<<< Vissza

Elkészült a város felújítási koncepciója

2004. október 15.

 
Elkészült a város 15 évre szóló úthálózat karbantartási, -felújítási koncepciója. Az előterjesztés tartalmaz azonnal megoldandó, valamint rövid- és hosszabb távon elkészülő feladatokat. Az anyag első olvasatát legutóbbi ülésén vitatta meg a testület.

A javasolt rövidtávú feladatok között szerepel - egyebek mellett - a Kossuth Lajos utca korszerűsítése, forgalomszabályozása, körforgalmi csomópontok létesítése (Tóth J. u., Kossuth tér, Klauzál u., Mátyás király u., Rákóczi F. u.), a főutca déli oldalán önálló vezetésű kerékpárút létesítése a Kurca és a Rákóczi F. utca között. Ide tartozik még a Bocskai utca megnyitása a Kossuth L. utcai szakasz egyirányúsításával a Jövendő utca felé, a Jövendő utcai gépjármű várakozóhely kiépítése, kijelölt gyalogos átkelőhelyek felülvizsgálata, átépítése, létesítése, autóbusz-megállók, taxiállomás felülvizsgálata, átépítése.

Rövidtávú feladat - többek között - a Jövendő u. Klauzál és Bocskai utcák közötti szakaszának korszerűsítése, a Petőfi utca - Vásárhelyi út felülvizsgálata különös tekintettel a kerékpárút, vagy kerékpársáv létesítésére, külterületi utak kiépítése lakossági költségvállalással, kerékpárutak építésének folytatása (Csongrádi úti kerékpárút gáton vezetett szakasza, Csongrádi úti kerékpárút a Kurca-hídig, Ipartelepi út).

Vannak szakmai viták, így az úgynevezett északi forgalomsáv kialakítása, melyet úgy vázoltak fel, hogy meg kellene nyitni a Bajcsy-Zsilinszky utcai átjárót a teherforgalom előtt a Szarvasi útra, a Bajcsy-Arany János utcák vonalán egy új hidat építve a sportpályán keresztül a Csongrádi útra. Sokan ellenzik ezt a tervet, ez óhatatlanul egy átmenő forgalmat szabadítana a városra.

- Anyagi forrásait nehéz megbecsülni. Ilyen nagy volumenű forrásra az elkövetkező időben nem nagyon számíthatunk. A koncepció azt alapozza meg, hogy több kisebb pályázattal, egységes képet követve tudjuk megvalósítani céljainkat - mondta Szirbik Imre polgármester.

Móra József, a kereskedelmi, mezőgazdasági, idegenforgalmi és nemzetközi kapcsolatok bizottságának javaslatát tolmácsolva elmondta: a rövidtávú feladatok sora egészüljön ki a Kiss Zsigmond utcában, a kórház előtti szakaszának kerékpárúttal történő kiépítésével, illetve a Hajdú Lajos utca kinyitásával. Dongó László annak a véleményének adott hangot, hogy a Kiss Zsigmond utca szélesítése, és a Kurcán új híd létesítése szintén kerüljön át a rövidtávú feladatok körébe. A képviselő elmondta, a hidak környékén kaotikus állapotok vannak. A régi hidat komplett híddal váltsák ki. Karikó-Tóth Tibor hozzáfűzte: a hidaknál kötelező a tízévenkénti vizsgálat. Szentesen '92-ben volt utoljára ilyen. A képviselő szintén szorgalmazta a Hajdú Lajos utca kinyitását, mint mondta, ez továbbra is kritikus pontja a város közlekedési életének. Különösen a megyeháza felújításával válik azzá.

Félegyháziné Somogyi Éva örömmel fogadta, hogy a Vásárhelyi úton majdan megépítendő kerékpárút első szakaszát tervbe vették, viszont nem látja a folytatását. Halmai László a rövidtávú feladatok közé kívánta sorolni a Schweidel József utca közlekedésének rendezését. A képviselő elmondta: a koncepció szól a gépjárművekről, gépjárművezetőkről, kerékpárosokról, hiányolta, hogy a tervezetben a gyalogosokról senki nem beszél. Rébeli Szabó Tamás a Kertvárosból kivezető út városközponthoz közelebbi szakaszának tervezését sürgette.

A polgármester összefoglalójában kijelentette: a közlekedéshez úgy kell hozzáfogni, hogy látni lehessen a folytatást. Mint mondta, szükség lenne a parkolók föld alatti kiépítésére, amiatt, hogy ne tegyük betontengerré a szabad területeket!


<<< Vissza