokat követően belterületen csak a családi szükséglet kielégítésére
szolgáló állatmennyiséget lehetne tartani. Ez sok ember érdekét fogja sérteni.
A 6.§. /2/ bekezdése 90 napi trágyatárolására alkalmas zárt trágyatárolót ír
elő. A trágya tárolása nem tartozik az önkormányzat kötelező feladatai közé,
de meg kell határozni, hogy ezen idő után, hol helyezhető az el.
Szirbik Imre:
A Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottsága "kutyarendszám" bevezetését
javasolja.
Ollai Istvánné:
Nem ért egyet a 3.§. /4/ bekezdésével. Szentes mezőváros és mégsem lehet épületben,
fóliában állatot tartani?
Szirbik Imre:
A rendelettervezetben megjelölt időpontokat követően belterületen és a mellékletben
szereplő külterületi hrsz-mal megjelölt területeken nem lehet családi szükségletet
meghaladó mennyiségű állatot tartani. Az önkormányzat új létesítményre nem
adhat ki engedélyt.
Móra József:
Az azonosító használatával csökkenne a kóbor ebek száma és a megvalósítása
sem járna magas költséggel. Az EU-s tagállamokban a hígtrágyát megfelelő kezelés
után talajerőpótló anyagként használják. A Hologén Kft az ilyen jellegű hulladékok
ártalmatlanításával foglalkozik. A komposztáló telepen lehetőség lenne a trágya
elhelyezésére. Az érvényben lévő jogszabályoknál nem kell szigorúbb szabályozást
alkotni. Az iparszerű állattartó telepeknek meg kell felelniük az akreditációknak
is. A Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok
Bizottsága a kiegészítésekkel támogatja a rendelet végleges megalkotását.
Dr. Demeter Attila:
A rendelet megalkotásakor nemcsak az embert, hanem az idegenforgalmat és a
helyes állattartást is figyelembe kell venni. A rendelettervezetnek igazodnia
kell a jogszabályokhoz, meg kell jelölni a területi, személyi, időbeli és
tárgyi hatályokat, valamint figyelemmel kell lenni a tényállásokra. A vélemények
és tapasztalatok figyelembevételével a rendelet megalkotható lesz.
Oltyán Lajos:
A Művelődési és Oktatási Bizottság a 11.§. /1/ bekezdésének kiegészítését javasolja,
mert a kertes házaknál a kedvtelésből tartott kutyák kitörnek és megtámadják
a gyerekeket.
Törőcsik Zoltán:
Megfelelőnek tartja a 3.§-ban szereplő határidőket. Az állattartók a gazdasági
problémák miatt vagy befejezik a gazdálkodást vagy összefognak és közösen egy
nagyobb gazdasági épületben végzik tevékenységüket. A családi szükségletű állatoknál
nem szerepel a szarvasmarha.
Pap Imre:
A rendeletben betartható határidőket kell meghatározni. Azok, akik jelenleg
is állattartással foglalkoznak, a jövőben sem lesznek olyan helyzetbe, hogy
abbahagyják a gazdálkodást. Az önkormányzatnak biztosítania kell területet
a trágya 90. napon túli tárolására. Ki fogja ellenőrizni, hogy a rendeletben
meghatározott számú állatot tartanak? Meg kell bízni a Közterület-felügyeletet
vagy más szervezetet, hogy időszakos eseti ellenőrzéseket végezzenek.
Baranyi Imre:
Ismertette a Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság tagjainak
véleményét. A Polgármesteri Hivatalnak fel kell lépnie azok ellen, akik a
híg trágyát a mirhóba vezetik. A rendelet megalkotásához figyelembe kell
venni a lakossági véleményeket is.
Halmai László:
A rendeletalkotás középpontjában a kutyatartási anomáliák és a szagszennyezés
maradjon. A Polgári Oldal támogatja a rendelettervezet felülvizsgálatát és
köszönetét fejezi ki a Polgármesteri Hivatal eddigi munkájáért.
