Közmeghallgatás - Szirbik Imre bevezetője

Dr. Széchenyiné Csergő Judit a Hermann Ottó Állat- és Természetvédő Egyesület helyi vezetője:
Az állattartásról szóló rendelet szerint panelházban állatot a lakóközösség valamennyi tagjának hozzájárulásával lehet tartani.

Megérkezett az ülésre: Baranyi Imre képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 22 fő

Dr. Széchenyiné Csergő Judit:
Vannak lakók, akik nem járulnak hozzá, pedig az idős embereknek az állatok társat jelentenek.

Megérkezett az ülésre: Dr. Rébeli Sz. Tamás képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 23 fő

Dr. Széchenyiné Csergő Judit:
Előfordul, hogy a lakosság több kutyát is tart és nem szeretnének egyiktől sem megválni. Naponta több bejelentés is érkezik a menhelyre elveszett vagy talált kutyák miatt. Meg kell oldani, hogy a városban ne legyenek kóborkutyák. Ez megoldható lenne, ha a gyepmesteri telepen kedvezőbb áron lehetne az állatokat elhelyezni. A menhely együttműködik a gyepmesteri teleppel és csak a lelkileg sérült állatokat altatják el. Örömét fejezte ki, hogy felújítják a gyepmesteri telepet. Kéri a Képviselő-testület együttműködését.

Szirbik Imre:
A közmeghallgatást 14.00-15.00 óra között hirdették meg, ez idő alatt a lakosság kinyilváníthatja véleményét. Javasolta, hogy jelentkező nem lévén a Képviselő-testület végezze munkáját.


1./ Tájékoztató a két ülés között történt fontosabb eseményekről

Szirbik Imre:
Elhunyt dr. Zsoldos Ferenc díszpolgár és dr. Mónus Sándor a város vívósportjának edzője. Javasolta, hogy emlékükre egyperces néma felállással adózzanak.
A Magyar Örökség Díját Balázs Árpád díszpolgár, zeneszerző, Csongrád Megye Közművelődési Díját Labádi Lajos levéltáros, Csongrád Megye Sportjáért Díjat Brezovai Sándor, az Oyama Doyo vezetője kapta. Gratulált és további sok sikert kívánt.

Sikeresen pályáztak a lakossági energiatakarékossági pályázaton, ahol a Kossuth u. 8., a Kossuth u. 13. 2,3 millió Ft, a Horváth M. u. 1-5. 3,1 millió Ft, a Bocskai u. 8. 1,2 millió Ft támogatásban részesült. A pályázati pénzösszegnek megfelelő támogatást biztosít az önkormányzat is a lakóközösségnek.
Szentes város az ÖNHIKI-pályázaton a miniszteri keret terhére 10 millió Ft támogatást kapott.

Az Állami Számvevőszék befejezte a 2000-2002. évben megyei területfejlesztési támogatással megvalósult beruházások ellenőrzését. Hiányolta, hogy a város nem rendelkezik a megyei és regionális területfejlesztési tervéhez illeszkedő területfejlesztési tervvel. A jelentés a Szervezési és Oktatási Osztályon megtekinthető.

A Szent Erzsébet Római Katolikus Általános Iskola 2003. február 1-jével az étkeztetését nem a Központi Gyermekélelmezi Konyhán keresztül végzi. A februári testületi ülésen felül kell vizsgálni a Központi Gyermekélelmezési Konyha működését.
Január 13-án Szűcs Lajos alpolgármesterrel és dr. Sztantics Csaba jegyzővel részt vett a Kertbarátok Fórumán.
Január 16-án fogadónapot tartottak Alpolgármester Úrral.
Január 14-én részt vett a kormány által meghirdetett lakásépítési és lakásgazdálkodási fórumon, ahol vázolták az elkövetkező évek elképzeléseit. Bővülni fog a panellakások felújításának és korszerűsítésének lehetősége.
A Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság kezdeményezésére találkozót tartottak a városban építőipari tevékenységet folytató vállalkozókkal. Tárgyaltak arról, hogy a szentesi vállalkozók hogyan tudnának a nagyberuházásokhoz nemcsak al-, hanem fővállalkozóként csatlakozni.
A strand "fekete vizével" kapcsolatos változásokat a napirend tárgyalásakor ismerteti. Az ÁNTSZ délelőtt visszavonta bezáró határozatát.

