<<< Vissza

Mókus gyűjti a pontokat
A Hunor Co-op Zrt. kezdeményezése

2006. november 17.

Előző számunkban írtunk a Hunor Co-op Zrt.-ben négy éve megkezdett átalakulási folyamat lezárásáról. A Szentes és Vidéke Áfész küldöttgyűlésén a tagság kimondta: "A Hunor Co-op Zrt. a végrehajtott üzletrészcsere befejeztével teljes egészében a szövetkezet tagjainak és a volt szövetkezeti üzletrész tulajdonosoknak a tulajdonában áll. A szövetkezettől átvett eszközökkel, a dolgozói állománnyal és a tagokkal egységes egészet alkotva a részvénytársaság a szövetkezeti eszmerendszer, valamint a szövetkezeti szellemiség továbbfolytatója."

Erről döntött a küldöttgyűlés. És más egyébről is. Országos összefogásról. Arról, hogy január 1-jétől a Hunor Co-op Zrt. az eddigi szövetkezeti tagsági törzsvásárlói rendszerét egy országosan beinduló Co-op törzsvásárlói rendszerre változtatja. Ez azt jelenti, hogy Magyarország 23 legnagyobb Co-op zártkörű társasága összefogott és alapított egy közös vállalatot, és ez a közös kft. fogja majd össze, és működteti a rendszert. Azt a rendszert, amely kiválóan bizonyított már a hasonló cégeknél külföldön, egyik legnagyobb sikerét a skandináv Co-opoknál érte el, de dicsérően szólnak róla a svájciak és az olaszok is.

- A rendszert két évvel ezelőtt svéd kollégákkal közösen telepítettük Magyarországra - meséli Mészáros Zoltán, a Hunor Co-op Zrt. elnök-vezérigazgatója. - Egy jászberényi cég száz üzletében teszteltük, és nagyon jó tapasztalatokat gyűjthettünk be róla. Az addigi törzsvásárlói kör a többszörösére növekedett, a vásárlói hűség és lojalitás erősödött. Az egész egy modernizált törzsvásárlói rendszerre épül. Azt jelenti, hogy minden törzsvásárlónk egy, a hitelkártyához hasonló új plasztikkártyát kap. Vásárláskor azt a pénztáros kezeli, a vevő pedig elkezdi a pontjait gyűjteni. Egy pont tíz forintnak felel meg, tehát minél többször tér be a vevő a boltjainkba, minél többet vásárol nálunk, annál több pontot gyűjt be, és bizonyos értékhatárok elérése esetén egyösszegű, 500, 1000 és 1500 forintos visszatérítést kap. Természetesen ezt mi még ki akarjuk színezni különböző törzsvásárlói akciókkal. Amikor Olaszországban jártam, tapasztaltam az extrakedvezményeket. Olyan árakat, olyan termékeket szeretnénk ezekbe a kínálatokba, ajánlatokba beletenni, ami vonzó, és kellőképpen honorálja a vásárlóink hűségét, lojalitását.

Az elnök-vezérigazgató megemlítette még, hogy a rendszer egy családi pontgyűjtésre ad lehetőséget. Így a háziasszony, akinek van egy főkártyája, hiszen legtöbbet ő jár az üzletbe, mögé csoportosulhat a család minden tagja: a férj, a gyerekek, a nagyszülők, hiszen plusz öt fő pontgyűjtése összevonható. Ez utóbbi még egyedüli az országban. Említést tett arról, hogy a skandináv országokban a Co-opoknál, ha valaki a névnapján vásárol, megduplázzák a pontjait.

- Ezt mi is szeretnénk a jövőben bevezetni - folytatta az elnök. - Örömünkre szolgál, hogy jelentős törzsvásárlói csapattal rendelkezünk. Nem akarjuk őket elveszíteni. Azt tervezzük, hogy a szövetkezet tagjaira építve, Hunor Co-op klubokat hozunk létre azokon a településeken, ahol boltjaink vannak. Célunk a törzsvásárlók öszszefogása, bővítése, véleményformálók megnyerése. Feladatunk egy olyan közösség felkarolása, akik információt hoznak és visznek, erősítik működésünket. Rendszeres klubnapokon, vevőankétokon segíteni egymás munkáját.

Mint megtudtuk, a Co-op Club pont jó csoportos törzsvásárlói programban egyedi matricák lesznek kint a boltokban, rajta a zöld mókussal, mondván, a mókus gyűjti majd a pontokat. Törzsvásárlói kártya, regisztrációs lap segíti a rendszert, a pontokat bármelyik Co-op boltban be lehet váltani az országban.

Mészáros Zoltán így fogalmazott: a négy éve megkezdett átalakulási folyamat lezárása, minek következtében a teljes üzleti tevékenység a Hunor Co-op Zrt.-ben működik tovább, egyben a jövő kezdetét jelenti. Amikor már a Hunor Co-op 100 százalékosan fogja képviselni a volt szövetkezeti tagokat, a törzsvásárlói rendszert, a kereskedelmet.

Lovas József


<<< Vissza