Szirbik Imre:
Megköszönte a véleményeket. Kérte, hogy az előterjesztést "kályhaként" kezeljék
és kérjék ki a lakosság véleményét. Javasolta a tájékoztató tudomásulvételét.
A közmeghallgatást lezárta.
Kiment a teremből: Dr. Sipos Ferenc képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 22 fő
4./ 2003. évi költségvetési rendelet megalkotása
Szirbik Imre:
A költségvetési koncepció tárgyalása óta 385 millió Ft-ra csökkent a forráshiány.
Bejött a terembe: Dr. Sipos Ferenc képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 23 fő
Szirbik Imre:
Megtörténtek a költségvetési egyeztető tárgyalások. A költségvetés tartalmazza
az intézmények közalkalmazottainak bérfejlesztését. A közüzemi díjak évközi
árváltozásának fedezetét a céltartalék tartalmazza. A dologi kiadásoknál
figyelembe vették a mutatószámok növekedését és csökkenését. A közalkalmazotti
bérfejlesztésre adott központi támogatás 19 millió Ft-tal haladja meg a kötelezettséget,
így nem nyújthatnak be pályázatot a bérhikire. A 47. oldalon található a
298 millió Ft céljellegű előirányzat, mely tartalmazza a Szentes Városi Szolgáltató
Kft lakásgazdálkodási bevételeit és kiadásait, a strandberuházás ÁFA elszámolását,
a Városellátó Intézménynek a szeméttelep köztisztasági tevékenységének kiadásait,
környezetvédelmi felülvizsgálat és gépjárműcseréjét. A tartalék 143 millió
Ft-ról 320 millió Ft-ra változott, melynek részletezését az 52. oldal tartalmazza.
A tartalék öt olyan tételt tartalmaz, melyek nemcsak a város szinten tartását,
hanem fejlődését eredményezik. A költségvetés 9%-os forráshiánnyal számol,
mely a működés területén 5,5-6%-os.
Néhány esetben a 2002. évben befejeződött beruházások pénzügyi forrásai 2003.
évben állanak az önkormányzat rendelkezésére. A költségvetésben 67 millió Ft
beruházási hitel szerepel. Szentes 100 millió Ft területfejlesztési támogatásra
számít a Csongrád Megyei Területfejlesztési Tanács pályázatain. Az önkormányzat
pályázatot nyújt be a Gazdasági Minisztérium lakásprogramjához, a Béke u. -
Vásárhelyi út körforgalmának kiépítéséhez, valamint az Oktatási Minisztérium
erdei iskola programjához. A hiányt az évközi pótlólagos forrásokkal csökkenteni
lehet.
2003. február 11-én lesz a Petőfi Szállóval kapcsolatos tárgyalás. Kedvező
elbírálás esetén a gázközművagyonból származó 96 millió Ft-os likvid vagyonnal
a felújítás megkezdhető. lesz. Kérte, hogy a Pénzügyi, az Ifjúsági és Sport-,
valamint a Művelődési és Oktatási Bizottság javaslatát az előterjesztés részeként
vegyék figyelembe.
Pap Imre:
Mikor készült a 115. oldalon található kátyúzási terv?
Sipos Antal a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok
Bizottságának tagja:
Mikorra várható a Nagyhegy-széli út szélesítése, a Nagyhegy városrész út- és
járdaépítése, valamint vízelvezetése?
Dr. Gyenes Ágota:
Elegendő összeget tartalmaz a költségvetés az utak kátyúzására? Azon utcák
kátyúzása is előfordulhat, melyek a tervben 0 m2-rel szerepelnek. Elképzelhető,
hogy az autósok az út minősége miatt kártérítéssel fordulnak az önkormányzathoz.
A költségvetés a meglévő járdák felújítására, cseréjére 67 millió Ft-ot irányzott
elő. Van-e lehetőség járdaépítésre azon utcákban, ahol nincs megoldva a gyalogos
közlekedés?
Halmai László:
Mi indokolja a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás összegének csökkenését?
