<<< Vissza

Az építkezésekről valósághűen

2004. július 9.

 
Városi lapunkban a szennyvízcsatorna témát többször közzétették. A 25-diki számban a Hídépítő Rt. bemutatkozó soraiban Szentes-Csongrád Tisza-hidak
építését.

Az 1944 októberében felrobbantott közúti és vasúti híd roncskiemelését, pillérek építését 1946-ban Széchy Endre, Olasz Rezső, Zsigmondi Béla építette. A Mávag a hídszerkezet újjáépítését, Magyarcsanádról elhozott híd, Rottvágner-híd szerelését végezte. A roncsot és a híd teherpróbáját a Szentesi Élet 1973. évi számában láthattuk. Ez a híd 1946. december 15-én lett átadva a forgalomnak.

1948-ban a száz főnél többet foglalkoztató vállalatokat államosították. Vajda Zoltán mérnök-igazgató vezetésével megalakult a Hídépítő Nemzeti Vállalat. A Hídépítő volt a kivitelezője a város vasútállomásától a berki Kurca-partig húzódó szennyvíz-fővezetéknek és az átemelőknek. A szentesi kubikosok itt jelentős számban dolgoztak. Darabos Imre szentesi búvár is részt vett a munkákban a hatvanas évek elején. A szentesi vállalatok dolgozói társadalmi munkában tevékenykedtek. A kiskeresek pl. a Vásárhelyi út mély, kritikus szakaszán.

A hídépítők munkáit: Szentes-Csongrád közötti közúti híd építését a Szentesi Élet 1981. januári, júliusi és a Csongrád megyei Hírlap 1981. november 7-i számában láthattuk.

Az új vasúti híd tízévenként esedékes próbaterhelését a Szentesi Élet 1997. május 3-i számában ábrázolják.
Hídépítési vállalkozóknál és állami vállalatnál dolgoztam a negyvenes évek második felében. Így ismerem a hídépítők korábbi tevékenységét. Újságot is olvasok... A tények pontosítása érdekében fogtam íróeszközt.

Kátai Ferenc


<<< Vissza