2009. október 9.

Más időpontban is fontos mindenki

Ma van a Postai Világnap

A Postai Világnap alkalmával készült interjúnk Juhászné Pálnok Lenkével, a Szentes 1. számú posta vezetőjével.

- Mitől nemzetközi a postások világnapja? Másképpen fogalmazva: például a szentesi postások miért érezhetik úgy, hogy egy világméretekben megbecsült csapat tagjai?

- A világ mintegy ötmillió postásához hasonlóan október kilencedike számunka is ünnepet jelent. 1874-ben Bernben ezen a napon alakult meg az Egyetemes Postaegyesület, amelynek alapító tagjai között volt a Magyar Posta is. Az egyesület több mint 190 tagországának az a küldetése, hogy magas színvonalú egyetemes szolgáltatásokkal segítse a gazdasági és kulturális együttműködést az egész világon. Az egyesület 1969. évi tokiói kongresszusa ajánlotta a tagországoknak, hogy minden év október 9-én ünnepeljék a Postai Világnapot. E világméretű hálózat szerves részeként a szentesi postások az év minden munkanapján legjobb tudásuk szerint tevékenykednek azért, hogy ügyfeleink szívesen térjenek be hozzánk és szívesen fogadjanak bennünket lakhelyükön a város valamennyi címhelyén. A postai szolgáltatások folyamatosságát biztosítva a postások az ünnepnapon is dolgoznak, de minden alkalommal megállunk ezen a napon, hogy értékeljük munkánkat.

- Az rendben van, hogy esztendő kijelölt napján a postásokra terelődik a közfigyelem, de mit lehet mondani az év többi részében?

- A Magyar Posta Zrt. A 2009-es esztendőt a "Bizalom Éve" szlogennel hirdette meg. Postától független felmérés eredménye, hogy egy 100-as skálán a postások bizalmi indexe 82, ami a tűzoltók után az előkelő második helyezést jelenti. Ennek a bizalomnak a megtartása érdekében igyekszünk a hétköznapokon környezetünk növekvő elvárásainak megfelelő teljesítményt nyújtani.

- Miként fest a világnap szentesi programja?

- Mivel hétköznapra esik a Világnap, így idén is munkával ünnepelünk. Azonban megállunk egy rövid megemlékezésre, és hogy köszöntsük a tizenöt, húsz, huszonöt, vagy még több éve a Magyar Postánál dolgozó törzsgárda tagokat.

- Nem ünneprontásként: felmerül a kérdés, hogy az ügyfelek igényei és a technikai felszereltség alapján mi a leggyakoribb szolgáltatása a postának Szentesen? Miben akarnak javulni?

- A postai szolgáltatások köre rendkívül széleskörű, kezdve a klasszikus levél, csomag, postautalvány szolgáltatástól, a banki, biztosítási, logisztikai termékek, hírlapok, kereskedelmi áruk, szerencsejátékok forgalmazásáig. Gyakoriságát tekintve az úgynevezett sárga csekk befizetés áll az élen. Célunk, hogy a szolgáltatások minőségét javítsuk folyamatosan. Például a küldemények átfutási idejének javítását, ami a törvényi előírásoknak jelenleg is megfelel. Továbbá az igénybevevőket rendkívül érzékenyen érintő várakozási idő alakulását, és még sorolhatnám a különböző mutatókat.

- Minden ablaknál elfogadható az "elintézési sebesség?"

- Kormányrendelet határozza meg az elfogadható várakozási időt, ami a legforgalmasabb óra átlagában sem haladhatja meg a 15 percet. Ennek az elvárásnak eddig meg tudtunk felelni, de arra kell törekednünk, hogy ne csak a mért várakozási idő, hanem az ügyfelek által érzékelt várakozási idő is elfogadható legyen.

- Akik nem a postaközpontban dolgoznak, hanem a város lakóihoz, a legkülönbözőbb munkahelyekre és intézményekhez viszik a leveleket, küldeményeket, értesítéseket, csomagokat, mennyire megbecsült emberek?

- A Magyar Posta Zrt. valamennyi alkalmazottja egyaránt fontos a munkáltató számára, függetlenül attól, hogy milyen munkakörben, hol végzi a munkáját. A megbízható, rendszeres munkabéren túl munkaruha ellátás, különböző béren kívüli, jóléti és szociális juttatások, vállalati üdültetés, képzési lehetőségek jelentik a dolgozók megbecsülését.

- Kitüntetésekre is sor kerül a postások világnapján?

- Igen. Nagy örömömre idén Szél Sándorné munkatársam Vezérigazgatói Dicséret kitüntetést vehet át a központi világnapi ünnepségen - fejezte be szavait Juhászné Pálnok Lenke a Szentes 1. számú posta vezetője.

- bert