Dr. Demeter Attila:
Tájékoztatta a Képviselő-testületet a Szentes és Térsége Vízgazdálkodási Társulat értekezletén elhangzottakról. A költségvetésben biztosítani kell önerőt a belvízzel kapcsolatos pályázatokra.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
A Polgármester Úr elfogadhatónak és megfelelőnek tartja-e a város hóeltakarítását?

Szirbik Imre:
Az adott körülmények figyelembevételével a város hóeltakarítását elfogadhatónak és megfelelőnek tartja. A városban két nap alatt 66 cm hó esett. Egy délután és egy éjszaka 6 db saját és 4 db bérelt járművel megtettek mindent annak érdekében, hogy ne bénuljon meg a város közlekedése. A hóeltakarításra a tervezett összeg kétszeresét költötték. A gumi- és fémszegélyes tolólapokat 4 cm-nél lejjebb nem lehet leengedni, mert rongálja az utat. Ezért voltak olyan bejelentések, hogy "felhúzott tolólappal szaladgáltak a hódúrók és csak a gázolajat fogyasztották". Sok magánvállalkozó is végzett hóeltakarítást megbízás alapján. A -28,3 oC fokban lefagytak a járművek, nem volt lehetőség gépi munkára. Azon utcákban, ahol a járda és az úttest között nincs lehetőség hótárolásra, ott a parkolókat használták e célra. A rendkívüli időjárást a város kezelni tudta. Varga Sándor intézményvezető fegyelmi vizsgálatot kért maga ellen, mely kérdésben a munkáltató fog dönteni.

Kérte a képviselőket,
aki a tájékoztatást tudomásul veszi, szavazzon.

A Képviselő-testület a tájékoztatót 20 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében elfogadta (2 fő nem szavazott).


2./ Koncepció az ÁRT felülvizsgálatához

Szirbik Imre:
Jogszabály írja elő az ÁRT felülvizsgálatát, melynek határideje 2004. december 31-e.

Zsohár Zsuzsanna:
Az ÁRT fontos elemi feltétele a városfejlesztési koncepció, melynek tartalmi követelményeit jogszabály határozza meg. Kérte, hogy ismeretükkel és szaktudásukkal segítsék munkájukat.

Szirbik Imre:
A Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság az előterjesztés elfogadását javasolja.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Kérte vizsgálják meg, hogy a városba vezető utak mentén milyen lehetőség van a területrészek belterülethez való csatolására.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki dr. Rébeli Sz. Tamás javaslatával a határozati javaslatot elfogadja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 22 igen szavazattal elfogadta (1 fő nem szavazott) és meghozta az alábbi határozatot:

1/2003.(I.24.)KT
Tárgy: Koncepció az ÁRT felülvizsgálatához

Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete elfogadja Szentes városfejlesztési koncepciójának munkaprogramját.

Felkéri a bizottságokat, a Polgármesteri Hivatal és Intézményei szakmai vezetőit a munkában való aktív részvételre.

Meg kell vizsgálni, hogy a városba vezető utak mentén milyen lehetőség van a területrészek belterülethez való csatolására.


Határidő: a munkatervi ütemezés szerint 2003. szeptember 15.
Felelős: Műszaki Osztály Vezetője, városi főépítész

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Szentes Város Alpolgármestere
3./ Szentes Város Főépítésze
4./ Szentes Város Képviselő-testületének Bizottságai
5./ Polgármesteri Hivatal Osztályai

(A városfejlesztési koncepciót az 1. sz. melléklet tartalmazza.)



3./ Állattartásról szóló rendelet felülvizsgálata - I. forduló -

Szirbik Imre:
Vannak, akik a megélhetés és jövedelem-kiegészítés miatt, valamint kedvtelésből tartanak állatot, továbbá vannak, akiknek el kell viselniük az ezzel járó következményeket. Javasolta, kérjék ki a rendelettervezettel kapcsolatban a lakosság véleményét.

