2011. április 1.

Mustrázók a közönség előtt

A mustravizsga különleges megmérettetés a Horváth Mihály Gimnázium irodalmi és drámai tagozatán tanulók számára. Az iskola falai után szokásosan nagyobb publikum elé is kilépnek a vizsgákon előadott legkiválóbb produkciókkal.

Az estébe nyúló, mintegy 4 órás gála kitartást igényelt a Móricz Zsigmond művelődési ház nagytermét a színházi világnap (március 27.) előestéjén zsúfolásig megtöltő nézőktől is. Azonban, aki éppen nem elismerően tapsolt vagy jóízűen kacarászott a helyzet- és jellemkomikában bővelkedő előadásokon, az valószínűleg nem is volt bent. A drámaisok mindenesetre a folyosóról is szurkoltak a színen levő társaiknak. Az egyik drámapedagógust, Szurmik Zoltánt egy öltözőhelyiségben találtuk, az éppen soros produkciójukra készülő diákjaival foglalatoskodott. Mint megtudtuk tőle, a mustragálát több mint egy évtizede minden évben, már-cius végén rendezi a gimnázium, látható, hogy Keserű Imréék egykori ötlete kedvező fogadtatásra talált a diákság és a tanárok körében is. Itt már azok a diákok lépnek a nagyérdemű elé, akik a hónap elején lezajlott osztályvizsgán kiváló eredményt érnek el. Az este folyamán azokat a darabokat is bemutatják, amelyekkel a tagozaton foglalkoztak a tanév során, valamint az osztálytáncokat is előadták. A végzős évfolyamnak nincs már mustrája, ők egy közös darabbal készültek, a program zárásaként. Az osztályból idén csupán 4-5 diák felvételizik a színművészeti egyetemre, s ők is úgy gondolják, ez egy erőpróba, s már azzal is nagyon sokat tanulnak, ha részt vesznek rajta. A felvételire meghatározott számú verssel, monológgal, dallal készülnek, de a mustragála részükről nem ennek a felkészülési folyamatnak a bemutatásáról szól, külön fellépési lehetőséget szerveznek majd számukra, ahol bemutathatják tehetségüket, magyarázta a tanáruk. Ami a többieket illeti, az egyes évfolyamok produkciói között átérezhettük a '48-as forradalmi hevületet, de a koleszos élet mindennapjaiba is bepillantást engedtek a drámaisok, a rájuk jellemző könnyedséggel.

D. J.