2007. május 4.

Rendhagyó iskolanap

Téma: a természetvédelem

A Bartha János Kertészeti Szakképző Iskolában április 27-én rendhagyó iskolanapot rendeztek, melyen most sem csak általános sport- és kulturális programok kaptak helyet. A rendezvényt - mint ahogyan az már a "Mezgé" esetében hagyományosnak tekinthető - most is a természetvédelemhez, s ezen belül a Föld világnapjához kapcsolták.

Ebben a tanévben már volt egy iskolanap, amit a Víz Világnapján tartottunk, - tájékoztatta lapunkat Lászlóné Varga Zsuzsa, az iskola igazgatója - de akkor sokkal ünnepibb és irodalmibb előadásokat hallgathattak meg az iskola tanulói. Most gyakorlatiasabb témák voltak soron.

Az iskolanapot már egy fotópályázattal is előkészítették, melynek témája ugyancsak a természetvédelem volt. Most pedig a természetvédelmi technikusok pro-jektoros vetítéssel illusztrált, OKJ-s szakvizsgához elengedhetetlen szakdolgozatai és a 12. évfolyam tanulóinak néhány dolgozata adta meg a rendezvény szakirányú hangulatát. Az előadók közül Kiss János az illegális hulladéklerakó-helyekre, Ko-vács Gréta a Tisza szabályozására, Horváth Péter a magyarországi lepkékre, Pataki József Magyarország kultúrtörténeti értékeire hívta fel a hallgatóság figyelmét. Ez utóbbi szakdolgozat abban is kiemelkedett a többi közül, hogy a szerző a kötelező 40 oldal helyett 160 oldalban fogalmazta meg a témával kapcsolatos gondolatait.

Ezek után az alsóbb évfolyamok diákjai közül Túri Katalin (12.A) a génmanipulált termesztésről és annak veszélyeiről, Mezei Beáta (12.A) a turizmus kapcsán előforduló környezetkárosításról beszélt, valamint felolvasta a "Sün levelét", melyben a védett fajokra történő figyelemfordításra tért ki. A szakmai program végén pedig Tankó Szidónia (14. évf.) parképítő technikus szülőföldjéről, Székelyföldről tartott mozgóképes előadást.

Majd ezt követte a jutalmak átadása, és az iskolai diákönkormányzat szervezésében és felügyeletével kezdetét vette a szellemi-totóból és a kosárlabdából, röplabdából és focimérkőzésekből álló vetélkedő, ahol nemcsak az osztályok, hanem a baráti társaságok is összemérhet-ték egymással tudásukat és ügyességüket.

Cseh-Lakos