Csányiné dr. Bakró-Nagy Vera:
A rendelet megalkotásához kompromisszumokat kell kötni. A tervezés során kikérte az állategészségügy és az ÁNTSZ véleményét. A panelházakban való állattartáshoz csak a közvetlen szomszédok hozzájárulása szükséges. A 3.§. /1/ bekezdésében megjelölt időpontokat követően belterületen csak a családi szükséglet kielégítésére szolgáló állatmennyiséget lehetne tartani. Ez sok ember érdekét fogja sérteni. A 6.§. /2/ bekezdése 90 napi trágyatárolására alkalmas zárt trágyatárolót ír elő. A trágya tárolása nem tartozik az önkormányzat kötelező feladatai közé, de meg kell határozni, hogy ezen idő után, hol helyezhető az el.

Szirbik Imre:
A Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottsága "kutyarendszám" bevezetését javasolja.

Ollai Istvánné:
Nem ért egyet a 3.§. /4/ bekezdésével. Szentes mezőváros és mégsem lehet épületben, fóliában állatot tartani?

Szirbik Imre:
A rendelettervezetben megjelölt időpontokat követően belterületen és a mellékletben szereplő külterületi hrsz-mal megjelölt területeken nem lehet családi szükségletet meghaladó mennyiségű állatot tartani. Az önkormányzat új létesítményre nem adhat ki engedélyt.

Móra József:
Az azonosító használatával csökkenne a kóbor ebek száma és a megvalósítása sem járna magas költséggel. Az EU-s tagállamokban a hígtrágyát megfelelő kezelés után talajerőpótló anyagként használják. A Hologén Kft az ilyen jellegű hulladékok ártalmatlanításával foglalkozik. A komposztáló telepen lehetőség lenne a trágya elhelyezésére. Az érvényben lévő jogszabályoknál nem kell szigorúbb szabályozást alkotni. Az iparszerű állattartó telepeknek meg kell felelniük az akreditációknak is. A Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottsága a kiegészítésekkel támogatja a rendelet végleges megalkotását.

Dr. Demeter Attila:
A rendelet megalkotásakor nemcsak az embert, hanem az idegenforgalmat és a helyes állattartást is figyelembe kell venni. A rendelettervezetnek igazodnia kell a jogszabályokhoz, meg kell jelölni a területi, személyi, időbeli és tárgyi hatályokat, valamint figyelemmel kell lenni a tényállásokra. A vélemények és tapasztalatok figyelembevételével a rendelet megalkotható lesz.

Oltyán Lajos:
A Művelődési és Oktatási Bizottság a 11.§. /1/ bekezdésének kiegészítését javasolja, mert a kertes házaknál a kedvtelésből tartott kutyák kitörnek és megtámadják a gyerekeket.

Törőcsik Zoltán:
Megfelelőnek tartja a 3.§-ban szereplő határidőket. Az állattartók a gazdasági problémák miatt vagy befejezik a gazdálkodást vagy összefognak és közösen egy nagyobb gazdasági épületben végzik tevékenységüket. A családi szükségletű állatoknál nem szerepel a szarvasmarha.

Pap Imre:
A rendeletben betartható határidőket kell meghatározni. Azok, akik jelenleg is állattartással foglalkoznak, a jövőben sem lesznek olyan helyzetbe, hogy abbahagyják a gazdálkodást. Az önkormányzatnak biztosítania kell területet a trágya 90. napon túli tárolására. Ki fogja ellenőrizni, hogy a rendeletben meghatározott számú állatot tartanak? Meg kell bízni a Közterület-felügyeletet vagy más szervezetet, hogy időszakos eseti ellenőrzéseket végezzenek.

Baranyi Imre:
Ismertette a Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság tagjainak véleményét. A Polgármesteri Hivatalnak fel kell lépnie azok ellen, akik a híg trágyát a mirhóba vezetik. A rendelet megalkotásához figyelembe kell venni a lakossági véleményeket is.

Halmai László:
A rendeletalkotás középpontjában a kutyatartási anomáliák és a szagszennyezés maradjon. A Polgári Oldal támogatja a rendelettervezet felülvizsgálatát és köszönetét fejezi ki a Polgármesteri Hivatal eddigi munkájáért.

