<<< Vissza |
Motorok és autók a ringben |
2003. december 19. |
Senki
ne gondolja, hogy az "Ütős Éjszaka" küzdősportgálán, motorok és
autók is ringbe szálltak. De akkor hogyan kerül a csizma az asztalra? Az
autók és a motorok hangjait a szentesi Illés Antal szállította a
kötelek közé. Magyarországon ő az első "profi" motorhang-utánzó.
Produkcióját egy Suzuki gyorsulási motor hangutánzásával kezdte. Majd egykerekezésre
váltott. Előbb hátsó, majd első keréken történő motorozás hangját utánozta.
Ezek a hangutánzások annyira élethűen hangzottak, hogy azt hitte az ember,
hogy valóban ő saját maga ül a motoron. Suzuki után következett a chopper
hangja. Majd két kerékről négy kerékre váltott. Elsőként egy Lada hangját
utánozta, amikor éppen egy Lada crossversenyen száguldozik. Ez a hang is
olyan hitelesnek tűnt, mintha a sportcsarnok közönsége egyenként egy Lada-cross
szereplője volna. Fellépésének zárásaként egy Barkas hangját hozta a ringbe.
Illés Antal bemutatója hatalmas sikert aratott. - Honnan az ötlet, hogy motorok hangját utánozza? - tettem fel kérdésemet. - Ez a motorok iránti szeretetemből fakad. Motoros vagyok én is. Nem lehetett elviselni, amíg nem volt motorom, hogy ne tudjam legalább a hangjait. Elkezdtem a motorok hangjait utánozni. Így kezdődött. - Mennyi ideig tartott a különböző motormárkák hangjait ilyen tökéletesen megtanulni? - Van olyan, amelyiket azonnal. De van olyan is, amely eltartott félévig is. A Suzuki TL 1000-es hangját például félévig tanultam. - Úgy tűnik, hogy a Suzukit kedveli. A többi motorok hangját is utánozza? - Felsorolok néhányat: Jetski, KTM, Aprilia. Repertuáromba tizenhárom motor és két autó hangutánzása tartozik. - Önnek milyen motorja van? – Pannóniám. Remélem, hogy nagyobb is lesz. A Pannónia hangját nem sikerült utánozni, azt hiszem nem is fogom. D. V. Z. |