2002. évben csak 70 fő kapott ilyen jellegű támogatás?
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Kérte, vizsgálják meg az alapellátást biztosító fogorvosok elhelyezésének lehetőségét.
Karikó Tóth Tibor:
Meg kellene vizsgálni, hogyan lehetne a Városi Bíróság és a Klauzál utca kereszteződését
biztonságosabbá tenni, védelmet biztosítani a város bekötőútjain közlekedő
kerékpárosoknak. Javasolta, hogy a döntések ne a bizottságok, hanem a Képviselő-testület
kompetenciájába tartozzanak.
Szirbik Imre:
A kátyúzási terv a havazás előtt készült, melyet a hibák ismeretében módosítanak
és lehetőség van az utcák közötti átcsoportosításra is. Nincs lehetőség a
Bajcsy-Zs. E. utcai átjáró kinyitására. A Nagyhegy-széli út szélesítésére
az elektromos vezetékének föld alá helyezése után lenne lehetőség. A járdák
felújítására megjelölt 67 millió Ft irányszám, a sikeres pályázatuk után
a Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság dönt a járdaépítés,
és -felújítás sorrendjéről.
Az alapellátást biztosító fogorvosi rendelőt a Tóth J. utcai rendelőben lehetne
kialakítani kb. 30 millió Ft-os költséggel.
Felül kell vizsgálni a Kossuth u. forgalmát, melyre a költségvetés 20 millió
Ft-os tervezési keret biztosít fedezetet. A kerékpáros forgalmat akkor lehet
biztosítani, ha az utca egyik oldalán a parkolást megszüntetik.
Lencséné Szalonta Mária:
2002. évben 700 fő részesült rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban. A költségvetésben
figyelembe vették a törvényi változásokat.
Ollai Istvánné:
Az önkormányzat 2003. évben mennyivel támogatja a temetőutak kiépítését? Az
egyházaknak a bevételeiket vissza kellene forgatniuk a temetők rendben tartására.
A telefonvezetés során a járdák nem kellően lettek helyreállítva. A költség
a telefontársaságot terheli. Az egyházak rendelkeznek bevétellel, de a Bánomhati
temetőcsősz térítésmentes látja el feladatát.
Szirbik Imre:
A Képviselő-testület jóváhagyta azt az ötéves programot, melyben a temetőutakat
az egyházakkal közösen állítják helyre. A református egyház nem vette igénybe
a 2002. évi összeget, ezért szerepel a 2003. évi tételek között.
Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, jelezzék, hol van olyan terület, ahol nincs járda vagy
nem megfelelő annak minősége.
Váriné Kádár Margit könyvvizsgáló:
A költségvetési rendelet megfelel a költségvetési törvénynek. A tervezett kiadások
összhangban vannak a feladatokkal. A költségvetés forráshiánya hitelként van
betervezve. A város a hiányt az évközi pótlólagos források bevonásával csökkentheti.
A költségvetési terv végrehajtható, nem emel kifogást a rendelettervezettel
szemben.
Félegyháziné Somogyi Éva:
A Pénzügyi Bizottság tagjai részt vettek a költségvetési egyeztető tárgyalásokon.
A költségvetési törvény 2002. december végén jelent meg, ezért januárban több
anyag befolyásolta a költségvetés összeállítását. Az önkormányzat nem tud pályázni
a bérönhikiben, mert nagyobb a bevételnövekménye. A forráshiány a tartalékok
figyelembevételével a működési kiadás 6%-a. A Pénzügyi Bizottság javasolja,
hogy végezzék el a vagyonértékelést, mely alapja az ÖNHIKI-pályázatnak. A 2003.