Szirbik Imre:
Megköszönte a véleményeket. Kérte, hogy az előterjesztést "kályhaként" kezeljék és kérjék ki a lakosság véleményét. Javasolta a tájékoztató tudomásulvételét.

A közmeghallgatást lezárta.

Kiment a teremből: Dr. Sipos Ferenc képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 22 fő


4./ 2003. évi költségvetési rendelet megalkotása

Szirbik Imre:
A költségvetési koncepció tárgyalása óta 385 millió Ft-ra csökkent a forráshiány.

Bejött a terembe: Dr. Sipos Ferenc képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 23 fő

Szirbik Imre:
Megtörténtek a költségvetési egyeztető tárgyalások. A költségvetés tartalmazza az intézmények közalkalmazottainak bérfejlesztését. A közüzemi díjak évközi árváltozásának fedezetét a céltartalék tartalmazza. A dologi kiadásoknál figyelembe vették a mutatószámok növekedését és csökkenését. A közalkalmazotti bérfejlesztésre adott központi támogatás 19 millió Ft-tal haladja meg a kötelezettséget, így nem nyújthatnak be pályázatot a bérhikire. A 47. oldalon található a 298 millió Ft céljellegű előirányzat, mely tartalmazza a Szentes Városi Szolgáltató Kft lakásgazdálkodási bevételeit és kiadásait, a strandberuházás ÁFA elszámolását, a Városellátó Intézménynek a szeméttelep köztisztasági tevékenységének kiadásait, környezetvédelmi felülvizsgálat és gépjárműcseréjét. A tartalék 143 millió Ft-ról 320 millió Ft-ra változott, melynek részletezését az 52. oldal tartalmazza. A tartalék öt olyan tételt tartalmaz, melyek nemcsak a város szinten tartását, hanem fejlődését eredményezik. A költségvetés 9%-os forráshiánnyal számol, mely a működés területén 5,5-6%-os.

Néhány esetben a 2002. évben befejeződött beruházások pénzügyi forrásai 2003. évben állanak az önkormányzat rendelkezésére. A költségvetésben 67 millió Ft beruházási hitel szerepel. Szentes 100 millió Ft területfejlesztési támogatásra számít a Csongrád Megyei Területfejlesztési Tanács pályázatain. Az önkormányzat pályázatot nyújt be a Gazdasági Minisztérium lakásprogramjához, a Béke u. - Vásárhelyi út körforgalmának kiépítéséhez, valamint az Oktatási Minisztérium erdei iskola programjához. A hiányt az évközi pótlólagos forrásokkal csökkenteni lehet.

2003. február 11-én lesz a Petőfi Szállóval kapcsolatos tárgyalás. Kedvező elbírálás esetén a gázközművagyonból származó 96 millió Ft-os likvid vagyonnal a felújítás megkezdhető. lesz. Kérte, hogy a Pénzügyi, az Ifjúsági és Sport-, valamint a Művelődési és Oktatási Bizottság javaslatát az előterjesztés részeként vegyék figyelembe.

Pap Imre:
Mikor készült a 115. oldalon található kátyúzási terv?

Sipos Antal a Kereskedelmi, Mezőgazdasági, Idegenforgalmi és Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának tagja:
Mikorra várható a Nagyhegy-széli út szélesítése, a Nagyhegy városrész út- és járdaépítése, valamint vízelvezetése?

Dr. Gyenes Ágota:
Elegendő összeget tartalmaz a költségvetés az utak kátyúzására? Azon utcák kátyúzása is előfordulhat, melyek a tervben 0 m2-rel szerepelnek. Elképzelhető, hogy az autósok az út minősége miatt kártérítéssel fordulnak az önkormányzathoz.
A költségvetés a meglévő járdák felújítására, cseréjére 67 millió Ft-ot irányzott elő. Van-e lehetőség járdaépítésre azon utcákban, ahol nincs megoldva a gyalogos közlekedés?

Halmai László:
Mi indokolja a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás összegének csökkenését? 2002. évben csak 70 fő kapott ilyen jellegű támogatás?

Dr. Rébeli Sz. Tamás:

Kérte, vizsgálják meg az alapellátást biztosító fogorvosok elhelyezésének lehetőségét.

Karikó Tóth Tibor:
Meg kellene vizsgálni, hogyan lehetne a Városi Bíróság és a Klauzál utca kereszteződését biztonságosabbá tenni, védelmet biztosítani a város bekötőútjain közlekedő kerékpárosoknak. Javasolta, hogy a döntések ne a bizottságok, hanem a Képviselő-testület kompetenciájába tartozzanak.

Szirbik Imre:
A kátyúzási terv a havazás előtt készült, melyet a hibák ismeretében módosítanak és lehetőség van az utcák közötti átcsoportosításra is. Nincs lehetőség a Bajcsy-Zs. E. utcai átjáró kinyitására. A Nagyhegy-széli út szélesítésére az elektromos vezetékének föld alá helyezése után lenne lehetőség. A járdák felújítására megjelölt 67 millió Ft irányszám, a sikeres pályázatuk után a Városrendezési, -Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság dönt a járdaépítés, és -felújítás sorrendjéről.

Az alapellátást biztosító fogorvosi rendelőt a Tóth J. utcai rendelőben lehetne kialakítani kb. 30 millió Ft-os költséggel.
Felül kell vizsgálni a Kossuth u. forgalmát, melyre a költségvetés 20 millió Ft-os tervezési keret biztosít fedezetet. A kerékpáros forgalmat akkor lehet biztosítani, ha az utca egyik oldalán a parkolást megszüntetik.

Lencséné Szalonta Mária:

2002. évben 700 fő részesült rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban. A költségvetésben figyelembe vették a törvényi változásokat.

Ollai Istvánné:
Az önkormányzat 2003. évben mennyivel támogatja a temetőutak kiépítését? Az egyházaknak a bevételeiket vissza kellene forgatniuk a temetők rendben tartására. A telefonvezetés során a járdák nem kellően lettek helyreállítva. A költség a telefontársaságot terheli. Az egyházak rendelkeznek bevétellel, de a Bánomhati temetőcsősz térítésmentes látja el feladatát.

Szirbik Imre:
A Képviselő-testület jóváhagyta azt az ötéves programot, melyben a temetőutakat az egyházakkal közösen állítják helyre. A református egyház nem vette igénybe a 2002. évi összeget, ezért szerepel a 2003. évi tételek között.

Szűcs Lajos:
Kérte a képviselőket, jelezzék, hol van olyan terület, ahol nincs járda vagy nem megfelelő annak minősége.

Váriné Kádár Margit könyvvizsgáló:
A költségvetési rendelet megfelel a költségvetési törvénynek. A tervezett kiadások összhangban vannak a feladatokkal. A költségvetés forráshiánya hitelként van betervezve. A város a hiányt az évközi pótlólagos források bevonásával csökkentheti. A költségvetési terv végrehajtható, nem emel kifogást a rendelettervezettel szemben.

Félegyháziné Somogyi Éva:
A Pénzügyi Bizottság tagjai részt vettek a költségvetési egyeztető tárgyalásokon. A költségvetési törvény 2002. december végén jelent meg, ezért januárban több anyag befolyásolta a költségvetés összeállítását. Az önkormányzat nem tud pályázni a bérönhikiben, mert nagyobb a bevételnövekménye. A forráshiány a tartalékok figyelembevételével a működési kiadás 6%-a. A Pénzügyi Bizottság javasolja, hogy végezzék el a vagyonértékelést, mely alapja az ÖNHIKI-pályázatnak. A 2003. évi költségvetés gondosan, figyelmesen összeállított anyag, mely tájékoztatást ad az önkormányzat kötelező és felvállalt feladatairól, szemlélteti a bevételek és kiadások alakulását, az intézményhálózatot. Köszönetet mondott a költségvetés összeállításában résztvevőknek. A rendelettervezet a béreket és járulékait csak a törvény által előírt, valamint az étkezési hozzájárulást az adómentes mértékig tartalmazza. Az oktatási intézményeknél a törvény által előírt létszámot biztosítja, fedezetet nyújt céltartalék formájában a közüzemi díjak többletkiadásaira, az egyéb dologi kiadásoknál az infláció mértékét követi. A költségvetés még szigorúbb munkát kíván az intézményektől. A költségvetési törvény nem annyira önkormányzatbarát, mint ahogyan a választások idején ígérték. Javasolta, hogy a következő ülésre vizsgálják meg annak lehetőségét, hogy az átadott pénzeszközök és önkormányzati érdekeltségi gazdálkodók által beszedett bevételek ellenőrzését hogyan lehet megoldani. A kiegészítésekkel támogatja a költségvetési rendelet elfogadását.