évi költségvetés gondosan, figyelmesen összeállított anyag, mely tájékoztatást
ad az önkormányzat kötelező és felvállalt feladatairól, szemlélteti a bevételek
és kiadások alakulását, az intézményhálózatot. Köszönetet mondott a költségvetés
összeállításában résztvevőknek. A rendelettervezet a béreket és járulékait
csak a törvény által előírt, valamint az étkezési hozzájárulást az adómentes
mértékig tartalmazza. Az oktatási intézményeknél a törvény által előírt létszámot
biztosítja, fedezetet nyújt céltartalék formájában a közüzemi díjak többletkiadásaira,
az egyéb dologi kiadásoknál az infláció mértékét követi. A költségvetés még
szigorúbb munkát kíván az intézményektől. A költségvetési törvény nem annyira
önkormányzatbarát, mint ahogyan a választások idején ígérték. Javasolta, hogy
a következő ülésre vizsgálják meg annak lehetőségét, hogy az átadott pénzeszközök
és önkormányzati érdekeltségi gazdálkodók által beszedett bevételek ellenőrzését
hogyan lehet megoldani. A kiegészítésekkel támogatja a költségvetési rendelet
elfogadását.
Olytán Lajos:
A városban csökken a gyermeklétszám, de növekszik a részképesség-zavarokkal
küzdők száma és nincsenek biztosítva a nevelési tanácsadói és pedagógiai szakszolgálati
feltételek. A közoktatási intézkedési terv tartalmazza a pedagógiai szakszolgálat
felállítását. Javasolta, hogy a civil szervezetekkel való egyeztetés után döntsenek
a támogatások elosztásáról.
Dr. Sipos Ferenc:
Köszönetét fejezte ki a költségvetési rendelet elkészítőinek. A költségvetés
csak a "minimumot" tartalmazza. Az Ipari Park kihasználása után várható
gazdasági javulás. A város megközelítő úthálózat minősége nem megfelelő és
magasak az autópálya díjak. Egyetért a Pénzügyi Bizottság javaslatával és a
költségvetés elfogadásával. Reméli, hogy az esetleges pótlólagos források felhasználásával
csökkenni fog a költségvetési hiány.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Az Ifjúsági és Sportbizottság a költségvetési rendelettervezet megtárgyalta
és elfogadásra javasolja.
Olytán Lajos:
A humán területfejlesztéshez tartoznak a tanórán kívüli foglalkozások, a közművelődési
és szabadidős tevékenységek. Fel kell hívni a civil szervezetek figyelmét
ilyen jellegű programok szervezésére.
Karikó Tóth Tibor:
Javasolta, hogy a 8.§. /4/ bekezdésében a Pénzügyi Bizottság véleményezése
után a döntést a Képviselő-testület hozza meg, a 10.§. /4/ bekezdésének utolsó
mondata "..melyet a Képviselő-testület hagyja jóvá" szövegrésszel
egészüljön ki, a 11.§. /9/ bekezdésében, valamint a 12.§. /6/-/8/ bekezdésében
a bizottságok helyett a Képviselő-testület szerepeljen.
Dr. Demeter Attila:
A hatáskörök módosítása rendeletmódosítást igényel, ezért Karikó Tóth Tibor
képviselő javaslatának elfogadását nem támogatja.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért, hogy a 10.§. /4/ bekezdése "..melyet
a Képviselő-testület hagyja jóvá" szövegrésszel egészüljön ki, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 11 nem szavazat ellenében, 5 tartózkodás mellett nem fogadta el.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 11.§. /9/ bekezdésében a bizottságok
helyett a Képviselő-testület szerepeljen, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 12 nem szavazat ellenében, 4 tartózkodás mellett nem fogadta el.
Félegyháziné Somogyi Éva:
Korábban már javasolta, hogy a következő ülésre vizsgálják meg annak lehetőségét,
hogy az átadott pénzeszközök és önkormányzati érdekeltségi gazdálkodók által
beszedett bevételek ellenőrzését hogyan lehet megoldani.
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a bizottsági javaslatokkal a módosított költségvetési
rendelet-tervezet elfogadását javasolja, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 17 igen szavazattal, 6 nem szavazat ellenében elfogadta és meghozta az alábbi rendeletet:
Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének /A rendelet teljes szövegét a 2. sz. melléklet tartalmazza./ |
Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért Félegyháziné Somogyi Éva képviselő javaslatával,
miszerint a következő ülésre vizsgálják meg annak lehetőségét, hogy az átadott
pénzeszközök és önkormányzati érdekeltségű gazdálkodók által beszedett bevételek
ellenőrzését hogyan lehet megoldani, szavazzon.