Olytán Lajos:
A városban csökken a gyermeklétszám, de növekszik a részképesség-zavarokkal küzdők száma és nincsenek biztosítva a nevelési tanácsadói és pedagógiai szakszolgálati feltételek. A közoktatási intézkedési terv tartalmazza a pedagógiai szakszolgálat felállítását. Javasolta, hogy a civil szervezetekkel való egyeztetés után döntsenek a támogatások elosztásáról.

Dr. Sipos Ferenc:
Köszönetét fejezte ki a költségvetési rendelet elkészítőinek. A költségvetés csak a "minimumot" tartalmazza. Az Ipari Park kihasználása után várható gazdasági javulás. A város megközelítő úthálózat minősége nem megfelelő és magasak az autópálya díjak. Egyetért a Pénzügyi Bizottság javaslatával és a költségvetés elfogadásával. Reméli, hogy az esetleges pótlólagos források felhasználásával csökkenni fog a költségvetési hiány.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Az Ifjúsági és Sportbizottság a költségvetési rendelettervezet megtárgyalta és elfogadásra javasolja.

Olytán Lajos:
A humán területfejlesztéshez tartoznak a tanórán kívüli foglalkozások, a közművelődési és szabadidős tevékenységek. Fel kell hívni a civil szervezetek figyelmét ilyen jellegű programok szervezésére.

Karikó Tóth Tibor:

Javasolta, hogy a 8.§. /4/ bekezdésében a Pénzügyi Bizottság véleményezése után a döntést a Képviselő-testület hozza meg, a 10.§. /4/ bekezdésének utolsó mondata "..melyet a Képviselő-testület hagyja jóvá" szövegrésszel egészüljön ki, a 11.§. /9/ bekezdésében, valamint a 12.§. /6/-/8/ bekezdésében a bizottságok helyett a Képviselő-testület szerepeljen.

Dr. Demeter Attila:
A hatáskörök módosítása rendeletmódosítást igényel, ezért Karikó Tóth Tibor képviselő javaslatának elfogadását nem támogatja.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért, hogy a 10.§. /4/ bekezdése "..melyet a Képviselő-testület hagyja jóvá" szövegrésszel egészüljön ki, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 11 nem szavazat ellenében, 5 tartózkodás mellett nem fogadta el.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért azzal, hogy a 11.§. /9/ bekezdésében a bizottságok helyett a Képviselő-testület szerepeljen, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 7 igen szavazattal, 12 nem szavazat ellenében, 4 tartózkodás mellett nem fogadta el.

Félegyháziné Somogyi Éva:
Korábban már javasolta, hogy a következő ülésre vizsgálják meg annak lehetőségét, hogy az átadott pénzeszközök és önkormányzati érdekeltségi gazdálkodók által beszedett bevételek ellenőrzését hogyan lehet megoldani.

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki a bizottsági javaslatokkal a módosított költségvetési rendelet-tervezet elfogadását javasolja, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 17 igen szavazattal, 6 nem szavazat ellenében elfogadta és meghozta az alábbi rendeletet:

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének
1/2003.(II.7.)KT számú
rendelete
az Önkormányzat 2003. évi költségvetéséről, módosításának és végrehajtásának rendjéről

/A rendelet teljes szövegét a 2. sz. melléklet tartalmazza./

Szirbik Imre:
Kérte a képviselőket, aki egyetért Félegyháziné Somogyi Éva képviselő javaslatával, miszerint a következő ülésre vizsgálják meg annak lehetőségét, hogy az átadott pénzeszközök és önkormányzati érdekeltségű gazdálkodók által beszedett bevételek ellenőrzését hogyan lehet megoldani, szavazzon.