A Képviselő-testület a javaslatot 16 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében, 6 tartózkodás mellett elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:
2/2003.(I.24.)KT Az átadott pénzeszközök és önkormányzati érdekeltségű gazdálkodók által
beszedett bevételek ellenőrzésének lehetőségeit a 2003. februári képviselő-testületi
ülésre megvizsgálja. A Képviselő-testület a sportegyesületek működőképességének megőrzése érdekében hozzájárul, hogy a 2002. évi támogatás alapul vételével - a jelenleg működő egyesületek részére az ezévi költségvetésben biztosított 43.309 eFt-os keretösszeg terhére az I. negyedévi kiutalás megtörténjen. A határozatról értesítést kapnak: |
5./ Tájékoztató a strand-beruházás lebonyolításáról és az üzemeltetés kérdéseiről
Szirbik Imre:
A költségvetés az összegeket a 2002. évi számadatokkal tartalmazza. A díjtételeket
a Képviselő-testületnek kell meghatároznia, akár a következő testületi ülésen.
Az időjárás függvényében a teljes objektum nyitása tavasszal várható.
A "fekete víz" nemcsak kőolajszármazékot, hanem cellulózvegyületeket
is tartalmaz. A vizsgálatot a Környezetgazdálkodási Intézet Központi Laboratóriumában
végzik. Az előzetes laboratóriumi vizsgálatok megállapították, hogy a szennyeződés
egészségre ártalmas anyagot nem tartalmaz, az üledék leszűrhető. A szűrőberendezést
megrendelték, fedezete a fejlesztési tervben szerepel. A felmerült probléma
a fűtési szezon végén megszűnik, mert a szennyeződés a Hámán Kató II. kútból
származik
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Miért nem szerepel az előterjesztésben a parkoló kialakítása? A beruházás üzemeltetéséhez
felhasznált víz minőségét meg kellett volna vizsgáltatni. A Gyógytermál Szálló
építésekor többször javasolták a víz minőségének megvizsgálását, ezért a norvég
vállalkozó nem folytatta a beruházást.
Szirbik Imre:
A városrendezési terv alapján a bejárat és a parkoló is a Vecseri-foknál lesz
kialakítva, A víz vizsgálatakor a II-es kút nem üzemelt, ezért annak minőségét
nem ellenőrizték. A norvég beruházó komolysága megkérdőjelezhető.
Dongó László:
Mennyi időre szól az őrző-védő szolgálattal kötött megállapodás és melyik cég
látja el a feladatot?
Szirbik Imre:
A megállapodást 2002. évben a strand vezetője kötötte, bármikor felmondható.
Az értékek biztonsága érdekében nem tekinthetnek el az őrző-védelemtől.
Kozák János:
Az oldott állapotú szénhidrát származékot nem lehet szűréssel eltávolítani.
Javasolta, hogy szakértők bevonásával vizsgálják meg, hogy a probléma a szűréssel
megoldható-e, vagy más eljárásra van szükség.
Halmai László:
Mi történt az ÁNTSZ két döntése között?
Szirbik Imre:
A bezárás és a kinyitás között egy vízvizsgálat történt.
Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Mikorra készül el és állítják fel a kisebb sátort?
Szirbik Imre:
A kissátor elkészült és az időjárás javulásával felállítják.
Kérte a képviselőket, aki a tájékoztatást tudomásul veszi, szavazzon.
A Képviselő-testület a tájékoztatást 16 igen szavazattal, 4 nem szavazat ellenében elfogadta (3 fő nem szavazott).
Szirbik Imre:
Bejelentette, hogy az ülés vezetését átadja Szűcs Lajos alpolgármesternek.
Szirbik Imre
polgármester
Kiment a teremből: Halmai László képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 22 fő