A Képviselő-testület a javaslatot 16 igen szavazattal, 1 nem szavazat ellenében, 6 tartózkodás mellett elfogadta és meghozta az alábbi határozatot:

2/2003.(I.24.)KT
Tárgy: 2003. évi költségvetési rendelet elfogadása


Határozat

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete a vagyonértékelés elkészítését 2003. március 10. napban állapítja meg.
Felelős: Jegyző
Határidő: 2003. március 10.

Az átadott pénzeszközök és önkormányzati érdekeltségű gazdálkodók által beszedett bevételek ellenőrzésének lehetőségeit a 2003. februári képviselő-testületi ülésre megvizsgálja.
Felelős: Jegyző
Határidő: 2003. februári képviselő-testületi ülés időpontja.

A Képviselő-testület a sportegyesületek működőképességének megőrzése érdekében hozzájárul, hogy a 2002. évi támogatás alapul vételével - a jelenleg működő egyesületek részére az ezévi költségvetésben biztosított 43.309 eFt-os keretösszeg terhére az I. negyedévi kiutalás megtörténjen.

A határozatról értesítést kapnak:
1./ Szentes Város Polgármestere
2./ Polgármesteri Hivatal Jegyzője
3./ Polgármesteri Hivatal Költségvetési Csoportja



5./ Tájékoztató a strand-beruházás lebonyolításáról és az üzemeltetés kérdéseiről

Szirbik Imre:
A költségvetés az összegeket a 2002. évi számadatokkal tartalmazza. A díjtételeket a Képviselő-testületnek kell meghatároznia, akár a következő testületi ülésen. Az időjárás függvényében a teljes objektum nyitása tavasszal várható.
A "fekete víz" nemcsak kőolajszármazékot, hanem cellulózvegyületeket is tartalmaz. A vizsgálatot a Környezetgazdálkodási Intézet Központi Laboratóriumában végzik. Az előzetes laboratóriumi vizsgálatok megállapították, hogy a szennyeződés egészségre ártalmas anyagot nem tartalmaz, az üledék leszűrhető. A szűrőberendezést megrendelték, fedezete a fejlesztési tervben szerepel. A felmerült probléma a fűtési szezon végén megszűnik, mert a szennyeződés a Hámán Kató II. kútból származik

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Miért nem szerepel az előterjesztésben a parkoló kialakítása? A beruházás üzemeltetéséhez felhasznált víz minőségét meg kellett volna vizsgáltatni. A Gyógytermál Szálló építésekor többször javasolták a víz minőségének megvizsgálását, ezért a norvég vállalkozó nem folytatta a beruházást.

Szirbik Imre:
A városrendezési terv alapján a bejárat és a parkoló is a Vecseri-foknál lesz kialakítva, A víz vizsgálatakor a II-es kút nem üzemelt, ezért annak minőségét nem ellenőrizték. A norvég beruházó komolysága megkérdőjelezhető.

Dongó László:
Mennyi időre szól az őrző-védő szolgálattal kötött megállapodás és melyik cég látja el a feladatot?

Szirbik Imre:
A megállapodást 2002. évben a strand vezetője kötötte, bármikor felmondható. Az értékek biztonsága érdekében nem tekinthetnek el az őrző-védelemtől.

Kozák János:

Az oldott állapotú szénhidrát származékot nem lehet szűréssel eltávolítani. Javasolta, hogy szakértők bevonásával vizsgálják meg, hogy a probléma a szűréssel megoldható-e, vagy más eljárásra van szükség.

Halmai László:
Mi történt az ÁNTSZ két döntése között?

Szirbik Imre:
A bezárás és a kinyitás között egy vízvizsgálat történt.

Dr. Rébeli Sz. Tamás:
Mikorra készül el és állítják fel a kisebb sátort?

Szirbik Imre:
A kissátor elkészült és az időjárás javulásával felállítják.
Kérte a képviselőket, aki a tájékoztatást tudomásul veszi, szavazzon.

A Képviselő-testület a tájékoztatást 16 igen szavazattal, 4 nem szavazat ellenében elfogadta (3 fő nem szavazott).

Szirbik Imre:
Bejelentette, hogy az ülés vezetését átadja Szűcs Lajos alpolgármesternek.


Szirbik Imre
polgármester

Kiment a teremből: Halmai László képviselő
A Képviselő-testület létszáma: 22 fő